Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Legea 87/2016 privind modificarea si completarea Legii nr. 145/2014 pentru stabilirea unor masuri de reglementare a pietei produselor din sectorul agricol

18-Mai-2016
2720

Regasiti mai jos Legea 87/2016 privind modificarea si completarea Legii nr. 145/2014 pentru stabilirea unor masuri de reglementare a pietei produselor din sectorul agricol, publicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 345 din 5 mai 2016.

Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.

Art. I
Legea nr. 145/2014 pentru stabilirea unor masuri de reglementare a pietei produselor din sectorul agricol, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 794 din 31 octombrie 2014, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:

1. La articolul 3, alineatul (2) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"(2) Valabilitatea atestatului de producator este de un an de la data emiterii. Formularele tiparite si aflate in stoc isi mentin valabilitatea pana la epuizarea stocului."

2. La articolul 4, alineatul (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"Art. 4


(1) Atestatul de producator se elibereaza de catre primari in termen de 5 zile lucratoare de la data solicitarii, cu avizul consultativ emis de catre una dintre structurile asociative profesionale/patronale/sindicale din agricultura, dupa caz, constituite conform legii si organizate la nivel local/zonal/judetean/regional/ national, care se inregistreaza la primariile comunelor, oraselor, municipiilor, sau a sectoarelor municipiului Bucuresti si care nominalizeaza cel putin un reprezentant in acest scop, sau de catre entitatile teritoriale din subordine sau in coordonare, stabilite in conditiile legii, in acest scop de Ministerul Agriculturii si Dezvoltarii Rurale, sau de catre consiliul judetean/Consiliul General al Municipiului Bucuresti, dupa caz."

3. La articolul 4, alineatul (2) se abroga.

4. La articolul 4, alineatul (3) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"(3) In vederea inregistrarii, structurile asociative profesionale/patronale/sindicale din agricultura, depun la primariile la care solicita inregistrarea, urmatoarele documente:

a) certificatul de identificare fiscala;
b) hotararea judecatoreasca definitiva de constituire;
c) statutul, care sa prevada exercitarea de atributii privind furnizarea de servicii de consultanta, informare si certificarea calitatii de producator a fermierilor."

5. La articolul 4 alineatul (3), literele d) si e) se abroga.

6. La articolul 4, alineatul (4) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"(4) Primarii asigura obtinerea avizului consultativ din partea structurilor asociative profesionale/patronale/sindicale din agricultura, dupa caz."

7. La articolul 11, alineatul (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"Art. 11
(1) Pe durata transportului produselor achizitionate de la producatori agricoli pe baza carnetului de comercializare, cumparatorul trebuie sa detina fila din carnet care justifica provenienta marfii, cu exceptia achizitiei acestor produse din piete agroalimentare, targuri si piete ambulante."

8. La articolul 13, dupa alineatul (3) se introduc doua noi alineate, alineatele (4) si (5), cu urmatorul cuprins:

"(4) Producatorii agricoli organizati in baza Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 44/2008 privind desfasurarea activitatilor economice de catre persoanele fizice autorizate, intreprinderile individuale si intreprinderile familiale, cu modificarile si completarile ulterioare, care comercializeaza doar productia obtinuta in propria ferma/gospodarie, care detin Cod de inregistrare fiscala cu activitate principala cultivare/productie, pot ocupa spatii de vanzare care sunt rezervate in exclusivitate producatorilor agricoli persoane fizice detinatoare a unui atestat de producator si a unui carnet de comercializare. In acest caz, producatorii agricoli organizati in baza Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 44/2008, cu modificarile si completarile ulterioare, prezinta obligatoriu administratorului pietei extrasul din Registrul agricol emis de catre primaria in a carei raza administrativ-teritoriala se afla ferma/gospodaria proprie, din care sa rezulte suprafata de teren agricol si/sau efectivele de animale, pe care le detine/exploateaza.

(5) In situatia in care producatorii agricoli mentionati la alin. (4) desfasoara acte de comert cu alte produse decat cele obtinute din propria ferma/gospodarie, acestia nu mai beneficiaza de facilitatile prevazute la alin. (4)."

