Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Concluzii transmise de Comitetul consultativ privind libera miscare a lucratorilor in Europa

10-Mai-2017
1446

In zilele de 27 si 28 aprilie 2017, s-au derulat la Bruxelles, reuniuni ale comitetului consultativ UE tripartit, privind libera circulatie a lucratorilor in UE. Au fost abordate 9 subiecte, cele mai importante fiind urmatoarele:

a. Prezentarea raportului anual privind mobilitatea fortei de munca in Europa din care rezulta ca in 2015 erau 20 de milioane de persoane care lucrau in alte tari, Polonia si Romania fiind tarile cu cei mai numerosi emigranti recenti. Surprinzator, s-a constatat ca numarul lucratorilor migranti care s-au intors in tarile lor de origine a fost in 2015 de 670.000, ceea ce reprezinta 70% din numarul emigrarilor noi din acest an.

b. Transpunerea in practica a Directivei 54/2014 privind masurile care sa faciliteze exercitarea drepturilor conferite lucratorilor in contextul liberelor circulatii. Desi teoretic nu sunt probleme majore, in practica, implementarea sa in tarile membre UE este intarziata. Romania a fost mentionata de doua ori ca fiind restanta in adoptarea masurilor prevazute in Directiva.

c. Evaluarea stadiului aplicarii legislatiei europene privind migratia legala a lucratorilor, care se refera la 4% din populatia UE. Problemele principale foarte dificile se refera la armonizarea legislatiilor nationale cu cea a UE si extinderea prevederilor legislatiei UE si la persoanele provenind din tari din afara UE. Pozitiile patronatelor si sindicatelor sunt diferite iar abordarea CE a UE inca neprecizata. Se va realiza o consultare publica a stakeholderilor la nivelul intregii UE in aceasta perioada.

d. Informarea privind pregatirea de catre UE a unor noi directive privind migratia resurselor umane in UE, in contextul lansarii recente a "White paper" de catre presedintele J.C. Juncker si a pregatirii lansarii in acest an a "Social paper".

La lucrarile comitetului au fost prezenti delegatia guvernului, confederatiilor patronale si confederatiilor sindicale din Romania. Din partea patronala a luat parte la reuniune Prof. Univ. Dr. Ovidiu Nicolescu.

Urmatoarea reuniune a comitetului consultativ pentru libera circulatie a resursei umane se va derula pe 17 noiembrie 2017.

Prof. Univ. Dr. Ovidiu Nicolescu

Sursa: CNIPMMR

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [MODEL] Contract de mecenat si reglementari cheie

    • Contractul de mecenat este un instrument juridic prin care o persoana fizica sau juridica ofera sprijin material ori financiar unei activitati culturale, artistice, stiintifice sau educationale, fara a urmari un beneficiu direct. Acest tip de contract este reglementat de Legea nr. 32/1994 si se bazeaza pe principiul generozitatii si al recunoasterii meritelor celor sustinuti. In acest articol vom prezenta principalele reglementari cheie cu privire la actul de mecenat si vom prezenta un model de...» citeste mai departe aici

  • Ce beneficii si facilitati salariale neimpozabile pot acorda angajatorii salariatilor intr-un an

    • Angajatorii pot oferi salariatilor, pe langa salariul de baza, o serie de beneficii si facilitati care, in anumite conditii, nu sunt impozabile. Aceste avantaje contribuie la motivarea si fidelizarea personalului, fara a genera obligatii fiscale suplimentare pentru angajati. In acest articol, vom prezenta principalele tipuri de beneficii si facilitati salariale neimpozabile care pot fi acordate intr-un an, precum si conditiile legale de acordare. » citeste mai departe aici

  • Declaratia 101. Cum sa o completati daca treceti de la impozit micro la impozit pe profit in 2025

    • In contextul modificarilor fiscale aplicabile din 2025, contribuabilii trebuie sa acorde o atentie sporita obligatiilor declarative si de plata. Schimbarea regimului de impozitare, de la microintreprindere la impozit pe profit, impune completarea corecta a formularelor fiscale. In continuarea articolului vom vedea cateva clarificari privind completarea Declaratiei 101 in aceste situatii. Astfel, un contribuabil are nelamuriri in legatura cu urmatoarele. Daca in trimestrul 1 am fost platitor...» citeste mai departe aici

  • Registru Unic de Control. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?

    • Registrul unic de control este un document obligatoriu pentru contribuabilii persoane juridice inregistrati la Registrul Comertului, avand rolul de a evidentia toate controalele efectuate de autoritatile competente. Reglementat prin Legea nr. 252/2003, acest registru se pastreaza la sediul social si la sediile secundare autorizate. In contextul schimbarii sediului social, apar frecvent intrebari legate de necesitatea unui nou registru. Astfel, un contribuabil intreaba daca are nevoie de un alt...» citeste mai departe aici

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici