Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Conflict la nivel UE: Comisia propune masuri pentru a combate manipularea ratelor dobanzilor interbancare

26-Iul-2012
2157
Recentul scandal al manipularii Libor a suscitat ingrijorari serioase in legatura cu declaratiile false emise de banci referitoare la ratele estimate ale dobanzilor interbancare. Orice manipulare sau tentativa de manipulare a unor astfel de indicatori esentiali poate avea repercusiuni grave asupra integritatii pietei si poate duce la pierderi semnificative pentru consumatori si investitori sau la denaturarea economiei reale. Comisia Europeana a actionat in vederea contracararii acestui tip de manipulare a pietei, adoptand modificari ale propunerilor initiale de regulament si de directiva privind utilizarile abuzive ale informatiilor privilegiate si manipularile pietei, inclusiv in ceea ce priveste sanctiunile penale, care au fost prezentate la 20 octombrie 2011 (a se vedea IP/11/1217 si IP/11/1218). Modificarile adoptate recent prevad interzicerea clara a manipularii indicatorilor, inclusiv a indicilor LIBOR si EURIBOR, si calificarea acestui tip de manipulare drept infractiune.

Vicepresedinta Comisiei, doamna Viviane Reding, comisar al UE pentru justitie, a declarat: "Scandalurile recente legate de manipularile grave ale ratelor dobanzilor de catre banci au determinat o scadere drastica a increderii publicului. Sunt necesare masuri la nivelul UE pentru a pune capat activitatii infractionale din sectorul bancar, iar dreptul penal poate avea un puternic efect disuasiv in acest sens. De aceea propunem astazi norme la nivelul UE pentru a combate acest tip de abuz de piata si pentru a elimina eventualele lacune de reglementare. Un acord rapid cu privire la aceste propuneri va contribui la restabilirea increderii indispensabile a publicului si a investitorilor in acest sector vital al economiei."


Comisarul pentru piata interna si servicii, domnul Michel Barnier, a declarat: "Anchetele internationale in curs cu privire la manipularea indicelui LIBOR au scos la iveala inca un exemplu de comportament scandalos al bancilor. Doream sa ma asigur ca propunerile noastre legislative privind abuzul de piata interzic categoric asemenea acte reprobabile. De aceea am discutat acest aspect cu Parlamentul European si am luat masuri rapide pentru modificarea propunerilor, astfel incat manipularea indicatorilor sa fie considerata in mod clar ilegala si sa faca obiectul unor sanctiuni penale in toate tarile."

Context

Un indicator este orice indice comercial sau cifra publicata care se calculeaza prin aplicarea unei formule la valoarea unuia sau mai multor active-suport sau preturi de referinta, inclusiv estimari ale preturilor, ale ratelor dobanzilor sau ale altor valori, sau la date de anchete la care se face trimitere atunci cand se stabileste suma de plata in cadrul unui instrument financiar. Activele-suport sau preturile de referinta utilizate la stabilirea indicatorilor pot include rate ale dobanzilor sau materii prime precum petrolul, cu conditia ca acestea sa determine suma de plata in cadrul unui instrument financiar, cum ar fi un instrument financiar derivat. Comisia a adoptat doua propuneri modificate. Prima este o propunere modificata care aduce urmatoarele modificari propunerii de regulament privind utilizarile abuzive ale informatiilor privilegiate si manipularile pietei, adoptata de Comisie la 20 octombrie 2011:

- modificarea domeniului de aplicare al regulamentului propus pentru a include indicatorii;
- modificarea definitiilor pentru a include o definitie a indicatorilor, bazata pe o versiune extinsa a definitiei utilizate in propunerea de regulament privind pietele instrumentelor financiare (MiFIR); printre altele, sunt inclusi indicatorii privind ratele dobanzilor si materiile prime;
- modificarea definitiei infractiunii de manipulare a pietei (articolul 8) pentru a include manipularea si tentativele de manipulare a indicatorilor; si
- modificarea considerentelor pentru a justifica integrarea indicatorilor in domeniul de aplicare al regulamentului si in definitia infractiunii de manipulare a pietei.

In paralel, Comisia a adoptat o propunere modificata care aduce urmatoarele modificari propunerii de directiva privind sanctiunile penale pentru utilizarile abuzive ale informatiilor privilegiate si pentru manipularile pietei:

- modificarea definitiilor pentru a include o definitie a indicatorilor;
- modificarea definitiei infractiunii de manipulare a pietei pentru a include si manipularea indicatorilor; si
- modificarea definitiei infractiunii de "instigare, complicitate si tentativa" pentru a include aceste comportamente in cazul manipularii indicatorilor.

Comisia nu isi propune deocamdata sa stabileasca tipurile si nivelurile minime ale sanctiunilor penale, insa doreste sa solicite fiecarui stat membru sa prevada in legislatia sa nationala sanctiuni penale pentru manipularea indicatorilor. in propunerea sa initiala de directiva, Comisia si-a propus sa realizeze, in termen de patru ani de la intrarea in vigoare a directivei, o reexaminare in special a oportunitatii introducerii de norme comune minime privind tipurile de sanctiuni penale si nivelurile acestora.

Sursa: Comisia Europeana


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Conflict la nivel UE: Comisia propune masuri pentru a combate manipularea ratelor dobanzilor interbancare":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscall

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Parlamentul a adoptat MAJORAREA alocatiei pentru copii de la 84 de lei, la 150 de lei! Deficitul bugetar creste si el!
    • Vesti bune pentru parintii din Romania. Alocatiile copiilor cu varsta peste 2 ani (3 ani in cazul copiilor cu dizabilitati) ar putea fi majorate de la 84 de lei la 150, de la 1 martie, dupa ce amendamentul PNL a fost votat cu 123 de voturi pentru si 119 voturi impotriva. De asemenea, si alocatia copiilor de pana in 2/3 ani va fi majorata de la 200 de lei, la 300 de lei. Parlamentul intrunit, joi, pentru votarea pe articole a proiectul de buget, a adoptat un amendament al PNL care prevede...» citeste mai departe aici

  • Retragerea de la Pilonul II de Pensii: ASF a publicat modelul de cerere-cadru
    • Printre alte masuri fiscal-bugetare prevazute de OUG 114/2018 se numara si posibilitate ca persoanele care au contribuit Pilonul II de pensii sa isi poata retrage banii si sa ii transfere in fondul de pensii public administrat de stat. Si cum de la teorie la practica nu este decat un pas, acum Autoritatea de Supraveghere Financiara (ASF) a facut acest pas, publicand un model de cerere prin care acest contribuabilii pot pune in practica aceasta cerere de retragerea de la Pilonul II de Pensii....» citeste mai departe aici

  • Bilant contabil 2018. ANAF a actualizat PDF-ul inteligent pentru raportarile anuale
    • Pe site-ul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF) a fost actualizat PDF-ul inteligent – S1014 – S1015 – Situatii financiare la 31 decembrie 2018 in conformitate cu Reglementarile contabile pentru persoanele juridice fara scop patrimonial, aprobate prin OMFP nr. 3103/2017, precum si cu OMFP nr. 10/03.01.2019. Entitati raportoare PJ fara scop patrimonial PJ fara scop patrimonial de utilitate publica Organizatii sindicale si patronale CAR unitati militare CAR salariati...» citeste mai departe aici

  • ONG - rectificativa la D101. Completarea corecta a Declaratiei
    • "Un ONG a facut rectificativa la D101 pentru anul 2017 in care a trecut doar cheltuieli/venituri neimpozabile, rezultand o pierdere de 30.000 lei. In anul 2018 a completat D101 la fel cu cheltuieli/venituri neimpozabile, rezultand o pierdere de 40.000 lei. S-a trecut pierderea rezultata in 2017 la randul 39 si matematic (-30.000-40.000=10.000) am ajuns la randul 40 cu -10.000 lei, iar in balanta pe contul 117 am 30.000 40.000=70.000 lei. Este corect?" Raspunsul specialistului Potrivit...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016