9. Articolul 15 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Art. 15
Pentru vanzarile zilnice cu amanuntul efectuate in piete agroalimentare, targuri si piete ambulante, producatorii agricoli au obligatia sa inscrie la sfarsitul fiecarei zile/perioade, in fila din carnetul de comercializare a produselor din sectorul agricol prevazuta la art. 11 alin. (2), produsele agricole si cantitatile totale vandute in ziua/perioada respectiva."

10. Articolul 20 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"Art. 20
(1) Dupa 180 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei legi, se interzice utilizarea urmatoarelor documente la cumpararea produselor agricole de la producatori agricoli persoane fizice:

a) borderoul de achizitie (de la producatori individuali) (cod 14-4-13/b) prevazut la punctul VII, Partea IV - Grupa a IV-a - Mijloace banesti si decontari, din anexa nr. 2 la Ordinul ministrului economiei si finantelor nr. 3.512/2008 privind documentele financiar-contabile, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 870 bis din 23 decembrie 2008, cu completarile ulterioare;

b) borderoul de achizitie prevazut in anexele nr. 1 si 2 la Ordinul ministrului finantelor publice nr. 1.027/2006 privind aplicarea prevederilor art. 3 alin. (3) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 12/2006 pentru stabilirea unor masuri de reglementare a pietei pe filiera cerealelor si a produselor procesate din cereale, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 550 din 26 iunie 2006.
(2) Fac exceptie de la prevederile alin. (1) lit. a) produsele agricole reprezentand plata in natura a arendei/redeventei primite de producatorii agricoli pentru suprafetele de teren agricol arendate/concesionate, precum si strugurii de vin."

Art. II
La data intrarii in vigoare a prezentei legi se abroga Ordinul ministrului finantelor publice nr. 1.027/2006 privind aplicarea prevederilor art. 3 alin. (3) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 12/2006 pentru stabilirea unor masuri de reglementare a pietei pe filiera cerealelor si a produselor procesate din cereale, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 550 din 26 iunie 2006.

Aceasta lege a fost adoptata de Parlamentul Romaniei, cu respectarea prevederilor art. 75 si ale art. 76 alin. (2) din Constitutia Romaniei, republicata.

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici

  • Mijloace fixe. Puteti reduce perioada de amortizare dpdv contabil si fiscal?

    • Mijloacele fixe reprezinta active utilizate pe termen lung in activitatea economica si se amortizeaza treptat, potrivit unor reguli contabile si fiscale. In anumite conditii, o entitate poate dori sa reduca perioada de amortizare pentru a reflecta mai fidel uzura sau utilizarea activelor. Este important de diferentiat tratamentul contabil fata de cel fiscal in astfel de situatii. Prezentul articol clarifica in ce conditii se poate modifica perioada de amortizare si ce implicatii are acest...» citeste mai departe aici

  • Tratamentul contabil al cotizatiilor anuale CECCAR

    • Contribuabilii se intreaba adesea cum trebuie tratate din punct de vedere contabil si fiscal cotizatiile anuale platite catre organisme profesionale, cum este CECCAR. Aceste sume, desi sunt achitate integral la inceputul anului, ridica intrebari legate de momentul recunoasterii cheltuielii si de deductibilitatea fiscala. In cele ce urmeaza, analizam tratamentul corect al acestor cotizatii, in conformitate cu reglementarile contabile in vigoare. Avem acest caz. O societate de contabilitate si...» citeste mai departe aici

  • [CONTROL ANTIFRAUDA] Reglementari legale, drepturile contribuabililor si studii de caz utile

    • Controalele antifrauda sunt actiuni specializate desfasurate de Directia Generala Antifrauda Fiscala (DGAF) pentru prevenirea, descoperirea si combaterea evaziunii fiscale si a altor fapte ilegale din domeniul financiar-fiscal. Aceste controale sunt de regula operative si inopinate, fiind reglementate distinct fata de inspectia fiscala clasica. Contribuabilii vizati trebuie sa respecte obligatiile impuse de lege si sa colaboreze cu inspectorii antifrauda, avand totodata si anumite drepturi...» citeste mai departe aici