Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Obligatoriu: Inregistrarea contractelor cu persoanele juridice straine

24-Iul-2013
3487
Sediul permanent/sediul permanent desemnat din Romania apartinand persoanelor juridice straine beneficiar al unor prestari de servicii de natura activitatilor de lucrari de constructii, montaj, supraveghere, consultanta, asistenta tehnica si orice alte activitati, executate de persoane juridice straine sau fizice nerezidente pe teritoriul Romaniei, au obligatia sa inregistreze contractele incheiate cu acesti parteneri la organele fiscale competente.

Nu fac obiectul inregistrarii contractele incheiate pentru activitati desfasurate in afara teritoriului Romaniei.

Pentru incadrarea ca sediu permanent a unui santier de constructii sau a unui proiect de constructie, ansamblu ori montaj sau a activitatilor de supraveghere legate de acestea si a altor activitati similare se va avea in vedere data de incepere a activitatii din contractele incheiate sau orice alte informatii ce probeaza inceperea activitatii. Perioadele consumate pentru realizarea unor contracte conexe care sunt legate in mod direct cu primul contract ce a fost executat se adauga la perioada care s-a consumat la realizarea contractului de baza.

Sanctiuni:
Pentru neindeplinirea obligatiei de inregistrare a contractelor incheiate pentru prestari de servicii de natura activitatilor de lucrari de constructii, montaj, supraveghere, consultanta, asistenta tehnica si orice alte activitati, executate de persoane juridice straine sau fizice nerezidente pe teritoriul Romaniei se aplica sanctiunile prevazute la art. 219 alin. (2) lit. d) din Codul de procedura fiscala, respectiv amenda de la 500 lei la 1.000 lei, pentru persoanele fizice, si cu amenda de la 1.000 lei la 5.000 lei, pentru persoanele juridice.

Concluzionand, sediul permanent desemnat incepand cu 01 iulie 2013 are urmatoarele obligatii fiscale:

- depune declaratia de inregistrare fiscala la organul fiscal in raza caruia se afla sediul permanent ce urmeaza a fi desemnat;

- declara, in numele celorlalte sedii permanente inregistrate fiscal, impozitul pe venitul din salarii datorat, potrivit legii, de acestea. Sediile permanente definite potrivit Codului fiscal devenind sedii secundare.

- calculeaza, declara si plateste impozitului pe profit datorat de persoana juridica straina;

Justinian Cucu- recupereaza pierderile fiscale inregistrate pana la data de 30 iunie 2013 inclusiv, de sediile permanente care apartin aceleasi persoane juridice straine, nerecuperate pana la aceasta data;

- inregistreaza contractele, in baza carora sediile permanente/sediile permanente desemnate sunt beneficiare ale unor prestari de servicii de natura activitatilor de lucrari de constructii, montaj, supraveghere, consultanta, asistenta tehnica si orice alte activitati, executate de persoane juridice straine sau fizice nerezidente pe teritoriul Romaniei, la organele fiscale competente, potrivit procedurii instituite prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.




Justinian CUCU,
Expert proceduri fiscale

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?



MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

Atentie contabili!
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016