
Raportul Special
realizat de specialisti
Domeniul caselor de marcat este unul destul de complex si prea putini sunt cei care stiu exact de ce anume au nevoie pentru activitatea lor zilnica. Pentru a va simplifica munca si a va ajuta sa luati cea mai buna decizie, va prezentam in randurile urmatoare un scurt ghid de achizitionare si utilizare corecta a caselor de marcat
Foarte important de retinut este faptul ca neindeplinirea obligatiei de a va dota cu casa de marcat atrage dupa sine o contraventie in cuantum 12.500 lei, precum si suspendarea activitatii pana la dotarea cu aparat de marcat electronic fiscal si prezentarea dovezii de plata a amenzii sau a jumatate din cuantumul acestia, dupa caz, organului constatator.
Cel mai important aspect in procesul de achizitionare al caselor de marcat este alegerea distribuitorului! Casele de marcat trebuie achizitionate obligatoriu doar de la distribuitori autorizati, cum este firma Constalaris, un importator cu o indelungata experienta in domeniul caselor de marcat si totodata distribuitor al marcii Orgtech, una dintre cele mai vandute si de incredere marci de aparate de marcat fiscale.
Pentru a putea utiliza casele de marcat aveti de urmat doar 3 pasi:
Pasul 1. Achizitionarea propriu zisa a casei de marcat de la distribuitorul autorizat;
Pasul 2. Intocmirea unui dosar pe care ulterior il veti depune la Directia Generala a Finantelor Publice a judetului in care societatea dvs. are punctul de lucru la care va folosi casa de marcat. In cazul in care veti utiliza casa de marcat in regim de comert ambulant, dosarul se va depune la Directia Generala a Finantelor Publice a judetului in care societatea dvs. are sediul social.
Actele necesare pentru intocmirea dosarului sunt:
a. Actele firmei dumneavoastra:
Cartea verde a Contabilitatii varianta online
Portal Codul fiscal - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari
PortalContabilitate ro - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari
Actele de la distribuitorul casei de marcat:
Pasul 3. Atentie! In termen de patru zile lucratoare de la depunerea dosarului (valabil pentru Municipiul Bucuresti), va este eliberat documentul ce contine seria fiscala si in baza caruia firma de la care ati achizitionat casa de marcat va face fiscalizarea acesteia.
Dupa ce obligatia de a va dota cu casa de marcat a fost indeplinita , apare o alta obligatie si anume obligatia de a emite bon fiscal. Subliniem acest aspect deoarece sanctiunile incep de la un simplu avertisment si pot urca pana la suma de 27.500 lei si pot merge chiar pana la suspendarea activitatii , in functie de gravitatea faptei constatate de catre organele de control.
Pentru a evita neplacerile aparute in decursul utilizarii casei de marcat, recomandarea noastra este de a incheia un contract de service cu o unitate autorizata, beneficiind astfel de o serie de facilitati care va vor scuti de multe eforturi.
Dupa cum probabil ati aflat deja, casele de marcat dotate cu role jurnal pe suport hartie vor fi inlocuite, treptat, cu aparate de marcat echipate cu jurnal electronic.Noile termenele de inlocuire ale actualeleor aparate fiscale sunt urmatoarele:
Prin urmare, pentru ca activitatea dumneavoastra comerciala sa se desfasoare in bune conditii si pentru a evita interactiunile neplacute cu orgenele de control, este obligatoriu sa va achizitionati o casa de marcat, sa o fiscalizati si sa emiteti bon pentru fiecare produs sau serviciu vandut catre client.
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Articole similare
Deductibilitatea TVA... bumerangul afacerilor de succes!Intreprindere Individuala in 2023: In ce conditii este obligatorie dotarea cu POS si CASA DE MARCAT electronica fiscala?Inchiere camere/apartamente in scop turistic: Deschidere punct de lucru si dotare cu CASA DE MARCATSanctiuni aplicabile agentilor economice care nu detin/utilizeaza CASA DE MARCAT conform noii legislatii (speta ANAF)Eroare CASA DE MARCAT. Documente contabile: Corectarea erorii si completarea A4200Ultimele articole
Bon fiscal ANULAT. Mai trebuie declarat in D394? F4109 se depune in aceasta situatie?Case de marcat electronice. Cum sa procedati daca ati OMIS emiterea Raportului Z intr-o ziBon fiscal. Cum sa procedati daca ati emis un bon fiscal eronat + note contabile de corectieLimita plati numerar persoane fizice 2025. Care este limita daca NU este emisa factura?CASA DE MARCAT. Pana cand trebuie sa depuneti F4109 daca NU folositi aparatul intr-o lunaArticole similare
Cand vor achizitiona firmele case de marcat electronice in 2017?De ce s-a amanat termenul pentru casele de marcat cu jurnal electronicTermene noi pentru intrarea in vigoare a procedurii insolventei persoanelor fizice si pentru introducerea caselor de marcat cu jurnal electronicArticole similare
Conectarea caselor de marcat la ANAF este obligatorie si pentru firmele cu activitatea suspendata? Ce spune legeaCasa de marcat | Obligatii legislative care se vor aplica si unei firme miciNeutilizare casa de marcat si incasari eronate. Obligatii pentru operatorii economiciMicrointreprindere. Ce implicatii fiscale apar la achizitia unei CASE DE MARCAT?ANAF transmite prin SPV atentionari privind utilizarea noilor CASE DE MARCAT. Ce trebuie sa stiiUltimele articole
Comertul cu amanuntul si cu ridicata. Exista OBLIGATIA utilizarii casei de marcat?CASE DE MARCAT electronice. Cum sa procedati daca ati OMIS emiterea Raportului Z intr-o ziMajorare cota TVA din 1 august 2025. Firmele trebuie sa ajusteze TVA in casele de marcatCasa de marcat portabila pentru PFA. Speta utila cu privire la obligativitatea utilizarii eiCasa de marcat in 2025. PFA-urile au obligatia utilizarii caselor de marcat electronice?Articole similare
Operatorii economici sunt obligati sa achizitioneze cititoare POS doar daca cifra de afaceri depaseste 100.000 de euroIndrumare privind obligatiile fiscale: ANAF SUSPENDA intalnirile cu contribuabilii (martie 2020)Vanzare marfa cu amanuntul. Ce documente intocmim la transferul marfurilor?Contribuabilii pot deduce din impozit costurile caselor de marcat achizitionate incepand cu anul 2018Trebuie intocmita factura pentru taxa de participare targ?Ultimele articole
Case de marcat electronice. Cum sa procedati daca ati OMIS emiterea Raportului Z intr-o ziBon fiscal. Cum sa procedati daca NU ati emis la timp bonul fiscal la incasarile cu cardulBonul fiscal eronat. Poate fi corectat prin emiterea unui bon fiscal pe minus?Examen Consultant Fiscal 2025. 4 + grile pentru nota 10 la examen!D205 in 2025. ANAF a modificat, prin Ordinul 102/2025, modelul formularului. Instructiuni de completareSfaturi de la experti
Cota de tva vanzare puieti de ulm, stejar salcam
Intrebare: Societatea produce in pepiniera puieti de stejar, ulm, salcam etc. si vinde atat catre persoane juridice, cat si catre persoane fizice. Care este regimul TVA pentru fiecare categorie de clienti? Se mai aplica taxarea inversa la...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Decizia presedintelui la platile unei ONG fara activitate economica
Intrebare: O ONG fara activitate economica are obligatia de a intocmi decizia presedintelui pentru fiecare plata efectuata din contul asociatiei sau doar pentru cele pentru care nu exista facturi sau contracte? De exemplu: 1. Daca unul...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA