Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Informare de la Ministerul Muncii: De la 1 ianuarie dispar cartile de munca, trebuie sa le predati pana la 30 iunie 2011!

15-Sep-2010
3399
Finalul anului 2010 reprezinta si sfarsitul celebrelor Carti de munca asa cum le cunoastem. Potrivit dispozitilor O.U.G. nr. 148/2008, pe data de 1 ianuarie 2011 se abroga dispozitiile Decretului nr. 92/1976 privind carnetul de munca, publicat in Buletinul Oficial, Partea I, nr. 37 din 26 aprilie 1976, cu modificarile ulterioare.

In unele locuri a inceput colectarea acestora, ITM Sibiu anuntand ca peste 32.000 de carnete de munca au fost, deja, pregatite pentru predare. In total, in arhivele locale ITM exista aproape 60.000 de carnete de munca, iar peste 64.000 de carnete sunt pastrate si completate de angajatori. In alte parti nu se mai elibereaza deloc carnete de munca, insa nu exista o intelegere unitara a ceea ce se va intampla la nivel national de la 1 ianuarie. Mai ales pentru ca aceasta desfiintare a cartilor de munca a mai fost prelungita de 3 ori: de la 1 ianuarie 2004 la 1 ianuarie 2007, apoi la 1 ianuarie 2009 si, in fine, la 1 ianuarie 2011.

Redactia www.Fiscalitatea.ro s-a adresat in numele dumneavoastra Ministerului Muncii pentru un raspuns oficial, raspuns pe care vi-l prezentam mai jos. Practic se confirma faptul ca, de data aceasta, se va aplica legea privind disparitia cartii de munca. Termenul ramane 1 ianuarie 2011 iar angajatorii si Inspectoratele teritoriale de munca sunt obligate sa elibereze angajatilor carnetele de munca pana pe 30 iunie 2011.

Foarte importanta insa este precizarea care vorbeste despre ramanerea obligatiei "infiintarii Registrului general de evidenta a salariatilor". Aici, fiecare angajator are obligatia de a transmite la inspectoratul teritorial de munca registre de evidenta a salariatilor in format electronic".

Gabriela Dita, specialist in legislatia muncii si lector in cadrul Seminarului National de Legislatia Muncii (http://seminar.legislatiamuncii.ro/?cs=506008) organizat pe 17 septembrie la Crown Plaza, a explicat si cum se va stabili vechimea in munca dupa 1 ianuarie. ?Dupa data abrogarii Decretului nr. 92/1976 privind carnetul de munca, cu modificarile ulterioare, vechimea in munca stabilita pana la data de 31 decembrie 2010 se reconstituie, la cererea persoanei care nu poseda carnet de munca, de catre instanta judecatoreasca competenta sa solutioneze conflictele de munca, pe baza inscrisurilor sau a altor probe din care sa rezulte existenta raporturilor de munca. Cererile de reconstituire formulate anterior datei abrogarii Decretului nr. 92/1976, cu modificarile ulterioare, se vor solutiona potrivit dispozitiilor acestui act normative?


Cititi mai jos raspunsul de la Ministerul Muncii.

INFORMARE MINISTERUL MUNCII

"Potrivit prevederilor art 296 din Codul Muncii - legea numarul 53/2003 cu modificarile si completarile ulterioare, carnetul de munca ramane sa probeze vechimea in munca stabilita pana la data de 31 decembrie 2010, iar angajatorii care pastreaza si completeaza carnetele de munca urmeaza sa le elibereze titularilor in mod esalonat, pana la data de 30 iunie 2010, pe baza de proces-verbal individual de predare-primire.

Inspectoratele teritoriale de munca ce detin carnetele de munca ale salariatilor le vor elibera pana la data de 30 iunie 2011 angajatilor.

In corelatie cu decizia de renuntare la carnetele de munca, Codul Muncii a instituit obligatia infiintarii registrului general de evidenta a salariatilor. Initial corespunzator mijloacelor tehnice disponibile la acea data, atat pentru majoritatea angajatorilor cat si pentru inspectoratele teritoriale de munca, acestea se intocmeau pe suport de hartie.

Prin intrarea in vigoare a a HG nr 161/2006 privind intocmirea si completarea registrului general de evidenta a salariatilor, modificata si completata, la nivelul Inspectiei Muncii a fost organizata o baza de date la nivel national in care fiecare angajator are obligatia de a transmite la inspectoratul teritorial de munca registre de evidenta a salariatilor in format electronic.

Inspector general de stat
Gabriel Radu
Directia Control Relatii de Munca si Evidenta Muncii"

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici

  • Tratamentul contabil al cotizatiilor anuale CECCAR

    • Contribuabilii se intreaba adesea cum trebuie tratate din punct de vedere contabil si fiscal cotizatiile anuale platite catre organisme profesionale, cum este CECCAR. Aceste sume, desi sunt achitate integral la inceputul anului, ridica intrebari legate de momentul recunoasterii cheltuielii si de deductibilitatea fiscala. In cele ce urmeaza, analizam tratamentul corect al acestor cotizatii, in conformitate cu reglementarile contabile in vigoare. Avem acest caz. O societate de contabilitate si...» citeste mai departe aici

  • Mijloace fixe. Puteti reduce perioada de amortizare dpdv contabil si fiscal?

    • Mijloacele fixe reprezinta active utilizate pe termen lung in activitatea economica si se amortizeaza treptat, potrivit unor reguli contabile si fiscale. In anumite conditii, o entitate poate dori sa reduca perioada de amortizare pentru a reflecta mai fidel uzura sau utilizarea activelor. Este important de diferentiat tratamentul contabil fata de cel fiscal in astfel de situatii. Prezentul articol clarifica in ce conditii se poate modifica perioada de amortizare si ce implicatii are acest...» citeste mai departe aici

  • [CONTROL ANTIFRAUDA] Reglementari legale, drepturile contribuabililor si studii de caz utile

    • Controalele antifrauda sunt actiuni specializate desfasurate de Directia Generala Antifrauda Fiscala (DGAF) pentru prevenirea, descoperirea si combaterea evaziunii fiscale si a altor fapte ilegale din domeniul financiar-fiscal. Aceste controale sunt de regula operative si inopinate, fiind reglementate distinct fata de inspectia fiscala clasica. Contribuabilii vizati trebuie sa respecte obligatiile impuse de lege si sa colaboreze cu inspectorii antifrauda, avand totodata si anumite drepturi...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016