
Raportul Special
realizat de specialisti
Guvernul Romaniei a anuntat recent ca a lansat o platforma online pentru acordarea somajului tehnic. Astfel, Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca informeaza ca platforma digitala poate fi consultata pe aici.gov.ro. pentru incarcarea documentelor necesare acordarii somajului tehnic pentru angajatii carora li s-a suspendat temporar contractul individual de munca din initiativa angajatorului, potrivit art. 52 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 53/2003 - Codul Muncii, cu modificarile si completarile ulterioare.
Incepand cu data de 2 APRILIE, angajatorii pot descarca din platforma si trimite documentele prevazute de OUG 30/2020 modificata si completata de OUG 32/2020 pentru acordarea somajului tehnic.
„Platforma aici.gov.ro vine atat in sprijinul cetatenilor, al companiilor private cat si a institutiilor publice. Ii indemn pe toti angajatorii care vor sa aplice pentru somaj tehnic sa foloseasca aceasta platforma. Vor gasi acolo documentele de care au nevoie pentru obtinerea somajului tehnic si tot acolo le vor depune dupa completare,” a declarat Victor Picu, presedinte ANOFM.
La initiativa Autoritatii pentru Digitalizarea Romaniei, Guvernul Romaniei a adoptat ordonanta de urgenta prin care toate institutiile publice din Romania sunt obligate sa accepte documente semnate electronic si sa raspunda solicitarilor depuse de catre cetateni tot in format electronic .
Platforma aici.gov.ro isi va extinde in perioada urmatoare functionalitatile. Astfel, in mod etapizat, toate institutiile publice din Romania se vor putea inrola pentru a raspunde rapid solicitarilor cetatenilor, in format electronic.
Pentru informatii complete despre procedura somajului tehnic, consultati lucrarea SOMAJUL TEHNIC – Ghid Practic detaliat.
DOCUMENTE NECESARE PENTRU OBTINEREA SOMAJULUI TEHNIC:
1. Cerere acordare a somajului tehnic
Registrul de Evidenta Fiscala PFA
Cartea verde a Contabilitatii varianta online
Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor
Atentie! Angajatorul va interactiona online cu Agentiile Judetene de Ocupare a Fortei de Munca (AJOFM), in functie de judetul in care are sediul social
GHID DE UTILIZARE A PLATFORMEI:
1. ACCESAREA PLATFORMEI WEB
Se acceseaza pagina aici.gov.ro
2 SELECTAREA PROCEDURII
Se selecteaza din lista de valori procedura pentru care se initiaza solicitarea
3 SELECTAREA INSTITUTIEI
Ca si in cazul procedurii, institutia eliberatoare se selecteaza din lista de valori afisata.
4. COMPLETAREA INFORMATIILOR PENTRU INREGISTRARE GHID PENTRU DEPUNEREA SOLICITARILOR DE SOMAJ TEHNIC
Se vor completa urmatoarele:
-Prenumele si numele solicitantului
-Numele firmei Adresa e-mail a solicitantului
5 INCARCAREA DOCUMENTELOR
Documentele obligatorii sunt afisate pe pagina; Formularele se descarca, se completeaza si se semneaza digital, dupa care se incarca individual in sectiunea “Incarca” din dreptul fiecarui tip de document;
6. FINALIZAREA SI TRANSMITEREA SOLICITARII
Solicitarea se finalizeaza prin trimiterea documentelor catre institutia AJOFM selectata
Cererea angajatorului este identificata printr-un numar unic de inregistrare.
In urma trimiterii solicitarii, atat angajatorul, cat si un reprezentant AJOFM primesc un e-mail de instiintare. Odata ce este solutionata cererea, angajatorul primeste un e-mail cu documentul de raspuns semnat electronic in prealabil de catre functionarul public al AJOFM.
