Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Analiza zilei cu Irina Dumitrescu: Scutiri de TVA in cazul navelor destinate navigatiei maritime

28-Sep-2015
1101

In conformitate cu prevederile art. 143 alin. (1) lit. h) din Codul fiscal, in cazul navelor atribuite navigatiei in largul marii si care sunt utilizate pentru transportul de calatori/bunuri cu plata ori pentru activitati comerciale, industriale ori de pescuit, precum si in cazul navelor utilizate pentru salvare sau asistenta pe mare ori pentru pescuitul de coasta, sunt scutite de TVA urmatoarele operatiuni:


1. livrarea, modificarea, repararea, intretinerea, navlosirea, leasingul si inchirierea de nave, precum si livrarea, leasingul, inchirierea, repararea si intretinerea de echipamente incorporate sau utilizate pe nave, inclusiv echipamente de pescuit;
2. livrarea de carburanti si provizii destinate a fi utilizate pe nave, inclusiv pentru navele de razboi incadrate in Nomenclatura Combinata (NC) cod 8906 10 00 care parasesc tara si se indreapta spre porturi straine unde vor fi ancorate, cu exceptia proviziilor in cazul navelor folosite pentru pescuitul de coasta;
3. prestarile de servicii, altele decat cele prevazute la pct. 1, efectuate pentru nevoile directe ale navelor si/sau pentru incarcatura acestora;

Livrarile de bunuri si prestarile de servicii prevazute la pct. 1 si 3 cuprind, printre altele, operatiuni precum:
a) livrarea de echipamente incorporate in nave sau utilizate pe acestea;
b) modernizarea, renovarea, revizia si repararea navelor, respectiv orice lucrari necesare pentru utilarea ori reutilarea acestora sau readucerea la starea lor initiala, inclusiv operatiuni precum vopsirea, refacerea instalatiilor, lucrari de tamplarie, instalarea materialelor termoizolatoare si electrice;


c) serviciile necesare pentru mentinerea navelor, a echipamentelor si sistemelor acestora in perfecta stare de functionare, inclusiv intretinerea, masurile de prevenire a incendiilor, decontaminarea;
d) serviciile expertilor, prestate in cadrul lucrarilor de reparatii si al lucrarilor de reparare, renovare si intretinere a navelor si a sistemelor si echipamentelor acestora. Aceste servicii includ si inspectiile pentru constatarea respectarii masurilor de siguranta, inspectia navelor, inspectia tehnica a echipamentelor, investigatiile legate de incendii sau alte calamitati survenite la bord;
e) lucrarile de reparatii si intretinere a bunurilor ce sunt integrate in nave sau direct utilizate pentru exploatarea acestora, cum ar fi containerele utilizate pentru depozitarea bagajelor, alimentelor, in cazul navelor de pasageri;
f) navlosirea, leasingul si inchirierea navelor. Prin navlosire se intelege contractul prin care navlosantul pune la dispozitia navlositorului pentru transport o nava, parti din ea sau o incapere a ei;
g) serviciile necesare pentru exploatarea navelor si a incarcaturii acestora inainte, in timpul si dupa efectuarea unei calatorii, la sosirea in porturi, la stationarea si la plecarea din porturi, inclusiv:
1. serviciile asigurate de piloti pentru facilitarea intrarii si iesirii din porturi, servicii constand in remorcare, impingere, protejare, curatenie;
2. utilizarea porturilor, respectiv utilizarea macaralelor, cheiurilor, debarcaderelor, serviciilor de telecomunicatii si utilizarea instalatiilor radar;
3. serviciile administrative si serviciile de comunicatii;
h) serviciile asigurate pentru nevoile directe ale pasagerilor si echipajului si/sau incarcaturii transportate de nave, incluzand:
1. asistenta necesara pasagerilor si echipajului asigurata in contul armatorului cu ocazia transportului maritim, cum ar fi intocmirea documentelor de calatorie, servicii de cazare si alimentatie asigurate pasagerilor, in cazul in care aceste servicii trebuie asigurate prin contractul de transport;
2. serviciile aferente bunurilor transportate de nave, cum ar fi serviciile necesare pentru manipularea, protejarea si conservarea bunurilor transportate, inclusiv serviciile specialistilor in daune sau pentru protejarea apelor si zonelor inconjuratoare, pentru prevenirea poluarii ori contaminarii acestor ape si zone.
Bunurile pentru aprovizionare si alimentare cu combustibil cuprind, printre altele:
a) aprovizionarea la bord: bunuri care sunt exclusiv utilizate pentru consumul la bord de catre membrii echipajului si pasagerii vasului, cum ar fi mancarea si bauturile;
b) combustibili si lubrifianti, in stare solida, lichida sau gazoasa. Aceste bunuri sunt necesare pentru functionarea corespunzatoare a motoarelor si a altor utilaje si echipamente aflate la bord;
c) consumabilele, aparatele si proviziile de obicei utilizate la bord de echipaj si pasageri, cum ar fi: tacamurile, aparatele de gatit, fetele de masa, instrumentele si produsele de curatare, instrumentele pentru lucrarile de reparatii si intretinere si bunurile consumabile utilizate pentru conservarea, tratarea sau prepararea la bord a marfurilor transportate, cum ar fi, de exemplu, gheata si sarea pentru conservarea pestelui pe un vas de pescuit.

