Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Guvernul reglementeaza comisioanele interbancare pentru plata cu cardul

22-Sep-2016
1888

Guvernul a stabilit unele masuri pentru aplicarea Regulamentului (UE) 2015/751 al Parlamentului European si al Consiliului din 29 aprilie 2015 privind comisioanele interbancare pentru tranzactiile de plata cu cardul.

Hotararea adoptata de Executiv reglementeaza anumite aspecte din cadrul relatiei dintre prestatorii de servicii de plata si consumatori in cazul platilor cu cardul si platilor bazate pe card efectuate pe internet si pe dispozitive mobile. De asemenea, se desemneaza Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor drept autoritatea nationala responsabila cu aplicarea normelor europene in domeniu si stabileste sanctiunile corespondente faptelor ce privesc nerespectarea acelorasi dispozitii europene.

Astfel, la incheierea unui acord contractual cu un prestator de servicii de plata, consumatorul poate solicita sa detina doua sau mai multe marci de plata diferite pe un instrument de plata cu cardul, cu conditia ca un astfel de serviciu sa fie oferit de prestatorul de servicii de plata, iar nerespectarea acestui drept constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la 4.000 lei la 8.000 lei.

De asemenea, constituie contraventie nerespectarea de catre prestatorul de servicii de plata a oricareia din prevederile referitoare la obligatia acestuia ca intr-un termen rezonabil premergator semnarii contractului de servicii de plata sa furnizeze consumatorului informatii clare si obiective cu privire la cu privire la toate marcile de plata disponibile, functionalitatea, costul si securitatea acestora si se sanctioneaza cu amenda de la 5.000 lei la 10.000 lei.

Nerespectarea prevederilor referitoare la interdictia ca emitentii, acceptantii, entitatile de prelucrare si alti prestatori de servicii tehnice, in schemele de plata cu cardul, sa insereze mecanisme automate, software sau dispozitive in instrumentul de plata sau echipamentul instalat la punctul de vanzare care limiteaza posibilitatea de alegere a marcii de plata sau a aplicatiei de plata sau a ambelor, de catre platitor sau de catre beneficiarul platii atunci cand utilizeaza un instrument de palta coetichetat, constituie contraventie si se sanctioneza cu amenda de la 4.000 lei la 8.000 lei.

In cazul in care beneficiarii platilor care decid sa nu accepte toate cardurile sau alte instrumente de plata ale unei scheme de plata cu cardul nu ii informeaza cu privire la aceasta pe consumatori in mod clar si neechivoc, in acelasi timp in care le comunica informatii cu privire la acceptarea altor carduri si instrumente de plata ale schemei de plata cu cardul, fapta constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la 5.000 lei la 10.000 lei.

Constatarea contraventiilor si aplicarea sanctiunilor se fac de catre reprezentantii imputerniciti ai Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor.

Totodata, consumatorii pot sesiza Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor in cazul incalcarii prevederilor Regulamentului de catre prestatorii de servicii de plata.

Hotararea adoptata de Executiv intra in vigoare la 30 de zile de la data publicarii in Monitorul Oficial.

Sursa: Guvernul Romaniei

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici