Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

MFP, control asupra taxei clawback. Aviz detinatorilor autorizatiilor de punere pe piata a medicamentelor (proiect de Ordonanta)

29-Iul-2019
2326
Ministerul Finantelor Publice (MFP) a pus in transparenta decizionala un nou proiect de act normativ, de data aceasta vizati fiind detinatorii autorizatiilor de punere pe piata a medicamentelor.
 
Astfel, potrivit proiectului de Ordonanta, Finantele ar putea fi cele carea controleaza modul in care este declarata si achitata taxa clawback – asa cum mai este cunoscuta contributia trimestriala pe care trebuie sa o plateasca detinatorii autorizatiilor de punere pe piata a medicamentelor sau reprezentantii legali ai acestora. Decizia vine ca urmarea a faptului ca atat MFP, cat si Ministerul Sanatatii au identificat o reglementare insuficienta a controlului modului de respectare a fundamentarii, declararii si virarii contributiilor sus amintite, arata MFP in nota de fundamentare care insoteste proiectul.
 
"Ministerul Finantelor Publice si Ministerul Sanatatii au identificat o reglementare insuficienta a controlului modului de respectare a fundamentarii, declararii si virarii contributiilor trimestriale prevazute la art. 1 si la art. 12 din Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 77/2011 privind stabilirea unor contributii pentru finantarea unor cheltuieli in domeniul sanatatii. Detinatorii autorizatiilor de punere pe piata a medicamentelor, care sunt persoane juridice romane, precum si detinatorii autorizatiilor de punere pe piata a medicamentelor, care nu sunt persoane juridice romane, prin reprezentantii legali ai acestora, declara contributiile trimestriale in baza datelor pe care Casa Nationala de Asigurari de Sanatate le comunica persoanelor obligate la plata acestor contributii. (...) in scopul asigurarii si protejarii interesului public este necesara reglementarea masurii ca Ministerul Finantelor Publice sa fie abilitat cu efectuarea controlului modului de respectare a fundamentarii, declararii si achitarii contributiei trimestriale prevazute la art. 1 si la art. 12 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 77/2011", potrivit notei de fundamentare.
 
Astfel, daca va fi adoptat, dupa intrarea in vigoare, proiectul de act normativ va modifica Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 77/2011 privind stabilirea unor contributii pentru finantarea unor cheltuieli in domeniul sanatatii, Legea nr. 85/2003 Legea minelor si Legea nr. 238/2004 Legea petrolului.
 
De asemenea, vor fi emise ordine ale ministrului Finantelor publice pentru imputernicirea persoanelor care vor efectua controlul. 

Extras din proiectul de Ordin

Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta:
 
Art. I - Dupa articolul 17 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 77/2011 privind stabilirea unor contributii pentru finantarea unor cheltuieli in domeniul sanatatii, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 680 din 26 septembrie 2011, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 184/2015, cu modificarile si completarile ulterioare, se introduce un nou articol, articolul 17^1, cu urmatorul cuprins:
 
„Art. 17^1
Controlul modului de respectare a fundamentarii, declararii si achitarii contributiei trimestriale prevazute la art. 1 si la art. 12 se efectueaza de catre Ministerul Finantelor Publice prin persoanele
imputernicite in acest scop prin ordin al ministrului finantelor publice.”
 
Art. II - Alineatul (1) al articolului 47 din Legea nr. 85/2003 Legea minelor, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 197 din 27 martie 2003, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si va avea urmatorul cuprins:
 
„Art. 47
(1) Verificarea exactitatii datelor si a informatiilor pe baza carora se calculeaza taxa pentru activitatea miniera si redeventa miniera se face de catre autoritatea competenta, organele fiscale din subordinea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, precum si de catre Ministerul Finantelor Publice prin persoanele imputernicite in acest scop prin ordin al ministrului finantelor publice.".
 
Citeste si:
 
Procedura amiabila pentru evitarea/eliminarea dublei impuneri. MFP modifica legea 207/2015, privind Codul de procedura fiscala. (proiect de ordonanta)
 
Art. III – Alineatul (1) al articolului 51 din Legea nr. 238/2004 Legea petrolului, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 535 din 15 iunie 2004, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si va avea urmatorul cuprins:
 
„Art. 51
(1) Verificarea exactitatii datelor si a informatiilor pe baza carora se calculeaza redeventa petroliera se face de catre autoritatea competenta, organele fiscale din subordinea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, precum si de catre Ministerul Finantelor Publice prin persoanele imputernicite in acest scop prin ordin al ministrului finantelor publice.".
 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016