Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Documentar fiscal: Reguli privind depunerea declaratiei 307

14-Mai-2012
5759
In ce priveste formularul 307 si procedura de depunere, va oferim mai jos informatii complete care fac referire si la categoriile de contribuabili obligati la depunerea Declaratiei 307 pana la termenul stabilit de lege.



Obligatie

Declaratia se completeaza si se depune de catre:


1. persoana impozabila, beneficiara a transferului de active prevazut la art. 128 alin. (7) din Legea nr. 571/2003 privind Codul Fiscal (CF), cu modificarile si completarile ulterioare, in calitate de succesor al cedentului in ceea ce priveste ajustarea dreptului de deducere, daca nu este inregistrata in scopuri de TVA conform art. 153 din CF si nici nu se inregistreaza in scopuri de TVA ca urmare a transferului;


2. locatarul/utilizatorul activelor corporale fixe achizitionate printr-un contract de leasing daca transferul dreptului de proprietate asupra bunurilor are loc dupa scoaterea din evidenta persoanelor inregistrate in scopuri de TVA a locatarului/utilizatorului in baza prevederilor art. 152 alin. (7) din CF si pct. 61 alin. (9) din normele metodologice date in aplicarea acestuia aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 44/2004.

Potrivit acestor prevederi, in cazul activelor corporale fixe achizitionate printr-un contract de leasing, daca transferul dreptului de proprietate asupra bunurilor are loc dupa scoaterea din evidenta persoanelor inregistrate in scopuri de TVA a locatorului/utilizatorului in baza prevederilor art. 152 alin. (7) din CF, acesta are obligatia, pana cel tarziu pe data de 25 a lunii urmatoare celei in care a intervenit transferul dreptului de proprietate asupra bunurilor, sa ajusteze:

- taxa deductibila aferenta bunurilor de capital, inclusiv taxa platita sau datorata inainte de data transferului dreptului de proprietate, potrivit prevederilor art. 149 din CF si pct. 54 din Normele metodologice date in aplicarea acestuia;

- taxa deductibila aferenta activelor corporale fixe, altele decat cele care sunt considerate bunuri de capital conform art. 149 din CF, corespunzator valorii ramase neamortizate la momentul transferului dreptului de proprietate, conform art. 128 alin. (4) lit. c) din CF;

3. persoana impozabila pentru care inregistrarea in scopuri de TVA a fost anulata conform art. 153 alin. (9) lit. a) - e) sau lit. g) din CF, care nu a efectuat ajustarile de taxa conform art. 128 alin. (4), art. 148, 149 sau 161 din CF, in ultimul decont depus inaintea scoaterii din evidenta persoanelor inregistrate in scopuri de TVA, sau care a efectuat ajustari incorecte.

Potrivit prevederilor articolului mentionat, organele fiscale competente anuleaza din oficiu inregistrarea unei persoane in scopuri de TVA in urmatoarele cazuri :

- daca este declarata inactiva conform prevederilor art. 78 indice 1 din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, de la data declararii ca inactiva;

- daca a intrat in inactivitate temporara, inscrisa in Registrul Comertului, potrivit legii, de la data inscrierii mentiunii privind inactivitatea temporara in registrul comertului;

- daca asociatii/administratorii persoanei impozabile sau persoana impozabila insasi au inscrise in cazierul fiscal infractiuni si/sau faptele prevazute la art. 2 alin. (2) lit. a) din Ordonanta Guvernului nr. 75/2001 privind organizarea si functionarea cazierului fiscal, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare (atragerea raspunderii solidare cu debitorul declarat insolvabil sau insolvent, stabilit prin decizie a organului fiscal competent ramas definitiv in sistemul cailor administrative de atac sau prin hotarare judecatoreasca, dupa caz) , de la data comunicarii deciziei de anulare de catre organele fiscale competente;

- daca nu a depus pe parcursul unui semestru calendaristic niciun decont de taxa, din prima zi a celei de-a doua luni urmatoare semestrului calendaristic;

- daca in deconturile de taxa depuse pentru 6 luni consecutive in cursul unui semestru calendaristic, in cazul persoanelor care au perioada fiscala luna calendaristica, si pentru doua perioade fiscale consecutive in cursul unui semestru calendaristic, in cazul persoanelor care au perioada fiscala trimestrul calendaristic, nu au fost evidentiate achizitii de bunuri/servicii si nici livrari de bunuri/prestari de servicii, realizate in cursul acestor perioade de raportare;

- daca persona nu era obligata sa solicite inregistrarea sau nu avea dreptul sa solicite inregistrarea in scopuri de TVA, la solicitarea persoanei impozabile sau din oficiu de catre organele fiscale competente;

- in situatia scoaterii din evidenta persoanelor inregistrate in scopuri de TVA in cazul contribuabililor care nu au depasit plafonul de scutire, la solicitarea persoanei impozabile.