In vederea aplicarii unitare a acestei scutiri, Comisia Centrala Fiscala a emis Decizia nr. 3/2015 prin care a s-au adus precizari cu privire la aplicarea scutirii in perioada 1 ianuarie 2007-31 decembrie 2013 si dupa data de 01 ianuarie 2014.


Autor: Irina Dumitrescu
Economist
Experienta:
- 7 ani de activitate in domeniul contabilitatii de gestiune si financiara in cadrul unei companii multinationale
Expert contabil, CECCAR BUCURESTI

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Analiza zilei cu Irina Dumitrescu: Scutiri de TVA in cazul navelor destinate navigatiei maritime":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • AMEF: Retur marfa. Obligativitatea utilizarii bonurilor de retur
    • In general, anumite magazine utilizeaza tipizate bonuri de retur pentru schimbul de produse sau pentru returul produselor. In aceasta situatie, unul dintre specialistii nostri ne va explica daca este obligatorie utilizarea bonurilor de retur si care este cadrul legislativ care reglementeaza acest lucru. Un operator economic a apelat la sfatul specialistului, marturisind ca in cazul in care utilizarea acestor documente nu este impusa de lege, doreste sa renunte la intocmirea lor pentru a...» citeste mai departe aici

  • Presedintele CNIPMMR: Niciodata salariul minim nu s-a marit cu 2 luni inainte de finalul anului
    • Pentru ca Guvernul nu mai are bani, transferul responsabilitatii si al costurilor este trecut in contul mediului privat, printr-o decizie nemaintalnita: aceea de marire a salariului minim la final de an, sustine presedintele Consiliului National pentru Intreprinderi Private Mici si Mijlocii din Romania (CNIPMMR), Florin Jianu. Intr-o declaratie oferita Agerpres, presedintele CNIPMMR a vorbit despre intentia Guvernului de a majora salariul minim inainte de inceputul anului viitor....» citeste mai departe aici

  • Ministrul Finantelor propune reducerea termenului de prescriptie a datoriilor fiscale la 2 ani!
    • Ministrul de Finante ia in calcul posibilitatea reducerii perioadei de prescriptie a datoriilor fiscale, Eugen Teodorovici anuntand ca va face o propunere astfel incat termenul sa scada de la 5 ani, la 2 ani. "ANAF avea multe alte lucruri de facut pana sa ajunga la acest tip de actiune. Ieri (vineri, n.r.) vorbeam cu vicepresedintele de la ANAF, care a pastorit aceasta situatie si care era convins de faptul ca este o masura foarte buna. Atunci mi-a venit si ideea de a propune o modificare...» citeste mai departe aici

  • Ministrul Finantelor, despre posibila inghetare a salariilor: Este o varianta trimisa Comisiei Europene
    • Ministrul Finantelor a anuntat ca documentul prezentat de senatorul PNL, Florin Citu, privind o posibila inghetare a salariilor bugetare, este unul public trimis Comisiei Europene, si reprezinta un document de lucru. "Este un document trimis Comisiei Europene. Domnul senator n-a facut altceva decat sa preia un document public si sa-l puna pe pagina proprie de Facebook. Este un document de lucru, sa spunem asa, o posibila varianta trimisa Comisiei Europene, pentru ca acesta este modul in care...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016