Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Cum dezvolti un magazin de bijuterii profitabil

03-Feb-2020
2576

Le alegem atunci cand aflam ca vom deveni parintii unei fetite, pentru a ne arata pretuirea fata de cei dragi, pentru a marca o aniversare sau un eveniment. Fie ca ne dam seama sau nu, bijuteriile fac parte din viata noastra, mai ales daca suntem reprezentantele sexului frumos, inca din primele zile de viata. Iar aceasta tendinta isi are originile in antichitate.

Cele mai vechi bijuterii din lume, descoperite acum cativa ani intr-un site arheologic din Croatia de astazi au fost confectionate in urma cu circa 130.000 de ani de catre neanderthalieni. Cu toate ca a trecut atat de mult timp, femeile au pastrat obiceiul de a purta cercei, inele, lantisoare si brose.

 

Nevoia de accesorizare nu da semne de disparitie, ci dimpotriva, poate fi folosita in avantajul tau pentru a castiga bani. Mai ales daca ai ceva economii, iti poti investi resursele intr-un magazin de bijuterii. Chiar daca ai putea fi tentat sa optezi exclusiv pentru varianta online, ceea ce nu este gresit, exista riscul sa nu iti amortizezi prea repede cheltuielile, mai ales daca esti nou pe piata. In schimb, o bijuterie vazuta, probata, admirata, expusa strategic are un impact mult mai mare. Asadar, daca intentionezi sa-ti deschizi un magazin de bijuterii, recomandarile de mai jos ti-ar putea fi de ajutor:

Construieste-ti o echipa de profesionisti

 

Iti vei extinde baza de clienti si iti vei dezvolta afacerea doar daca angajatii tai vor avea un comportament exemplar si vor intampina clientii cu zambetul pe buze. Cei de front desk trebuie sa fie capabili sa le ofere informatii suplimentare cumparatorilor, sa le arate mai multe variante ale unei bijuterii, sa aiba cunostinte cel putin elementare de marketing si vanzari. Degeaba ai viziune, bani si idei, daca in spatele afacerii tale nu va fi un economist bun, un contabil cu experienta dispus sa invete un program facturare nou, un consilier de vanzari dornic sa mearga la cursuri de perfectionare si sa tina cont de feedback.

 

Pe langa toate acestea, intregul colectiv ar trebui sa adere la o valoare importanta pentru orice business: onestitatea. De asemenea, disciplina si atentia distributiva sunt importante atunci cand intri in contact cu oamenii si incerci sa le vinzi un produs. Avand in vedere ca e vorba despre un magazin de bijuterii, in fiecare seara, dupa inchidere, cele mai valoaroase exponate si banii adunati din vanzari vor fi inchise in seifuri.

 

Cei din echipa ta trebuie sa manifeste in primul rand disponibilitatea de a invata, de a deprinde „ABC-ul” vanzarii de bijuterii. Inca din faza de recrutare, incearca sa alegi oameni increzatori, care sa creada afirmatiile pe care le fac.

 

Gandeste strategic amplasarea magazinului si decorarea lui

Inca de la inceput, trebuie sa iti trasezi publicul tinta si profilul afacerii, in cele mai mici detalii. De exemplu, ar trebui sa stii daca mizezi doar pe comercializarea bijuteriilor de lux, destinate unor clienti cu venituri peste medie sau daca amenajezi si un raion cu gablonturi sau pietre semipretioase. In functie de aceste variabile, stabilesti zona in care vei cauta sa inchiriezi sau sa cumperi un spatiu. Magazinul ar trebui sa fie amplasat la strada, pe un bulevard central, intens circulat.

 

Ar fi de preferat ca vitrinele sa fie amenajate tematic, iar decorul sa fie schimbat in functie de sezon, reduceri si alte variabile similare. Pentru a nu da gres, poti sa apelezi la un specialist, mai ales daca e primul tau business. De asemenea, asigura-te ca nu ai magazine concurente in imprejurimi sau ca le faci fata, datorita unor particularitati care te diferentiaza si care sunt importante pentru cumparatori.

 

Investeste in promovare

Inca din faza preliminara, inainte de a le deschide usa clientilor, este esential sa alegi un nume usor de retinut, sa iti creezi un logo si sa iti asiguri prezenta online cu un website si pagini pe cele mai intens folosite retele sociale. Poti deschide magazinul cu o mica petrecere la care sa inviti potentiali cumparatori din randul persoanelor publice sau al altor afaceristi.

 

Degeaba ai piese unicat, daca lumea nu a aflat inca de tine. Asa ca aloca-ti un buget suficient pentru promovare, ia legatura cu o firma de de marketing online, care te va invata cum sa te promovezi eficient. In plus, daca raportul calitate - pret este unul corect, iar modelele sunt variate si personalul amabil, cu siguranta vei avea clienti care vor ajunge la tine prin intermediul recomandarilor.

 

Primii cativa pasi in deschiderea unei afaceri sunt cei mai dificili. Foarte multi oameni au idei de afaceri foarte bune, dar nu ajung intotdeauna sa le implementeze. Odata ce ai depasit inertia si incepi sa vinzi bijuterii, afacerea va face parte din viata ta si nu ti-o vei mai putea imagina altfel. Apoi, deciziile conexe, dorinta de extindere si de maximizare a profitului vor aparea in mod firesc.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Cum dezvolti un magazin de bijuterii profitabil":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2020. MODIFICARI importante privind TVA, Impozitul pe Profit si Salarizarea

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2020!‚Äč

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2020. MODIFICARI importante privind TVA, Impozitul pe Profit si Salarizarea


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!


Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Erori contabile. Cum se face corectarea greselilor cuprinse in situatiile financiare si raportarile anuale
    • Conform Agentiei National de Administrare Fiscala, corectarea greselilor cuprinse in situatiile financiare anuale si raportarile contabile anuale se poate efectua doar in conditiile Procedurii de corectare a erorilor cuprinse in situatiile financiare anuale si raportarile contabile anuale depuse de operatorii economici si persoanele juridice fara scop patrimonial, aprobata prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 450/2016, cu modificarile si completarile ulterioare. Situatiile financiare...» citeste mai departe aici

  • Obligatii si sanctiuni noi referitoare la prevenirea si combaterea spalarii banilor
    • Legea nr. 129/2019 din 21 iulie 2019, privind prevenirea si combaterea spalarii banilor, a adus modificari importante in materie de prevenire si combatere a spalarii banilor. Confiscarea unor sume de bani sau retragerea avizelor sau a autorizatiilor, doar cateva dintre sanctiunile nerespectarii legii. Pentru a scapa de sanctiunile dure sau chiar de amenzile usturatoare, care pot ajunge si pana la sute de mii de lei, comanda lucrarea pe stick Prevenirea si combaterea spalarii banilor....» citeste mai departe aici

  • Contabilitatea in partida dubla. Registre si formulare obligatorii ale operatorilor economici
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala a publicat recent un nou ghid oficial cu privire la utilizarea documentelor financiar-contabile si intocmirea raportarilor anuale. Ghidul se adreseaza persoanelor fizice si asocierilor fara personalitate juridica si persoanelor juridice romane care au obligatia de a conduce contabilitatea in partida simpla sau in partida dubla, dupa caz. Intr-un articol anterior am discutat despre normele generale, formularele financiar-contabile si registrele...» citeste mai departe aici

  • Informatia inseamna putere: afla tot ce trebuie sa stii despre cum sa incepi propria afacere
    • Schimbarile sociale din ultimii zece, poate chiar douazeci de ani au influentat enorm felul in care azi ne raportam la viata cotidiana. Generatia nativilor digitali, cum mai este denumita generatia persoanelor nascute dupa 1990 este total diferita de ceilalti. Ei au fost primii care au utilizat retelele sociale sau tehnologia mobila avand independenta proprie si foarte multa determinare. Nativii digitali stiu foarte bine ce isi doresc, astfel si angajatorii trebuie sa inteleaga cum ii pot atrage...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2020 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2020!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Codul Fiscal 2020. MODIFICARI importante privind TVA, Impozitul pe Profit si Salarizarea

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016