Depunere, termen

Declaratia se depune la organul fiscal in a carui raza teritoriala persoana impozabila isi are domiciliul fiscal sau in a carui evidenta aceasta se afla inregistrata ca platitor de impozite si taxe, direct sau prin imputernicit, la registratura sau, la posta, prin scrisoare recomandata.

Declaratia se depune:

- pana la data de 25, inclusiv, a lunii urmatoare celei in care are loc transferul de active;

- pana la data de 25, inclusiv, a lunii urmatoare celei in care are loc transferul dreptului de proprietate asupra activelor corporale fixe achizitionate printr-un contract de leasing;

- pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare celei in care a intervenit obligatia de declarare a sumelor rezultate din ajustarea TVA, pentru persoana impozabila pentru care inregistrarea in scopuri de TVA a fost anulata conform art. 153 alin. (9) lit. a) - e) sau lit. g) din CF, care nu a efectuat ajustarile de taxa conform art. 128 alin. (4) , art. 148, 149 sau 161 din CF, in ultimul decont depus inaintea scoaterii din evidenta persoanelor inregistrate in scopuri de TVA, sau care a efectuat ajustari incorecte.

Rectificarea declaratiei

Declaratia depusa initial se rectifica prin depunerea unei declaratii, pe acelasi format, bifand casuta corespunzatoare de pe formular.

Atentie! Rectificarea nu este posibila pentru perioade fiscale care au fost supuse inspectiei fiscale sau pentru care este in curs de derulare o inspectie fiscala.


Plata sumelor rezultate din ajustare

Persoanele obligate sa depuna formularul 307 trebuie sa achite suma reprezentand TVA de plata la bugetul de stat rezultata ca urmare a ajustarilor conform art. 128 alin. (4), art. 148, 149 sau 161 din CF, pana la data la care au obligatia depunerii acestei declaratii, in baza prevederilor art. 157 din CF, in lei, in numerar, prin decontare bancara sau prin mandat postal, in contul 20.10.01.01.05 "TVA de plata la bugetul de stat, rezultata ca urmare a ajustarilor", care va fi deschis la unitatea Trezoreriei Statului din cadrul organului fiscal competent, codificat cu codul de identificare fiscala sau cu codul numeric personal al platitorului, dupa caz.

De retinut! Sumele negative rezultate ca urmare a ajustarilor de TVA efectuate de persoanele impozabile a caror inregistrare in scopuri de TVA a fost anulata ca urmare a nedepasirii plafonului de scutire de 35.000 euro, se restituie potrivit procedurii legale aplicabile in materie.

Sursa: DGFP Valcea




Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [MODEL] Contract de mecenat si reglementari cheie

    • Contractul de mecenat este un instrument juridic prin care o persoana fizica sau juridica ofera sprijin material ori financiar unei activitati culturale, artistice, stiintifice sau educationale, fara a urmari un beneficiu direct. Acest tip de contract este reglementat de Legea nr. 32/1994 si se bazeaza pe principiul generozitatii si al recunoasterii meritelor celor sustinuti. In acest articol vom prezenta principalele reglementari cheie cu privire la actul de mecenat si vom prezenta un model de...» citeste mai departe aici

  • Ce beneficii si facilitati salariale neimpozabile pot acorda angajatorii salariatilor intr-un an

    • Angajatorii pot oferi salariatilor, pe langa salariul de baza, o serie de beneficii si facilitati care, in anumite conditii, nu sunt impozabile. Aceste avantaje contribuie la motivarea si fidelizarea personalului, fara a genera obligatii fiscale suplimentare pentru angajati. In acest articol, vom prezenta principalele tipuri de beneficii si facilitati salariale neimpozabile care pot fi acordate intr-un an, precum si conditiile legale de acordare. » citeste mai departe aici

  • Declaratia 101. Cum sa o completati daca treceti de la impozit micro la impozit pe profit in 2025

    • In contextul modificarilor fiscale aplicabile din 2025, contribuabilii trebuie sa acorde o atentie sporita obligatiilor declarative si de plata. Schimbarea regimului de impozitare, de la microintreprindere la impozit pe profit, impune completarea corecta a formularelor fiscale. In continuarea articolului vom vedea cateva clarificari privind completarea Declaratiei 101 in aceste situatii. Astfel, un contribuabil are nelamuriri in legatura cu urmatoarele. Daca in trimestrul 1 am fost platitor...» citeste mai departe aici

  • Registru Unic de Control. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?

    • Registrul unic de control este un document obligatoriu pentru contribuabilii persoane juridice inregistrati la Registrul Comertului, avand rolul de a evidentia toate controalele efectuate de autoritatile competente. Reglementat prin Legea nr. 252/2003, acest registru se pastreaza la sediul social si la sediile secundare autorizate. In contextul schimbarii sediului social, apar frecvent intrebari legate de necesitatea unui nou registru. Astfel, un contribuabil intreaba daca are nevoie de un alt...» citeste mai departe aici

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici