Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

DOSAR FORMULARUL 088: Noutati, documente, procedura de completare si tot ce trebuie sa stiti despre Declaratia 088

11-Aug-2016
10942

Deoarece Formularul 088 a avut un parcurs de modificare la fel de anevoios ca in cazul D394, va propunem mai jos o lista a unora dintre cele mai importante analize pe care le-am facut pe aceasta tema. Veti avea astfel intr-un singur loc informatii referitoare la documentele care vor insoti formularul 088 la depunere, procedura de completare, reglementarile de actualitate si modificarile de ultima ora anuntate de ANAF. Vom actualiza acest dosar de fiecare data cand vor mai fi efectuate modificari.

Cum a modificat OpANAF 20148/2016 din nou Formularul 088?

Prin Ordinul ANAF 2048/2016 s-a modificat OPANAF 3841/2015 privind modelul si continutul formularului 088 "Declaratie pe propria raspundere pentru evaluarea intentiei si a capacitatii de a desfasura activitati economice care implica operatiuni din sfera TVA.

Formularul 088 "Declaratie pe propria raspundere pentru evaluarea intentiei si a capacitatii de a desfasura activitati economice care implica operatiuni din sfera TVA" se depune de catre societatile infiintate in baza Legii 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, care sunt supuse inmatricularii la registrul comertului astfel:

>> daca solicita inregistrarea in scopuri de TVA:

- la infiintare potrivit dispozitiilor art. 316 alin. (1) lit. a) din Codul fiscal, caz in care formularul se depune in aceeasi zi cu depunerea la oficiul registrului comertului a cererii de inmatriculare in registrul comertului.

- ulterior infiintarii:
* prin depasirea plafonului de scutire de TVA in cursul anului calendaristic potrivit dispozitiilor art. 316 alin. (1) lit. b) din Codul fiscal, caz in care formularul se depune odata cu declaratia de mentiuni

* prin optiune potrivit dispozitiilor art. 316 alin. (1) lit. c) din Codul fiscal, caz in care formularul se depune odata cu declaratia de mentiuni

Continuarea AICI.


******************************


Cum completati Formularul 088 de la 1 august? Procedura completa si noile modificari

Prin OANAF 2048/2016, publicat in M. Of. 533/2016 s-a modificat Ordinul Presedintelui ANAF 384/2015 privind modelul si continutul formularul 088 "Declaratie pe propria raspundere pentru evaluarea intentiei si a capacitatii de a desfasura activitati economice care implica operatiuni din sfera TVA."

Formularul 088 Declaratie pe propria raspundere pentru evaluarea intentiei si a capacitatii de a desfasura activitati economice care implica operatiuni din sfera TVA se depune de catre societatile infiintate in baza Legii 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, care sunt supuse inmatricularii la registrul comertului astfel:

>> daca solicita inregistrarea in scopuri de TVA:

- la infiintare potrivit dispozitiilor art. 316 alin. (1) lit. a) din Codul fiscal, caz in care formularul se depne in aceeasi zi cu depunerea la oficiul registrului comertului a cererii de inmatriculare in registrul comertului.
- ulterior infiintarii:
* prin depasirea plafonului de scutrie de TVA in cursul anului calendaristic potrivit dispozitiilor art. 316 alin. (1) lit.b) din Codul fiscal, caz in care formularul se depune odata cu declaratia de mentiuni
* prin optiune potrivit dispozitiilor art. 316 alin. (1) lit. c) din Codul, caz in care formularul se depune odata cu declaratia de mentiuni

Continuarea AICI.

***************************

Pentru nelamuriri si dezbateri privind formularul 088 va invitam si in Grupul Contabililor din Romania!
Daca exista spete pentru care doriti un raspuns specializat, va invitam sa accesati si www.portalcontabilitate.ro!

******************************


Ce documente vor insoti Declaratia 088 de la 1 august?

De la data de 1 august 2016 se aplica noile masuri de simplificare pentru Formularul 088. Astfel, vom folosi un formular 088 simplificat, cu mai putine intrebari sau cerinte, cu mai putine documente care vor trebui anexate si, in esenta, cu mai putine batai de cap pentru contribuabil.

Va reamintim, pe aceasta cale, ca in Monitorul Oficial Nr. 533 din 15 iulie 2016 a fost publicat Ordinul nr. 2048 pentru modificarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 3.841/2015 privind aprobarea modelului si continutului formularului (088) "Declaratie pe propria
raspundere pentru evaluarea intentiei si a capacitatii de a desfasura activitati economice care implica operatiuni din sfera TVA"

Astfel, completarea declaratiei a fost simplificata prin diminuarea numarului de intrebari
cuprinse in Declaratie de la 20 la 12 si a fost eliminata obligativitatea anexarii a sapte tipuri de
documente, solicitand anexarea doar a patru tipuri de documente, anunta recent si ANAF Galati.

