Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Analiza zilei cu Irina Dumitrescu: Scutiri de TVA in cazul navelor destinate navigatiei maritime

28-Sep-2015
1205

In conformitate cu prevederile art. 143 alin. (1) lit. h) din Codul fiscal, in cazul navelor atribuite navigatiei in largul marii si care sunt utilizate pentru transportul de calatori/bunuri cu plata ori pentru activitati comerciale, industriale ori de pescuit, precum si in cazul navelor utilizate pentru salvare sau asistenta pe mare ori pentru pescuitul de coasta, sunt scutite de TVA urmatoarele operatiuni:


1. livrarea, modificarea, repararea, intretinerea, navlosirea, leasingul si inchirierea de nave, precum si livrarea, leasingul, inchirierea, repararea si intretinerea de echipamente incorporate sau utilizate pe nave, inclusiv echipamente de pescuit;
2. livrarea de carburanti si provizii destinate a fi utilizate pe nave, inclusiv pentru navele de razboi incadrate in Nomenclatura Combinata (NC) cod 8906 10 00 care parasesc tara si se indreapta spre porturi straine unde vor fi ancorate, cu exceptia proviziilor in cazul navelor folosite pentru pescuitul de coasta;
3. prestarile de servicii, altele decat cele prevazute la pct. 1, efectuate pentru nevoile directe ale navelor si/sau pentru incarcatura acestora;

Livrarile de bunuri si prestarile de servicii prevazute la pct. 1 si 3 cuprind, printre altele, operatiuni precum:
a) livrarea de echipamente incorporate in nave sau utilizate pe acestea;
b) modernizarea, renovarea, revizia si repararea navelor, respectiv orice lucrari necesare pentru utilarea ori reutilarea acestora sau readucerea la starea lor initiala, inclusiv operatiuni precum vopsirea, refacerea instalatiilor, lucrari de tamplarie, instalarea materialelor termoizolatoare si electrice;


c) serviciile necesare pentru mentinerea navelor, a echipamentelor si sistemelor acestora in perfecta stare de functionare, inclusiv intretinerea, masurile de prevenire a incendiilor, decontaminarea;
d) serviciile expertilor, prestate in cadrul lucrarilor de reparatii si al lucrarilor de reparare, renovare si intretinere a navelor si a sistemelor si echipamentelor acestora. Aceste servicii includ si inspectiile pentru constatarea respectarii masurilor de siguranta, inspectia navelor, inspectia tehnica a echipamentelor, investigatiile legate de incendii sau alte calamitati survenite la bord;
e) lucrarile de reparatii si intretinere a bunurilor ce sunt integrate in nave sau direct utilizate pentru exploatarea acestora, cum ar fi containerele utilizate pentru depozitarea bagajelor, alimentelor, in cazul navelor de pasageri;
f) navlosirea, leasingul si inchirierea navelor. Prin navlosire se intelege contractul prin care navlosantul pune la dispozitia navlositorului pentru transport o nava, parti din ea sau o incapere a ei;
g) serviciile necesare pentru exploatarea navelor si a incarcaturii acestora inainte, in timpul si dupa efectuarea unei calatorii, la sosirea in porturi, la stationarea si la plecarea din porturi, inclusiv:
1. serviciile asigurate de piloti pentru facilitarea intrarii si iesirii din porturi, servicii constand in remorcare, impingere, protejare, curatenie;
2. utilizarea porturilor, respectiv utilizarea macaralelor, cheiurilor, debarcaderelor, serviciilor de telecomunicatii si utilizarea instalatiilor radar;
3. serviciile administrative si serviciile de comunicatii;
h) serviciile asigurate pentru nevoile directe ale pasagerilor si echipajului si/sau incarcaturii transportate de nave, incluzand:
1. asistenta necesara pasagerilor si echipajului asigurata in contul armatorului cu ocazia transportului maritim, cum ar fi intocmirea documentelor de calatorie, servicii de cazare si alimentatie asigurate pasagerilor, in cazul in care aceste servicii trebuie asigurate prin contractul de transport;
2. serviciile aferente bunurilor transportate de nave, cum ar fi serviciile necesare pentru manipularea, protejarea si conservarea bunurilor transportate, inclusiv serviciile specialistilor in daune sau pentru protejarea apelor si zonelor inconjuratoare, pentru prevenirea poluarii ori contaminarii acestor ape si zone.
Bunurile pentru aprovizionare si alimentare cu combustibil cuprind, printre altele:
a) aprovizionarea la bord: bunuri care sunt exclusiv utilizate pentru consumul la bord de catre membrii echipajului si pasagerii vasului, cum ar fi mancarea si bauturile;
b) combustibili si lubrifianti, in stare solida, lichida sau gazoasa. Aceste bunuri sunt necesare pentru functionarea corespunzatoare a motoarelor si a altor utilaje si echipamente aflate la bord;
c) consumabilele, aparatele si proviziile de obicei utilizate la bord de echipaj si pasageri, cum ar fi: tacamurile, aparatele de gatit, fetele de masa, instrumentele si produsele de curatare, instrumentele pentru lucrarile de reparatii si intretinere si bunurile consumabile utilizate pentru conservarea, tratarea sau prepararea la bord a marfurilor transportate, cum ar fi, de exemplu, gheata si sarea pentru conservarea pestelui pe un vas de pescuit.

In vederea aplicarii unitare a acestei scutiri, Comisia Centrala Fiscala a emis Decizia nr. 3/2015 prin care a s-au adus precizari cu privire la aplicarea scutirii in perioada 1 ianuarie 2007-31 decembrie 2013 si dupa data de 01 ianuarie 2014.


Autor: Irina Dumitrescu
Economist
Experienta:
- 7 ani de activitate in domeniul contabilitatii de gestiune si financiara in cadrul unei companii multinationale
Expert contabil, CECCAR BUCURESTI

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Analiza zilei cu Irina Dumitrescu: Scutiri de TVA in cazul navelor destinate navigatiei maritime":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscall

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Certificate de rezidenta fiscale 2019 pentru Google, Facebook, LinkedIn si Twitter
    • Update 2019 pentru mai multe certificate de rezidenta fiscala: Mai jos regasiti certificatele de rezidenta fiscala pentru Google si Facebook prin care se certifica faptul ca aceste companii sunt platitori de impozite in Irlanda si astfel cei care lucreaza cu ele nu trebuie sa retina impozitul aferent activitatilor comerciale realizate impreuna. Aici este certificatul de rezidenta fiscala de la Google pentru anul 2019: Google AdWords Romania- Romania Double Taxation Agreement...» citeste mai departe aici

  • Formularul 112. Verificare stare declaratie dupa transmiterea online
    • Intrebare: Cum poate fi recuperata recipisa pentru o declaratie 112, cand din neglijenta nu a fost pastrat numarul de inregistrare al declaratiei respective? UPDATE 22.02.2019 Vizualizare documente Verificarea recipiselor pe https://www.anaf.ro/StareD112/ se poate face doar pentru ultimile 200 de declaratii depuse. Dupa fiecare grup de 200 de declaratii depuse trebuie sa asteptati prelucrarea acestora si sa descarcati recipisele. Introduceti indexul/respectiv numarul de inregistrare si CIF-ul...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 094 actualizata la zi - 2019
    • Formularul 094 reprezinta Declaratia privind cifra de afaceri pentru persoanele impozabile care folosesc trimestrul ca perioada fiscala si care nu au avut achizitii intracomunitare de bunuri in anul precedent. Termen de depunere Declaratia 094 Declaratia 094 se depune in fiecare an la data de 25 ianuarie a anului urmator celui pentru care se completeaza formularul (de exemplu, la 25 ianuarie 2019 s-a depus Declaratia 094 pentru anul 2018). Declaratia 094 este o declaratie anuala,...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 100: PDF-ul inteligent a fost actualizat
    • UPDATE 22.02.2019 PDF-ul inteligent pentru Declaratia 100 a fost actualizat joi, 21 februarie 2019. Vezi AICI >>> In Monitorul Oficial nr. 424 din data de 18 mai 2018 a fost publicat OANAF 1203/2018 in ceea ce priveste modificarea si completarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 587/2016 pentru aprobarea modelului si continutului formularelor utilizate pentru declararea impozitelor si taxelor cu regim de stabilire prin autoimpunere sau retinere la sursa. Iata...» citeste mai departe aici

  • Scutiri prevazute de OUG 114 - Calcul contributii pentru venituri salariale mai mici de 3.000 de lei/luna
    • In studiul de caz propus astazi, unul dintre specialistii nostri va raspunde intrebarilor privind o societate care beneficiaza de scutirile de contributii conform OUG 114/2018, domeniul constructii. "Cum se calculeaza concret contributiile datorate si scutirile aplicate pentru salarii platite in acord, in situatia in care salariul brut realizat in acord este 2744 lei, adica sub 3000 lei cat este salariul minim brut?" Raspunsul specialistului Pentru aplicarea facilitatilor privind impozitul pe...» citeste mai departe aici

  • Legea bugetului pe 2019: Presedintele Romaniei sesizeaza Curtea Constitutionala!
    • Presedintele Romaniei, Klaus Iohannis, nu doar ca NU APROBA Bugetul de stat pe anul 2019, dar a trimis chiar o sesizare de neconstitutionalitate Curtii Constitutionale vineri, 22 februarie a.c., privind Legea bugetului. ”Un lucru e clar: guvernarea PSD a esuat. In spitale, probleme peste probeleme, educatia este subfinantata, economia Romaniei este bulversata mai ales dupa Ordonanta 114 data in mare taina la sfarsitul anului trecut. De autostrazi nici nu poate fi vorba. Despre justitie......» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016