Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Intre 1 si 20 noiembrie se depun actele necesare obtinerii sprijinului financiar pentru incalzirea locuintei

25-Oct-2021
8322
Intre 1 si 20 noiembrie se depun actele necesare obtinerii sprijinului financiar pentru incalzirea locuintei

Au aparut noi clarificari privind aplicarea Legii 226/2021 care prevede ajutor finaciar pentru incalzirea locuintei pe timpul iernii. A fost prelungit termenul in care puteau fi depuse actele necesare obtinerii sprijinului. Persoanele interesate trebuie sa trimita documentele intre 1-20 noiembrie.

Consumatorul vulnerabil de energie din Romania mai are la dispozitie aproximativ o luna pentru a reusi sa beneficieze de ajutorul pentru incalzirea locuintei. Daca documentele se depun la timp, pana pe 20 noiembrie, sprijinul financiar va fi acordat pentru toate lunile de iarna.

Atentie! Persoanele care NU depun la timp documentele vor pierde banii aferenti lunii noiembrie. Vor primi ajutor doar pentru lunile decembrie-martie.

Venitul mediu net lunar pe membru de familie ori al persoanei singure pentru care se acorda sprijinul este de cel mult 1.386 de lei/persoana, in cazul familiei, si de 2.053 de lei, in cazul persoanei singure.

Pentru acordarea ajutoarelor pentru incalzire si a suplimentului pentru energie, consumatorii vulnerabili de energie depun individual sau prin asociatiile de proprietari/locatari cererile si declaratiile pe propria raspundere la primaria comunei, orasului, municipiului sau, dupa caz, a sectorului municipiului Bucuresti in a carei/carui raza teritoriala se afla locuinta de domiciliu sau de resedinta, denumita in continuare locuinta.

Cererile si declaratiile pe propria raspundere pot fi depuse letric sau, in situatia in care autoritatile administratiei publice locale au dezvoltate sisteme electronice de primire si prelucrare a solicitarilor de acordare a drepturilor, cererile si declaratiile pe propria raspundere, precum si documentele doveditoare pot fi transmise electronic de catre solicitanti, prin posta electronica sau alte mijloace puse la dispozitie de autoritatea administratiei publice locale.

La completarea formularului de cerere si declaratie pe propria raspundere titularul are obligatia de a mentiona corect componenta familiei, veniturile membrilor acesteia, precum si bunurile mobile si imobile detinute, asa cum sunt acestea trecute in formular.

Descarca documentele necesare de AICI»

Ajutorul pentru incalzire se acorda in functie de venitul mediu net lunar pe membru de familie sau al persoanei singure, astfel:

-in proportie de 100% din valoarea de referinta, dar nu mai mult decat consumul facturat, in situatia -in care venitul mediu net lunar pe membru de familie sau al persoanei singure este de pana la 200 lei;
-in proportie de 90%, in situatia in care venitul mediu net lunar pe membru de familie sau al persoanei singure este cuprins intre 200,1 lei si 320 lei;
-in proportie de 80%, in situatia in care venitul net mediu lunar pe membru de familie sau al persoanei singure este cuprins intre 320,1 lei si 440 lei;
-in proportie de 70%, in situatia in care venitul net mediu lunar pe membru de familie sau al persoanei singure este cuprins intre 440,1 lei si 560 lei;
-in proportie de 60%, in situatia in care venitul net mediu lunar pe membru de familie sau al persoanei singure este cuprins intre 560,1 lei si 680 lei;
-in proportie de 50%, in situatia in care venitul net mediu lunar pe membru de familie sau al persoanei singure este cuprins intre 680,1 lei si 920 lei;
-in proportie de 40%, in situatia in care venitul net mediu lunar pe membru de familie sau al persoanei singure este cuprins intre 920,1 lei si 1040 lei;
-in proportie de 30%, in situatia in care venitul net mediu lunar pe membru de familie sau al persoanei singure este cuprins intre 1040,1 lei si 1160 lei;
-in proportie de 20%, in situatia in care venitul net mediu lunar pe membru de familie sau al persoanei singure este cuprins intre 1160,1 lei si 1280 lei;
-in proportie de 10%, in situatia in care venitul net mediu lunar pe membru de familie este cuprins intre 1280,1 lei si 1386 lei;
-in proportie de 10%, in situatia in care venitul net mediu lunar al persoanei singure este cuprins intre 1280,1 lei si 2053 lei.

Valoarea de referinta in functie de sistemul de incalzire utilizat va fi stabilita de Guvern si nu va putea fi mai mica de:

250 lei/luna, pentru gaze naturale;
500 lei/luna, pentru energie electrica;
320 lei/luna, pentru combustibili solizi si/sau petrolieri.

Subventia va fi decontata direct in pretul facturii. 

Reamintim ca Legea 226/2021 care a fost publicata recent in Monitor se aplica incepand cu data de 1 noiembrie 2021. Pana la aceasta data se aplica, in continuare, OUG 70/2011. 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [MODEL] Contract de mecenat si reglementari cheie

    • Contractul de mecenat este un instrument juridic prin care o persoana fizica sau juridica ofera sprijin material ori financiar unei activitati culturale, artistice, stiintifice sau educationale, fara a urmari un beneficiu direct. Acest tip de contract este reglementat de Legea nr. 32/1994 si se bazeaza pe principiul generozitatii si al recunoasterii meritelor celor sustinuti. In acest articol vom prezenta principalele reglementari cheie cu privire la actul de mecenat si vom prezenta un model de...» citeste mai departe aici

  • Ce beneficii si facilitati salariale neimpozabile pot acorda angajatorii salariatilor intr-un an

    • Angajatorii pot oferi salariatilor, pe langa salariul de baza, o serie de beneficii si facilitati care, in anumite conditii, nu sunt impozabile. Aceste avantaje contribuie la motivarea si fidelizarea personalului, fara a genera obligatii fiscale suplimentare pentru angajati. In acest articol, vom prezenta principalele tipuri de beneficii si facilitati salariale neimpozabile care pot fi acordate intr-un an, precum si conditiile legale de acordare. » citeste mai departe aici

  • Declaratia 101. Cum sa o completati daca treceti de la impozit micro la impozit pe profit in 2025

    • In contextul modificarilor fiscale aplicabile din 2025, contribuabilii trebuie sa acorde o atentie sporita obligatiilor declarative si de plata. Schimbarea regimului de impozitare, de la microintreprindere la impozit pe profit, impune completarea corecta a formularelor fiscale. In continuarea articolului vom vedea cateva clarificari privind completarea Declaratiei 101 in aceste situatii. Astfel, un contribuabil are nelamuriri in legatura cu urmatoarele. Daca in trimestrul 1 am fost platitor...» citeste mai departe aici

  • Registru Unic de Control. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?

    • Registrul unic de control este un document obligatoriu pentru contribuabilii persoane juridice inregistrati la Registrul Comertului, avand rolul de a evidentia toate controalele efectuate de autoritatile competente. Reglementat prin Legea nr. 252/2003, acest registru se pastreaza la sediul social si la sediile secundare autorizate. In contextul schimbarii sediului social, apar frecvent intrebari legate de necesitatea unui nou registru. Astfel, un contribuabil intreaba daca are nevoie de un alt...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 150. Ce modificari au fost aduse formularului prin Ordinul 2213/2025

    • Formularul 150, „Cerere pentru utilizarea unui certificat digital calificat”, este esential pentru contribuabilii care doresc sa depuna declaratii fiscale online. Prin OPANAF nr. 2213/2025, publicat in Monitorul Oficial nr. 860/2025, au fost aduse modificari procedurii de transmitere electronica a declaratiilor fiscale. Noul ordin clarifica modalitatile de semnare si depunere a formularului, precum si documentele justificative necesare.» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016