Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Documentar fiscal: Sistemul TVA la incasare incepand cu 1 ianuarie este optional

14-Ian-2014
2212
Directia de Finante ne reaminteste de modificarile aplicabile de la 1 ianuarie 2014 in ce priveste aplicarea sistemului de TVA la incasare. Astfel, incepand cu data amintita, sistemul de TVA la incasare este optional.

1. Persoana impozabila inregistrata normal in scopuri de TVA care in anul 2013 a aplicat sistemul TVA la incasare si care la 31 decembrie nu a depasit cifra de afaceri de 2.250.00 lei:

- poate solicita radierea din Registrul persoanelor care aplica sistemul TVA la incasare, oricand in cursul anului 2014 prin depunerea unei notificari - formularul 097.

Radierea opereaza incepand cu data de 1 a perioadei fiscale urmatoare celei in care a fost depusa notificarea, iar pana la data radierii se aplica sistemul TVA la incasare!

OBS: Poate solicita radierea din Registrul persoanelor care aplica sistemul TVA la incasare si persoana impozabila inregistrata ca platitoare de TVA incepand cu 1 ianuarie 2014.
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Vezi detalii
Agricultura. Monografii contabile specifice
Agricultura. Monografii contabile specifice
Vezi detalii
Planului de conturi general 2017
Planului de conturi general 2017
Vezi detalii

- poate continua aplicarea sistemului TVA la incasare in anul 2014 fara depunerea vreunei notificari, iar in cursul anului 2014 daca doreste poate renunta la aplicarea acestui sistem, prin depunerea unei notificari - formularul 097 in perioada 1-125 a lunii.

Atat in cazul persoanelor impozabile care continua aplicarea sistemului TVA la incasare, cat si al celor care ies din sistem, pentru operatiunile al caror fapt generator de taxa a intervenit pana la data de 31 decembrie 2013 inclusiv, precum si pentru facturile emise inainte de aceasta data, in situatia in care cea de-a 90-a zi calendaristica de la data emiterii facturii sau de la termenul limita prevazut de lege pentru emiterea facturii este ulterioara datei de 31 decembrie 2013, exigibilitatea taxei intervine la data incasarii totale sau partiale a contravalorii bunurilor livrate/serviciilor prestate.

2. Persoana impozabila inregistrata normal in scopuri de TVA care in anul 2013 a aplicat sistemul TVA la incasare si care la 31 decembrie a depasit cifra de afacero de 2.250.000 lei are obligatia sa depuna pana la 27 ianuarie 2014 formularul 097 in vederea radierii din Registrul persoanelor care aplica sistemul TVA la incasare.

Radierea opereaza incepand cu data de 1 a perioadei fiscale urmatoare celei in care a fost depusa notificarea, iar pana la data radierii se aplica sistemul TVA la incasare.

3. In cursul anului 2014 poate opta pentru aplicarea sistemului TVA la incasare persoana impozabila cu sediul activitatii economice in Romania care se inregistreaza normal in scopuri de TVA, cu conditia ca in anul precedent sau in anul calendaristic in curs sa nu fi depasit cifra de afaceri de 2.250.000 lei calculata in functie de operatiunile realizate in perioada in care respectiva persoana a avut un cod valabil de TVA.

Va aplica sistemul TVA la incasare incepand cu data inregistrarii in scopuri de TVA.

Consultati integral AICI materialul.


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Documentar fiscal: Sistemul TVA la incasare incepand cu 1 ianuarie este optional":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Noul Cod Fiscal a modificat legislatia. Amenzile sunt uriase!
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"!


 



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Cheltuieli cu transportul personalului intre puncte de lucru. Ce putem deduce?
    • Prin cele ce urmeaza, vom vedea care este baza legala si ce documente trebuie intocmite (contract comodat, decont cheltuieli, foi de parcurs etc.) in cazul decontarii/deplasarii angajatilor de la un punct de lucru al societatii la alt punct de lucru pentru desfasurarea sarcinilor de serviciu: 1. cu mijlocele de transport in comun 2. cu masina personala a angajatului. Vom stabili daca sunt deductibile aceste cheltuieli la calculul impozitului pe profit. Iata raspunsul specialistului: Permisele de...» citeste mai departe aici

  • Dragnea anunta ca punctul de pensie va creste cu 10% si ca pilonul II de pensii va fi optional
    • Presedintele PSD, Liviu Dragnea, a declarat miercuri, ca punctul de pensie va creste cu 10% de anul viitor, asa cum este prevazut in programul de guvernare, insa prevederile Legii pensiilor nu vor fi incluse in bugetul de stat pe 2018. Totodata, liderul ALDE, Calin Popescu Tariceanu a anuntat, dupa sedinta coalitiei de guvernare, ca Legea pensiilor va fi amanata pentru anul viitor, precizand ca aceasta decizie s-a luat "cu grija", informeaza Mediafax. Acesta a completat si cu privire la Split...» citeste mai departe aici

  • Apel BNS catre Guvern pentru a renunta la transferul contributiilor sociale integral in sarcina salariatilor
    • BNS face apel la Guvernul Romaniei sa renunte la implementarea masurii de reducere a costului cu forta de munca al angajatorului, prin transferul contributiilor sociale integral in sarcina salariatilor, in special avand in vedere faptul ca deja a luat astfel de decizii de incalcare a propriului Program de Guvernare in favoarea capitalului. Prezentam anexat prezentului comunicat un set de 10 motive pentru a sustine o astfel de decizie. Ne aratam deplina disponibilitate pentru a identifica un set...» citeste mai departe aici

  • Vor fi infiintate agentiile de mediere intre cererea si oferta de munca ziliera
    • Guvernul a aprobat infiintarea agentiilor de mediere intre cererea si oferta de munca ziliera. Aceste structuri vor fi acreditate de catre Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca (ANOFM), prin agentiile pentru ocuparea fortei de munca judetene, care faciliteaza punerea in legatura a beneficiarilor de lucrari cu zilieri, in vederea stabilirii de raporturi de munca. Infiintarea agentiilor de mediere face parte din masurile prevazute in Programul de Guvernare 2017-2020, la sectiunea...» citeste mai departe aici

  • Plata titlurilor executorii datorate profesorilor ar putea fi esalonata pe urmatorii 5 ani
    • Plata drepturilor salariale castigate in instanta de catre personalul din invatamant ar putea fi esalonata pe urmatorii 5 ani, asa cum se prevede intr-un nou proiect semnat de premierul Mihai Tudose, presedintele Camerei, Liviu Dragnea, ministrul Educatiei, Liviu Pop, si vicepremierul Marcel Ciolacu. Conform Zf.ro, proiectul de Lege privind finantarea unor masuri in domeniul invatamantului prevede ca "incepand cu anul 2018, de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerul Apararii Nationale, se...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Aflati cum sa va aparati de amenzile uriase
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"