
Raportul Special
realizat de specialisti
Anularea codului de TVA de catre organul fiscal competent se va efectua doar daca societatea se va afla in una din urmatoarele 7 situatii:
1. daca societatea ta este declarata inactiva;
2. daca asociatii / administratorii societatii tale sau chiar persoana impozabila au inscrise in cazierul fiscal infractiuni sau alte fapte prevazute la art. 4 alin. (4) lit. a) din OG nr. 39/2015 privind cazierul fiscal;
3. daca nu s-a depus niciun decont de TVA timp de 6 luni consecutive (pentru PJ cu perioada fiscala luna calendaristica) sau 2 trimestre consecutive (pentru PJ cu perioada fiscala trimestrul calendaristic);
Portal Codul fiscal - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari
PFA II IF Taxe Impozite Deduceri Contributii 2025
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari
TOTUL despre Controalele TVA in 2021, AICI«««
4. daca in deconturile de TVA depuse pentru 6 luni consecutive, si pentru doua trimestre consecutive, nu au fost evidentiate achizitii / livrari de bunuri / servicii realizate in cursul acestor perioade de raportare;
5. daca societatea nu era obligata si nici nu avea dreptul sa solicite inregistrarea in scopuri de TVA;
6. daca societatea platitoare de TVA solicita scoaterea din evidenta entitatilor inregistrate in scopuri de TVA pentru a aplica regimul special de scutire sau regimul special pentru agricultori;
7. daca societatea platitoare de TVA prezinta risc fiscal ridicat.
Daca societatea se afla in una din situatiile mentionate mai sus, iar organul fiscal a dispus anularea codului de TVA, atunci ai obligatia sa depui ultimul decont de TVA (indiferent care este perioada ta fiscala) pana in data de 25 a lunii urmatoare celei in care ti-a fost comunicata aceasta decizie de anulare a TVA.
Avand codul de TVA anulat nu vei mai avea dreptul de deducere a cheltuielilor privind taxa pe valoare adaugata pentru achizitiile realizate, si mai mult decat atat, vei avea obligatia de a plati TVA colectata la bugetul de stat.
TOTUL despre Controalele TVA in 2021, AICI«««
TVA colectata va trebui declarata la organul fiscal competent prin intermediul formularului 311 “Declaratie privind taxa pe valoarea adaugata datorata de catre persoanele impozabile al caror cod de inregistrare in scopuri de TVA a fost anulat”.
In momentul reinregistrarii in scopuri de TVA, vei avea dreptul de deducere pentru achizitiile de bunuri sau servicii efectuate in perioada in care ai avut codul de inregistrare in scopuri de TVA anulat, prin inscrierea taxei in primul decont de TVA depus dupa reinregistrare sau intr-un decont ulterior (chiar daca factura nu cuprinde codul de TVA).
Daca inactivitatea si reactivarea sunt declarate in acelasi an fiscal, cheltuielile respective se vor lua in considerare la calcul si la determinarea rezultatului fiscal, incepand cu trimestrul reactivarii.
Daca inactivitatea si reactivarea sunt declarate in ani fiscali diferiti, cheltuielile respective aferente perioadei de inactivitate din anul precedent celui in care se inregistreaza sunt luate in calcul la determinarea rezultatului fiscal, prin ajustarea rezultatului fiscal al anului la care se refera acestea.
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Articole similare
Black Friday 2021: carti de fiscalitate, contabilitate si GDPR la reduceri de peste 80%7 situatii in care codul de TVA se poate anulaArticole similare
Livrare soft societate rezidenta catre institutie publica din Romania. Ce documente intocmim si ce regim TVA se aplica?Transport marfa. Codul de inregistrare in scopuri de TVAServicii de intermediere pentru persoane juridice din UEEmitere facturi dupa reinregistrarea in scop de TVA. Ce completam in Declaratia 394?COD TVA anulat si deducere TVA din facturi emise inainte de anulare. Cum procedam?Ultimele articole
COD TVA Intracomunitar. Ce este, cand ai nevoie de el si studii de cazAchizitii intracomunitare. 3 studii de caz utile oricarui contabilFurnizor cu codul TVA anulat din oficiu. Care sunt consecintele fiscale?Factura emisa de prestator cu codul TVA anulat din oficiu. Regim fiscal si contabilCe aveti de facut pentru a iesi din evidenta platitorilor de TVA. Procedura si anulare codArticole similare
7 situatii in care codul de TVA se poate anulaSfaturi de la experti
Intrebare: Avem incheiat un contract de vanzare catre un partener din Elvetia; marfa urmand sa ajunga in spatiul UE, destinatia Spania. Partenerul ne-a transmis cod de TVA din Elvetia, dar spune ca nu are cod de TVA in Spania sau in alta...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Contributii la fond de pensii facultative. Aspecte fiscale. Monografie contabila
Intrebare: O SRL plateste pentru un angajat pensie privata 500 lei pe luna, impartita astfel: 250 lei contributie angajator si 250 lei contributie angajat, platita de firma dar retinuta din salariu. * Contractul este incheiat incepand cu...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Subiectele saptamanii
[CONTROL ANTIFRAUDA] Reglementari legale, drepturile contribuabililor si studii de caz utile
Mijloace fixe. Puteti reduce perioada de amortizare dpdv contabil si fiscal?
Plafon plati numerar persoane juridice in 2025. Ce trebuie sa stie entitatile raportoare
Impozitul pe profit. Declari in D100 sau D101 daca ai DIFERENTE la calculul impozitului?
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA