Raportul Special
realizat de specialisti
Factura noua consta in reemiterea facturii initiale sub acelasi numar sau in emiterea unei noi facturi cu un alt numar fiscal?
Descarcarea unei facturi duplicat de pe site da dreptul deducerii TVA-ului?
Prin art. 146 din Codul fiscal se reglementeaza cerintele care trebuie indeplinite de catre o persoana impozabila inregistrata in scopuri de TVA pentru exercitarea dreptului de deducere. Pentru a obtine acest document, nu este suficienta descarcarea de pe site a facturii initiale.
Pentru a reprezenta document necesar exercitarii dreptului de deducere a TVA, pe factura pusa la dispozitie la solicitarea cumparatorului, furnizorul trebuie sa inscrie mentiunea " duplicat - inlocuieste factura initiala". Factura respectiva poate fi:
- factura noua emisa de furnizor pe suport hartie, cu alt numar si alta data decat factura emisa initial, aceste informatii fiind cele din data emiterii duplicatului, de exemplu 1.04.2015 pentru o factura din 20.01.2015. Pe aceasta factura se inscriu toate informatiile din factura initiala, dar cu mentiunea ca documentul astfel emis este duplicat si inlocuieste factura emisa initial, numarul …BCB 93283 din data de …...20.01.2015.
- o fotocopie a facturii initiale pe care se inscrie, in original, mentiunea "duplicat – inlocuieste factura emisa initial, numarul …. din data de …...". In acest caz, pentru credibilitate, este recomandabil ca mentiunea respectiva sa fie confirmata de furnizor/prestator prin semnatura si stampila.
SAF-T Ghid de raportare corecta
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile
Cartea Verde a Contabilitatii
Aceste alternative de emitere a duplicatului sunt reglementate in mod expres la pct. 46 alin. (1) din normele de aplicare ale art. 146 din Codul fiscal cu ultima modificare efectuata prin H.G. nr. 77 din 5 februarie 2014 "Justificarea deducerii taxei se face numai pe baza exemplarului original al documentelor prevazute la art. 146 alin. (1) din Codul fiscal care sa contina cel putin informatiile prevazute la art. 155 alin. (19) din Codul fiscal si cu dovada platii in cazul achizitiilor … .
In cazul pierderii, sustragerii sau distrugerii exemplarului original al facturii, beneficiarul va solicita emitentului un duplicat al facturii, pe care se va mentiona ca inlocuieste factura initiala. In cazul facturilor emise pe suport hartie, duplicatul poate fi o factura noua emisa de furnizor/prestator, care sa cuprinda aceleasi date ca si factura initiala, si pe care sa se mentioneze ca este duplicat si ca inlocuieste factura initiala sau o fotocopie a facturii initiale, pe care sa se aplice stampila furnizorului/prestatorului si sa se mentioneze ca este duplicat si ca inlocuieste factura initiala. …..".
Aceleasi prevederi se regasesc si la pct. 47 din O.M.F.P. nr. 3512 din 27 noiembrie 2008 privind documentele financiar-contabile, sectiunea E "Reconstituirea documentelor financiar-contabile pierdute, sustrase sau distruse "In cazul pierderii, sustragerii sau distrugerii exemplarului original al facturii, emitentul trebuie sa emita un duplicat al facturii pierdute, sustrase sau distruse.
Duplicatul poate fi:
- o factura noua, care sa cuprinda aceleasi date ca si factura initiala, si pe care sa se mentioneze ca este duplicat si ca inlocuieste factura initiala; sau
- o fotocopie a facturii initiale, pe care sa se aplice stampila societatii si sa se mentioneze ca este duplicat si ca inlocuieste factura initiala.".
Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Georgeta Serban Matei, consultant fiscal si expert contabil
Atentie contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
Articole similare
E-Factura: Exemplu de monografie pentru facturile de avans si storno avansOperatiuni triunghiulare. Conditii pentru aplicarea masurilor de simplificareUn nou proiect MFP aduce mai multa transparenta in acordarea ajutoarelor de stat. Se modifica si Legea ConcurenteiCe modificari a adus HG 159/2016 in domeniul TVA?Modificari aduse Legii 95/2006. Analiza zileiUltimele articole
Factura proforma in contextul e-Factura. Mai poate fi utilizata sau nu?Plafon 33% beneficii netaxabile 2025. Plafonul se calculeaza in functie de salariul brut sau net?Declaratia Unica in 2025. ANAF a actualizat PDF-ul inteligent care poate fi depus online de PFA-uriE-Factura si E-Transport in 2025. Principalele modificari intrate in vigoare de anul acestaPraguri valorice Intrastat: Care sunt pragurile pentru anul 2025Articole similare
Livrarea unei constructii. Cu sau fara TVA?Impozitarea veniturilor din cesiunea titlurilor de participareCodul FISCAL a fost modificat! Vezi ce reglementari au fost aduse impozitului pe profit, impozitului pe veniturile microintreprinderilor si impozitului pe venitFirme care depasesc in 2023 plafonul de 500.000 euro. Pana cand va trebui achizitionat Registrul de Evidenta Fiscala?Calendar depunere declaratii cu termen in septembrie 2014Ultimele articole
Impozit pe profit: D101 si D101 Grup Fiscal, MODIFICATE de ANAF. Noi instructiuni de completareClarificare: Bonurile fiscale vor fi emise la platile cu cardul, insa nu mai exista obligatia imprimarii lorEste OFICIAL, conform legii 317/2024! La platile cu cardul NU mai este obligatorie emiterea bonului fiscalDeclaratia Unica in 2025. Ce modificari sunt aduse de ANAF si cum arata noul model de formularDecontare transport angajati. Regim fiscal si studii de caz utileArticole similare
Titlul II, Capitolul III pct. 87 - 94Studiu de caz: Tichetele cadouFactura de prestari servicii intocmita in exercitii financiare precedente. Stornare facturaIntreprinderi legate. Daca doua societati depasesc impreuna plafonul de 500.000 euro devin ambele platitoare de IMPOZIT pe profit?Ultima zi pentru plata primei transe a IMPOZITului pe venitUltimele articole
Plafon 33% beneficii netaxabile 2025. Plafonul se calculeaza in functie de salariul brut sau net?IMPOZIT pe venit in 2025. Ce modificari importante au aparutBonificatie de 3% in 2025 pentru contribuabilii bun-platnici. Ce conditii trebuie sa indeplineascaIMPOZITul pe dividende de 10% NU se aplica dividendelor distribuite INAINTE de 1 ianuarie 2025Declaratia Unica in 2025. ANAF a actualizat PDF-ul inteligent care poate fi depus online de PFA-uriArticole similare
25 mai este termenul pentru depunerea a 10 declaratii fiscaleOUG 84/2016 si noul Cod fiscal: Firmele pot deduce TVA din 2017 pentru perioadele cu cod TVA anulatDECONT precompletat e-TVA. ANAF a pus in dezbatere publica MODELUL DECONTuluiCalendar obligatii fiscale pentru luna ianuarie 2013Cum anulam datoriile catre furnizori in cazul unei microintreprinderi?Ultimele articole
Plafon 33% beneficii netaxabile 2025. Plafonul se calculeaza in functie de salariul brut sau net?Notificare de conformare e-TVA: Ce trebuie sa stii incepand cu anul 2025Plafoane incasari si plati in numerar 2025. Care sunt amenzile pentru nerespectarea legiiReminder ANAF! Pana pe 30 decembrie 2024 trebuie depus formularul 394Noutati fiscale 2025. Care este regimul amenzilor in sistemul e-TVAArticole similare
Reinregistrarea in scopuri de TVA, pentru firmele care au avut sediul social expiratCinci declaratii importante cu termen in luna maiAchizitie intracomunitara. Cum procedam cand sunt diferente de receptie?Renuntarea la calitatea de platitor TVASuspendarea activitatii: Cum se obtine regimul de declarare derogatoriu?Ultimele articole
Ajustarea de TVA. Ce inseamna, situatii in care intervine si studii de caz utileNotificare de conformare e-TVA: Ce trebuie sa stii incepand cu anul 2025SAF-T in 2025. Noi entitati vor fi SCUTITE de la obligatia depunerii D406E-Factura si E-Transport in 2025. Principalele modificari intrate in vigoare de anul acestaActe necesare pentru infiintarea unui SRL: tot ce trebuie sa stiiSfaturi de la experti
Intrebare: Da, pierderile pe fiecare an sunt cumulate. Tinand cont ca in anul 2017 societatea a aplicat impozit pe venit micro, nu se merge un an in urma pentru recuperarea pierderii, respectiv si anul 2016? Care este calculul in acest caz?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Optarea pentru aplicarea regimului micro
Intrebare: In cazul in care se face angajarea cu 15.01.2024 a unui salariat (nu contract mandat) se poate opta pentru trecerea la impozit pe venit micro cu 01.04.2025?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2024Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2024Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2024Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2024Legislatie TVA