Iata care sunt acele DOCUMENTE CARE INSOTESC DECLARATIA 088 DE LA 1 AUGUST:

- prin care trebuie sa justifice tipul activitatii desfasurate in afara sediului social /profesional si a sediilor secundare;

Continuarea AICI.

***************************

Pentru nelamuriri si dezbateri privind formularul 088 va invitam si in Grupul Contabililor din Romania!
Daca exista spete pentru care doriti un raspuns specializat, va invitam sa accesati si www.portalcontabilitate.ro!

******************************

Noul formular 088 a fost adoptat

Noul formular 088 a fost adoptat prin OANAF 2048 publicat in Monitorul Oficial nr. 533 din 15/07/2016 si se va utiliza incepand cu 01 august 2016.

In cazul persoanelor impozabile, societati infiintate in baza Legii nr. 31/1990, care sunt inregistrate in scopuri de TVA, formularul se va depune, la solicitarea organelor fiscale competente, in situatia in care prezinta risc fiscal, in urma selectiei efectuate in mod automat, prin intermediul aplicatiei informatice dezvoltate la nivel central, in baza criteriilor stabilite de organul fiscal central desemnat in acest scop.

Formularul a fost simplificat prin diminuarea numarului de intrebari, de la 20 la 12, si reducerea numarului de documente ce trebuiesc anexate.

In noul formular se vor raporta:

1. Informatii privind locul de desfasurare a activitatii economice:

- la sediul social/profesional sau la sedii secundare (puncte de lucru), cu prezentarea de informatii privind activitatea principala desfasuarata, modul de detinere a spatiului, date de identificare ale proprietarului spatiului, adresa sediu/domiciliu, valoarea totala si perioada de valabilitate a contractului.

Continuarea AICI.

***************************

Pentru nelamuriri si dezbateri privind formularul 088 va invitam si in Grupul Contabililor din Romania!
Daca exista spete pentru care doriti un raspuns specializat, va invitam sa accesati si www.portalcontabilitate.ro!

******************************

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [MODEL] Contract de mecenat si reglementari cheie

    • Contractul de mecenat este un instrument juridic prin care o persoana fizica sau juridica ofera sprijin material ori financiar unei activitati culturale, artistice, stiintifice sau educationale, fara a urmari un beneficiu direct. Acest tip de contract este reglementat de Legea nr. 32/1994 si se bazeaza pe principiul generozitatii si al recunoasterii meritelor celor sustinuti. In acest articol vom prezenta principalele reglementari cheie cu privire la actul de mecenat si vom prezenta un model de...» citeste mai departe aici

  • Ce beneficii si facilitati salariale neimpozabile pot acorda angajatorii salariatilor intr-un an

    • Angajatorii pot oferi salariatilor, pe langa salariul de baza, o serie de beneficii si facilitati care, in anumite conditii, nu sunt impozabile. Aceste avantaje contribuie la motivarea si fidelizarea personalului, fara a genera obligatii fiscale suplimentare pentru angajati. In acest articol, vom prezenta principalele tipuri de beneficii si facilitati salariale neimpozabile care pot fi acordate intr-un an, precum si conditiile legale de acordare. » citeste mai departe aici

  • Declaratia 101. Cum sa o completati daca treceti de la impozit micro la impozit pe profit in 2025

    • In contextul modificarilor fiscale aplicabile din 2025, contribuabilii trebuie sa acorde o atentie sporita obligatiilor declarative si de plata. Schimbarea regimului de impozitare, de la microintreprindere la impozit pe profit, impune completarea corecta a formularelor fiscale. In continuarea articolului vom vedea cateva clarificari privind completarea Declaratiei 101 in aceste situatii. Astfel, un contribuabil are nelamuriri in legatura cu urmatoarele. Daca in trimestrul 1 am fost platitor...» citeste mai departe aici

  • Registru Unic de Control. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?

    • Registrul unic de control este un document obligatoriu pentru contribuabilii persoane juridice inregistrati la Registrul Comertului, avand rolul de a evidentia toate controalele efectuate de autoritatile competente. Reglementat prin Legea nr. 252/2003, acest registru se pastreaza la sediul social si la sediile secundare autorizate. In contextul schimbarii sediului social, apar frecvent intrebari legate de necesitatea unui nou registru. Astfel, un contribuabil intreaba daca are nevoie de un alt...» citeste mai departe aici

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016