Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Conflict la nivel UE: Comisia propune masuri pentru a combate manipularea ratelor dobanzilor interbancare

26-Iul-2012
2096
Recentul scandal al manipularii Libor a suscitat ingrijorari serioase in legatura cu declaratiile false emise de banci referitoare la ratele estimate ale dobanzilor interbancare. Orice manipulare sau tentativa de manipulare a unor astfel de indicatori esentiali poate avea repercusiuni grave asupra integritatii pietei si poate duce la pierderi semnificative pentru consumatori si investitori sau la denaturarea economiei reale. Comisia Europeana a actionat in vederea contracararii acestui tip de manipulare a pietei, adoptand modificari ale propunerilor initiale de regulament si de directiva privind utilizarile abuzive ale informatiilor privilegiate si manipularile pietei, inclusiv in ceea ce priveste sanctiunile penale, care au fost prezentate la 20 octombrie 2011 (a se vedea IP/11/1217 si IP/11/1218). Modificarile adoptate recent prevad interzicerea clara a manipularii indicatorilor, inclusiv a indicilor LIBOR si EURIBOR, si calificarea acestui tip de manipulare drept infractiune.

Vicepresedinta Comisiei, doamna Viviane Reding, comisar al UE pentru justitie, a declarat: "Scandalurile recente legate de manipularile grave ale ratelor dobanzilor de catre banci au determinat o scadere drastica a increderii publicului. Sunt necesare masuri la nivelul UE pentru a pune capat activitatii infractionale din sectorul bancar, iar dreptul penal poate avea un puternic efect disuasiv in acest sens. De aceea propunem astazi norme la nivelul UE pentru a combate acest tip de abuz de piata si pentru a elimina eventualele lacune de reglementare. Un acord rapid cu privire la aceste propuneri va contribui la restabilirea increderii indispensabile a publicului si a investitorilor in acest sector vital al economiei."


Comisarul pentru piata interna si servicii, domnul Michel Barnier, a declarat: "Anchetele internationale in curs cu privire la manipularea indicelui LIBOR au scos la iveala inca un exemplu de comportament scandalos al bancilor. Doream sa ma asigur ca propunerile noastre legislative privind abuzul de piata interzic categoric asemenea acte reprobabile. De aceea am discutat acest aspect cu Parlamentul European si am luat masuri rapide pentru modificarea propunerilor, astfel incat manipularea indicatorilor sa fie considerata in mod clar ilegala si sa faca obiectul unor sanctiuni penale in toate tarile."

Context

Un indicator este orice indice comercial sau cifra publicata care se calculeaza prin aplicarea unei formule la valoarea unuia sau mai multor active-suport sau preturi de referinta, inclusiv estimari ale preturilor, ale ratelor dobanzilor sau ale altor valori, sau la date de anchete la care se face trimitere atunci cand se stabileste suma de plata in cadrul unui instrument financiar. Activele-suport sau preturile de referinta utilizate la stabilirea indicatorilor pot include rate ale dobanzilor sau materii prime precum petrolul, cu conditia ca acestea sa determine suma de plata in cadrul unui instrument financiar, cum ar fi un instrument financiar derivat. Comisia a adoptat doua propuneri modificate. Prima este o propunere modificata care aduce urmatoarele modificari propunerii de regulament privind utilizarile abuzive ale informatiilor privilegiate si manipularile pietei, adoptata de Comisie la 20 octombrie 2011:

- modificarea domeniului de aplicare al regulamentului propus pentru a include indicatorii;
- modificarea definitiilor pentru a include o definitie a indicatorilor, bazata pe o versiune extinsa a definitiei utilizate in propunerea de regulament privind pietele instrumentelor financiare (MiFIR); printre altele, sunt inclusi indicatorii privind ratele dobanzilor si materiile prime;
- modificarea definitiei infractiunii de manipulare a pietei (articolul 8) pentru a include manipularea si tentativele de manipulare a indicatorilor; si
- modificarea considerentelor pentru a justifica integrarea indicatorilor in domeniul de aplicare al regulamentului si in definitia infractiunii de manipulare a pietei.

In paralel, Comisia a adoptat o propunere modificata care aduce urmatoarele modificari propunerii de directiva privind sanctiunile penale pentru utilizarile abuzive ale informatiilor privilegiate si pentru manipularile pietei:

- modificarea definitiilor pentru a include o definitie a indicatorilor;
- modificarea definitiei infractiunii de manipulare a pietei pentru a include si manipularea indicatorilor; si
- modificarea definitiei infractiunii de "instigare, complicitate si tentativa" pentru a include aceste comportamente in cazul manipularii indicatorilor.

Comisia nu isi propune deocamdata sa stabileasca tipurile si nivelurile minime ale sanctiunilor penale, insa doreste sa solicite fiecarui stat membru sa prevada in legislatia sa nationala sanctiuni penale pentru manipularea indicatorilor. in propunerea sa initiala de directiva, Comisia si-a propus sa realizeze, in termen de patru ani de la intrarea in vigoare a directivei, o reexaminare in special a oportunitatii introducerii de norme comune minime privind tipurile de sanctiuni penale si nivelurile acestora.

Sursa: Comisia Europeana


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Conflict la nivel UE: Comisia propune masuri pentru a combate manipularea ratelor dobanzilor interbancare":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Tratament TVA pentru factura primita cu intarziere
    • Care este tratamentul TVA care se aplica unei societati care a primit cu intarziere o factura? Aceasta este una dintre intrebarile la care va raspunde unul dintre specialistii nostri. O societate primeste de la o firma platitoare de TVA o factura cu data din iulie in luna septembrie. Este o factura de stornare, TVA-ul (4426) fiind de -52000 RON. Marfa a fost livrata in septembrie, dar ei insista cu aceasta factura si nu vor sa emita alta in septembrie. Cum trebuie procedat in acest caz? Se face...» citeste mai departe aici

  • ANAF impoziteaza nuntile! Te casatoresti? Nu uita sa completezi formularul dat de Fisc
    • Abia te-a cerut in casatorie si deja ai inceput sa te gandesti la ce ai de facut: inchirierea salonului pentru marele eveniment, gasirea celui mai bun fotograf si, mai ales, a unei formatii care sa iti tina invitatii pe ring toata noaptea. Nu uita insa de ANAF! Fiscul vrea si el sa faca parte din planurile tale de nunta. Cuplurile de proaspeti casatoriti vor primi formulare de la ANAF in care vor trebui sa declare toate relatiile economice cu partenerii de… nunta. Daca nu ai participat...» citeste mai departe aici

  • Fiscalitatea cheltuielilor auto merge ca pe roate? Evitati cele mai frecvente greseli pe care le fac contabilii
    • Lucrurile ar trebui sa fie simple pentru o masina cumparata pe firma. Dar (pentru ca mereu exista un "dar") legiuitorul a gandit altfel, a presupus din start ca masina este folosita si in scopuri personale de catre salariati sau de catre membrii conducerii, asa ca a introdus tot felul de limitari, interdictii si exceptii privind deducerea cheltuielilor respective. Rezultatul? Un cadru legal stufos, multe neclaritati si multe greseli de interpretare si aplicare a prevederilor legislative! Un...» citeste mai departe aici

  • ANAF explica: Procedura completa de obtinere a esalonarii la plata a obligatiilor fiscale
    • In cadrul sesiunii de asistenta online organizata miercuri de Agentia Nationala de Administrare Fiscala, reprezentantii institutiei au prezentat pasii care sunt necesari pentru obtinerea esalonarii la plata a obligatiilor fiscale. Raspunzand la intrebarea unui contribuabil interesat de “procedura de obtinere/aprobare a platii esalonate a datoriilor/obligatiilor fiscale”, ANAF a precizat ca esalonarea la plata este reglementata prin “Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura...» citeste mai departe aici

  • BNR schimba regulile de acordare a creditelor! Cine are de castigat?
    • Consiliul de Administratie al Bancii Nationale a Romaniei - BNR a adoptat, miercuri, Regulamentul pentru modificarea si completarea Regulamentului BNR nr. 17/2012 privind anumite conditii de creditare, cu modificarile si completarile ulterioare, a informat institutia. “Conform noilor prevederi, nivelul maxim al gradului de indatorare va fi de 40% din venitul net la creditele in lei si 20% la cele in valuta. Gradul total de indatorare se determina ca pondere a obligatiilor totale lunare de...» citeste mai departe aici

  • ANAF: Servicii electronice puse la dispozitia contribuabililor 24h/24h
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala pune la dispozitia contribuabililor servicii electronice disponibile la orice ora, astfel incat cozile de la ghiseele sediilor de administrare fiscala sau de la oficiile postale sa fie evitate. Asadar, prin Spatiul privat virtual (SPV), contribuabilii persoane fizice si persoane juridice au la dispozitie toate facilitatile comunicarii electronice a actelor administrative fiscale emise in forma electronica, dar pot beneficia si de alte informatii si...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016