Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Inregistrarea platii impozitului forfetar la trim I

14-Apr-2010
2795

Daca o societate apare la Registrul Comertului cu 14.01.2010 cu specificatia dizolvare si fara consiliu de administratie numit. Se inregistraza si se plateste impozitul forfetat pe trim I 2010 ?

Solutie oferita de Serviciul de Consultanta al

Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili

Beneficiaza si tu de consultanta personalizata .. detalii aici

Manual de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Manual de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Vezi detalii
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Vezi detalii
50 de umbre ale fiscalitatii
50 de umbre ale fiscalitatii
Vezi detalii

Ref: impozit minim

Potrivit dispozitiilor art. 18, alin. (2) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, incep?nd cu data de 1.05.2009 societatile care realizeaza un impozit pe profit mai mic dec?t suma impozitului minim stabilita conform transelor de venit realizate la data de 31decembrie a anului anterior, sunt obligate la plata acestui impozit minim.

Denumit initial ?impozit forfetar?, impozitul minim introdus prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 34/2009 stabileste o suma minima de plata pentru fiecare societate comerciala.

Suma de plata este calculata in functie de veniturile obtinute in cursul anului fiscal anterior. Sunt supuse acestui impozit at?t societatile comerciale platitoare de impozit pe profit, c?t si microintreprinderile platitoare ale impozitului special de 3%, aplicabil asupra cifrei de afaceri. In plus, impozitul minim este platit chiar si de catre societatile comerciale aflate in situatie de pierdere fiscala.

Singurele societati exceptate sunt cele a caror activitate era suspendata la data de 1 mai 2009. Prevederile art. 18 alin. (2) din Codul fiscal nu se aplica societatilor care la data de 1 mai 2009 se aflau in inactivitate temporara si aceasta inceteaza in cursul anului 2009, pentru perioada aferenta de la incetarea inactivitatii p?na la 31 decembrie 2009. in inactivitate temporara inscrisa in registrul comertului, conform prevederilor art. 237 din Legea nr. 31/1990 privind societatile comerciale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.

In situatia in care o societate intra in inactivitate temporara in cursul anului, prevederile art. 18 alin. (2) se aplica pentru perioada cuprinsa intre inceputul anului si data c?nd societatea inregistreaza la oficiul registrului comertului cererea de inscriere de mentiuni.

Daca perioada de inactivitate temporara inceteaza in cursul anului, societatea aplica prevederile art. 18 alin. (2) de la data incetarii inactivitatii temporare, corespunzator cu perioada din an ramasa p?na la 31 decembrie.

Persoanele juridice infiintate in cursul anului nu intra sub incidenta prevederilor art. 18 alin. (2) pentru anul in care se inregistreaza la oficiul registrului comertului, insa acestea sunt obligate la determinarea impozitului pe profit potrivit prevederilor titlului II "Impozitul pe profit" din Codul fiscal.

In cazul in care contribuabilii se infiinteaza prin fuziunea a doua sau mai multe societati, pentru determinarea impozitului minim datorat, veniturile totale anuale sunt veniturile insumate ale societatilor participante, inregistrate la data de 31 decembrie a anului precedent.

In cazul in care o societate se infiinteaza prin divizarea unei societati, pentru determinarea impozitului minim datorat, veniturile totale anuale se determina proportional cu valoarea activelor si pasivelor transferate de catre persoana juridica cedenta, conform proiectului intocmit potrivit legii, care stabileste si criteriul de repartitie a activelor si pasivelor transferate.

In cazul fuziunilor prin absorbtie sau in cazul divizarilor prin care activele si pasivele se transfera catre una sau mai multe societati existente, pentru determinarea impozitului minim datorat de catre societatile beneficiare, la veniturile totale anuale inregistrate la data de 31 decembrie a anului precedent, se iau in calcul si veniturile totale anuale ale societatilor cedente, proportional cu valoarea activelor si pasivelor transferate.

Fata de cele prezentate rezulta ca exceptiile de la regula platii impozitului minim nu se refera si la societatile aflate in dizolvare ci numai la cele care au intrat in suspendare a activitatii si sub regimul derogatoriu. Pentru trimestrul I 2010, in acest moment se aplica prevederile art. 34 din Codul fiscal cu privire la platile anticipate in contul impozitului pe profit.