Angajatorul poate fi contactat pe adresa de e-mail in privinta incarcarii unor documente suplimentare sau reincarcarea documentelor transmise anterior, in situatia in care reprezentantii Agentiei Judetene de Ocupare a Fortei de Munca corespunzatoare sediului social al angajatorului vor solicita acest lucru.
E-mail-ul contine un link care il directioneaza pe angajator catre o pagina web (platforma Aurachain). Pentru a putea avea acces la informatii, odata cu accesarea link-ului angajatorul primeste un cod unic de autentificare pe e-mail, urmand sa fie introdus in sectiunea Cod de access.
Codul transmis este valabil timp de 10 minute. In situatia in care utilizatorul nu introduce codul transmis in intervalul respectiv, codul poate fi regenerat accesand optiunea “Retrimite codul”.
Angajatorul incarca, pe rand, documentele aditionale solicitate de AJOFM si confirma completarea acestora prin butonul “Submit data”, selectarea optiunii “Transmite Documente” si “Submit” ca si decizie finala.
Odata ce solicitarea este solutionata, angajatorul primeste pe e-mail documentul de raspuns.
Sursa: Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Articole similare
SOMAJUL TEHNIC in 2022 va fi acordat pana pe 31 martie. Angajati care NU beneficiaza de ajutorIntrarea in somaj tehnic si depunerea online a documentelor -reglementate de GuvernMasurile luate de Guvern trebuie sa vizeze toate persoanele si companiile afectate de COVID-19 (Comunicat CDR)Reducere temporara a activitatii unei firme cu angajati in somaj tehnic. Se poate dispune masura suspendarii CIM?ANOFM: 99,95% din cuantumul platilor realizate pentru SOMAJUL TEHNIC au fost conformeUltimele articole
5 efecte ale incetarii starii de alerta in domeniul relatiilor de munca, atat pentru salariati cat si pentru angajatoriIncepand cu 8 martie 2022 starea de alerta ar putea fi ridicata. Ce trebuie sa stie FIRMELE in acest contextSOMAJUL TEHNIC poate fi acordat si pentru anumite situatii aparute in CIM pe drepturi de autorSOMAJUL TEHNIC 2021- reintrodus OFICIAL. Cand se depun actele necesare si cine NU poate beneficia de facilitateCele mai importante masuri aprobate de Guvern la inceput de octombrie 2021 in domeniile energie, finante, munca si sanatateArticole similare
"Lupta pentru TVA", anuntata de ministrul Finantelor. Va puteti apara?Noi informatii despre executiile bugetare ale intreprinderilor publice din semestrul I. MFP extinde lista acestoraMinistrul Fondurilor Europene, Cristian Ghinea, a demisionat. Ce urmeaza?Facturi clasice vs. Facturi electronice. Ce spune specialistulDocumentele de Contabilitate primara. ATENTIE la ce NU iti spune nimeni despre modelele editabile si legislatia modificataUltimele articole
[MONOGRAFIE] Vouchere emag si reglementari cheieProiect OUG: Cum va solutiona Min. Justitiei problemele platformei online ONRCWebinar E-Factura, E-Transport: Aflati cum evitati amenzile, care sunt obligatiile pe care le aveti, ce erori puteti comiteCe inseamna dropshipping-ul, implicatiile fiscale si studii de caz utileAchizitii intracomunitare. 3 studii de caz utile oricarui contabilSfaturi de la experti
Intrebare: Daca o microintreprindere depaseste plafonul de 250.000 euro la 30.09.2025, adica are venituri cumulate de 1.258.000 lei la 30.09.2025, trece la impozit pe profit? Ce curs euro se foloseste la calcularea plafonului si in cat timp...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Calcul deduceri fiscale aferente profitului reinvestit
Intrebare: O societate vrea sa aplice scutirea pentru profit reinvestit in T3. Datele sunt urmatoarele:
Investitie activ: 45.929,90 lei
Profit brut (cont 121): 64.502,90 lei
Profit impozabil: 81.596,21 lei
Impozit pe profit: 13.055,39 lei
In...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Subiectele saptamanii
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA