Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Modelul si continutul formularelor si documentelor utilizate in activitatea de verificare documentara (Proiect de Ordin ANAF)

09-Iul-2020
2658

Agentia Nationala de Administrare Fiscala a pus in dezbatere publica un nou Proiectul de Ordin privind aprobarea modelului si continutului formularelor si documentelor utilizate in activitatea de verificare documentara - publicat in data de 07.07.2020.

Potrivit prevederilor Titlului VI Cap. V art. 149 din Legea nr.207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, in situatia in care, ca urmare a verificarii documentare, organul fiscal constata diferente fata de creantele fiscale, veniturile sau bunurile impozabile si/sau informatiile in legatura cu acestea declarate de contribuabil/platitor, acesta instiinteaza contribuabilul/platitorul despre constatarile efectuate, solicita documentele pe care contribuabilul/platitorul trebuie sa le prezinte in vederea clarificarii situatiei fiscale. 

In baza reglementarilor de mai sus, daca in termenul de 30 zile de la comunicarea instiintarii sau daca documentele prezentate nu sunt suficiente pentru clarificarea situatiei fiscale, organul fiscal stabileste diferentele de creante fiscale datorate prin emiterea unei decizii de impunere sau dispune masurile necesare respectarii prevederilor legale, dupa caz.

Pentru implementarea si aplicarea, intr-un mod unitar, a prevederilor legale privind efectuarea actiunii de verificare documentara, a fost elaborat proiectul de ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala privind aprobarea modelului si continutului formularelor si documentelor utilizate in activitatea de verificare documentara. 

Documentele elaborate ce vor fi utilizate in actiunea de verificare documentara, impreuna cu instructiunile de completare si caracteristicile de tiparire, modul de difuzare, utilizare si pastrare, sunt prezentate in anexele proiectului de ordin, dupa cum urmeaza: 

a) Solicitare de documente/informatii; 
Se utilizeaza pentru solicitarea documentelor sau informatiilor pe care contribuabilul/platitorul trebuie sa le prezinte in vederea clarificarii situatiei fiscale in cadrul unei actiuni de verificare documentara. 6. Se intocmeste in 3 exemplare de organul fiscal 

Pentru a consulta Modelul documentului, Instructiunile de completare si Caracteristicile de tiparire, modul de difuzare, utilizare si pastrare ale formularului, click AICI<<<

b) Invitatia pentru audiere; 

Se utilizeaza pentru indeplinirea procedurii de audiere, in cadrul unei actiuni de verificare documentara, in situatia in care urmeaza sa fie dispuse masuri pentru respectarea prevederilor legale sau au fost constatate diferente de obligatii fiscale suplimentare principale fata de obligatiile fiscale existente in evidenta organului fiscal competent sa administreze contribuabilul/platitorul. 

Pentru a consulta Modelul documentului, Instructiunile de completare si Caracteristicile de tiparire, modul de difuzare, utilizare si pastrare ale formularului, click AICI<<<

c) Dispozitia de masuri urmare verificarii documentare;

Se utilizeaza la dispunerea de masuri in sarcina contribuabililor/platitorilor de catre organul fiscal cu atributii de de efectuare a verificarii documentare (inspectie fiscala, antifrauda fiscala, verificarea situatiei fiscale personale la persoane fizice) ca urmare a unei actiuni de verificare documentara. 

Pentru a consulta Modelul documentului, Instructiunile de completare si Caracteristicile de tiparire, modul de difuzare, utilizare si pastrare ale formularului, click AICI<<<

d) Decizia de impunere privind obligatiile fiscale principale urmare verificarii documentare.

Se utilizeaza la stabilirea diferentelor de obligatii fiscale principale suplimentare de catre organele fiscale cu atributii de efectuare a verificarii documentare (inspectie fiscala, antifrauda fiscala, verificarea situatiei fiscale personale la persoane fizice) ca urmare a unei verificari documentare. 

Pentru a consulta Modelul documentului, Instructiunile de completare si Caracteristicile de tiparire, modul de difuzare, utilizare si pastrare ale formularului, click AICI<<<

Formularul Solicitare de documente/informatii se completeaza in cadrul unei actiuni de verificare documentara, in situatia in care organul fiscal constata diferente fata de creantele fiscale, veniturile sau bunurile impozabile si/sau informatiile in legatura cu acestea declarate de contribuabil/platitor pentru solicitarea documentelor pe care contribuabilul/platitorul trebuie sa le prezinte in vederea clarificarii situatiei fiscale. 

Pentru a consulta Proiectul de ordin privind stabilirea unor competente de efectuare a verificarii documentare, citeste ACEST articol.


Extras din Proiectul de Ordin:

ORDIN privind aprobarea modelului si continutului formularelor si documentelor utilizate in activitatea de verificare documentara 

in temeiul prevederilor art. 11 alin. (3) din Hotararea Guvernului nr.520/2013 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, 

in temeiul prevederilor art. 149 si ale art. 342 alin. (1) si (2) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, si avand in vedere avizul conform al Ministerului Finantelor Publice comunicat prin adresa nr………............. din data de ......................... 

presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala emite urmatorul 

ORDIN 

ART. 1. Se aproba modelul si continutul formularelor utilizate in activitatea de verificare documentara, reglementata la Titlul VI Capitolul V "Verificare documentara " din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, dupa cum urmeaza: 

a) Solicitare de documente/informatii - anexa nr. 1.a; 
b) Invitatia pentru audiere - anexa nr. 2.a; 
c) Dispozitia de masuri urmare verificarii documentare - anexa nr. 3.a;
d) Decizia de impunere privind obligatiile fiscale principale urmare verificarii documentare - anexa nr. 4.a;

ART. 2 

Formularele prevazute la art. 1 se completeaza conform instructiunilor prevazute in anexele nr. 1.b - 4.b. 

ART. 3 

Caracteristicile de tiparire, modul de difuzare, utilizare si pastrare a formularelor prevazute la art. 1 sunt stabilite in anexele nr. 1.c - 4.c. 

ART. 4 

Directia generala de administrare a marilor contribuabili, Directia generala control venituri persoane fizice, directiile generale regionale ale finantelor publice si structurile subordonate acestora, precum si Directia generala antifrauda fiscala, vor duce la indeplinire prevederile prezentului ordin. 2 

ART. 5 

Anexele nr. 1.a - 4.a, 1.b - 4.b, 1.c - 4.c fac parte integranta din prezentul ordin. ART. 6 Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I. 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici

  • Mijloace fixe. Puteti reduce perioada de amortizare dpdv contabil si fiscal?

    • Mijloacele fixe reprezinta active utilizate pe termen lung in activitatea economica si se amortizeaza treptat, potrivit unor reguli contabile si fiscale. In anumite conditii, o entitate poate dori sa reduca perioada de amortizare pentru a reflecta mai fidel uzura sau utilizarea activelor. Este important de diferentiat tratamentul contabil fata de cel fiscal in astfel de situatii. Prezentul articol clarifica in ce conditii se poate modifica perioada de amortizare si ce implicatii are acest...» citeste mai departe aici

  • Tratamentul contabil al cotizatiilor anuale CECCAR

    • Contribuabilii se intreaba adesea cum trebuie tratate din punct de vedere contabil si fiscal cotizatiile anuale platite catre organisme profesionale, cum este CECCAR. Aceste sume, desi sunt achitate integral la inceputul anului, ridica intrebari legate de momentul recunoasterii cheltuielii si de deductibilitatea fiscala. In cele ce urmeaza, analizam tratamentul corect al acestor cotizatii, in conformitate cu reglementarile contabile in vigoare. Avem acest caz. O societate de contabilitate si...» citeste mai departe aici

  • [CONTROL ANTIFRAUDA] Reglementari legale, drepturile contribuabililor si studii de caz utile

    • Controalele antifrauda sunt actiuni specializate desfasurate de Directia Generala Antifrauda Fiscala (DGAF) pentru prevenirea, descoperirea si combaterea evaziunii fiscale si a altor fapte ilegale din domeniul financiar-fiscal. Aceste controale sunt de regula operative si inopinate, fiind reglementate distinct fata de inspectia fiscala clasica. Contribuabilii vizati trebuie sa respecte obligatiile impuse de lege si sa colaboreze cu inspectorii antifrauda, avand totodata si anumite drepturi...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016