Pe site-ul MFP este prezentat un proiect de modificare al Codului fiscal care prevede prorogarea termenului pentru platilor anticipate in anul 2010. Nu este prezentata insa nicio modificare cu privire la impozitul minim.

P?na la data platii impozitului pe profit (minim), respectiv p?na la data de 25 aprilie 2010, este posibil sa nu se mai aplice regula impozitului minim si nici cea a platilor anticipate. In caz contrar, societatea d-voastra datoreaza impozit minim la nivelul transei de venit realizata la finele anului.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Inregistrarea platii impozitului forfetar la trim I":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Noul Cod Fiscal a modificat legislatia. Amenzile sunt uriase!
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"!


 



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Guvernul ar putea renunta la impozitul de 1% pe cifra de afaceri pentru unele firme
    • Masura prin care se anunta pentru 2018 majorarea de la 500.000 euro la 1 milion euro a pragului pana la care se aplica impozitul pe cifra de afaceri de !%. "Am discutat despre acest lucru, ca acel prag, daca este 500.000 euro sau 1 milion euro pana la care este introdus impozitul de 1%...sa fie introduse (modificari-n.r.) prin amendament in Parlament", a declarat premierul Mihai Tudose, raspunzand intrebarilor adresate de jurnalisti. Saptamana trecuta a avut loc o intalnire a premierului cu...» citeste mai departe aici

  • Initierea negocierii colective intre 20 noiembrie - 20 decembrie. Amenzi de 10.000 lei
    • OUG nr.82/2017, publicata in Monitorul Oficial nr.902 din 16.11.2017, include o obligatie noua pentru toate firmele din Romania, indiferent de numarul de angajati. Conform unor noi reglementari din OUG nr.82/2017 prin derogare de la prevederile art. 129 alin. (1) din Legea dialogului social nr. 62/2011, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, apare obligatia ca in unitatile in care nu exista incheiat contract/acord colectiv de munca, initierea negocierii colective sa devina...» citeste mai departe aici

  • SRL-D-urile nu vor mai beneficia de facilitati fiscale incepand cu 1 ianuarie 2018
    • Intr-o analiza a masurilor adoptate recent de Guvern pentru modificarea Codului fiscal de la 1 ianuarie 2018, Platforma Romania 100 a aratat care sunt acele masuri care vor influenta negativ mediul de afaceri si nu numai. Printre acestea masuri se numara si trecerea contributiilor sociale de la angajator la angajat, precum si eliminarea facilitatilor fiscale de la inceputul anului pentru firmele de tip SRL-D. "Trecerea contributiilor sociale de angajator la angajat propusa prin "Revolutia...» citeste mai departe aici

  • Ce tratament se aplica pentru cheltuielile de protocol?
    • In analiza de mai jos, avem o societate care inregistreaza in anul 2017 cheltuieli de protocol dupa cum urmeaza: - cafea, apa, diverse produse protocol pentru diverse sedinte, intalniri cat si pentru uzul angajatilor. - mese la restaurant cu potentiali clienti, furnizori, parteneri de afaceri, angajati din grup care se deplaseaza in scopul rezolvarii anumitor situatii (scolarizari, implementari, alte activitati curente). La fiecare factura de restaurant exista un referat cu detalii legate de...» citeste mai departe aici

  • Pozitia CNIPMMR privind instituirea derogarilor de la prevederile Legii nr. 62/2011 a Dialogului Social
    • Prin intermediul art. VII din OUG nr. 82/2017 pentru completarea si modificarea unor acte normative, publicata in Monitorul Oficial nr. 902/16.112017, s-a introdus o serie de derogari de la Legea nr. 62/2011 a dialogului social, fara consultarea partenerilor sociali. OUG nr. 82/2017 a fost adoptata intr-un mod total netrasparent deoarece: Nu a existat dialog cu confederatiile patronale reprezentative, avand in vedere ca au fost stabilite obligatii noi pentru toti angajatorii din mediul privat...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Aflati cum sa va aparati de amenzile uriase
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"