Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Modificarile modelului si continutului Declaratiei 394, publicate in Monitor. Instructiuni de depunere si completare (Ordinul 3281/2020)

24-Sep-2020
11399

Ordinul nr. 3281/2020 pentru modificarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 3.769/2015 privind declararea livrarilor/prestarilor si achizitiilor efectuate pe teritoriul national de persoanele inregistrate in scopuri de TVA si pentru aprobarea modelului si continutului declaratiei informative privind livrarile/prestarile si achizitiile efectuate pe teritoriul national de persoanele inregistrate in scopuri de TVA a fost publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 764 din 21 august 2020.

In vederea realizarii masurilor de prevenire si combatere a evaziunii fiscale, ca obiectiv al Planului de masuri pentru eficientizarea colectarii veniturilor la Bugetul General Consolidat, precum si ca urmare a solicitarilor transmise de Directia Generala Coordonare Inspectie Fiscala, una dintre actiunile de intreprins asumate este reprezentata de introducerea in declaratia 394 “Declaratie informativa privind livrarile/prestarile si achizitiile efectuate pe teritoriul national”, a unei casete in vederea declararii de catre contribuabili daca au efectuat sau nu operatiuni cu persoanele afiliate in perioada de raportare.

In acest context, a fost identificata necesitatea declararii de catre persoanele impozabile, prin intermediul declaratiei informative D394, daca au efectuat operatiuni cu persoane afiliate. 

Astfel, in sectiunea 1 a declaratiei informative 394, in situatia in care persoanele impozabile au desfasurat/nu au desfasurat in perioada de raportare operatiuni cu persoane afiliate, conform definitiei prevazute la art.7 din Codul fiscal, vor bifa casuta corespunzatoare.

 

Mai multe detalii, in ghidul complet cu tot ce trebuie sa stiti ACUM despre D394! Informatii actualizate, inclusiv contraventii si sanctiuni!

 

Extras din Ordinul 3281/2020:

in temeiul prevederilor art. 11 alin. (3) din Hotararea Guvernului nr. 520/2013 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, si al art. 59 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si
avand in vedere avizul conform comunicat de Ministerul Finantelor Publice,
presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala emite urmatorul ordin:

Art. I. -

Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 3.769/2015 privind declararea livrarilor/prestarilor si achizitiilor efectuate pe teritoriul national de persoanele inregistrate in scopuri de TVA si pentru aprobarea modelului si continutului declaratiei informative privind livrarile/prestarile si achizitiile efectuate pe teritoriul national de persoanele inregistrate in scopuri de TVA, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 11 din 7 ianuarie 2016, cu modificarile ulterioare, se modifica dupa cum urmeaza:
1. Anexa nr. 1 se modifica si se inlocuieste cu anexa nr. 1 la prezentul ordin.
2. Anexa nr. 2 se modifica si se inlocuieste cu anexa nr. 2 la prezentul ordin.

Art. II. -

Anexele nr. 1 si 2 fac parte integranta din prezentul ordin.

Art. III. -

Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, si se aplica incepand cu operatiunile derulate de la data de 1 septembrie 2020.

Pentru a consulta Anexa1, click AICI<<

INSTRUCTIUNI de depunere si completare a formularului (394):

1. Declaratia se completeaza si se depune de catre:

a) persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA in Romania conform art. 316 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, denumita in continuare Codul fiscal, pentru livrarile de bunuri/prestarile de servicii taxabile in Romania pentru care persoana obligata la plata taxei este furnizorul/prestatorul conform art. 307 alin. (1) sau (7) din Codul fiscal sau beneficiarul conform art. 331 din Codul fiscal. Declaratia se depune pentru orice operatiune taxabila in Romania pentru care, conform titlului VII din Codul fiscal, este emisa o factura, inclusiv pentru avansuri, precum si pentru operatiunile la care se aplica sistemul TVA la incasare.

Declaratia trebuie sa contina facturile care au fost emise in perioada de raportare, inclusiv cele care au inscrisa mentiunea "taxare inversa" sau "TVA la incasare", indiferent de data la care intervine exigibilitatea TVA.

De asemenea, in declaratie se inscriu, pentru livrarile de bunuri/prestarile de servicii taxabile in Romania, urmatoarele informatii:

- baza impozabila si TVA aferente facturilor emise prin autofacturare conform lit. I pct. 2 din anexa nr. 1 la ordin;
- valoarea totala a bonurilor fiscale, inclusiv facturile simplificate si bonurile fiscale care indeplinesc conditiile unei facturi simplificate conform prevederilor art. 319 alin. (12), (13) si (21) din Codul fiscal, indiferent daca au/nu au inscris codul de inregistrare in scopuri de TVA al beneficiarului;
- valoarea totala a documentelor emise pentru livrari de bunuri/prestari de servicii pentru care nu exista obligatia emiterii unei facturi si nici a bonului fiscal;

b) persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA in Romania conform art. 316 din Codul fiscal, care realizeaza achizitii de bunuri sau servicii taxabile pentru care locul livrarii/prestarii este in Romania conform art. 275, respectiv art. 278 din Codul fiscal, inclusiv achizitiile pentru care beneficiarul este obligat la plata TVA conform art. 307 alin. (2), (3), (5) si (6) si art. 331 din Codul fiscal, indiferent de data la care intervine exigibilitatea taxei.

Nu se inscriu achizitiile intracomunitare de bunuri si servicii pentru care exista obligativitatea inscrierii in declaratia 390.

Declaratia trebuie sa contina facturile care au fost primite in perioada de raportare, indiferent de data la care intervine exigibilitatea TVA, inclusiv cele care au inscrisa mentiunea "taxare inversa" sau "TVA la incasare", precum si borderourile de achizitii de bunuri, filele din carnetele de comercializare a produselor din sectorul agricol in cazul achizitiilor efectuate de la persoane fizice, contracte incheiate cu persoane fizice si/sau alte documente.

De asemenea, in declaratie se inscrie valoarea totala a facturilor simplificate si a bonurilor fiscale care indeplinesc conditiile unei facturi simplificate conform prevederilor art. 319 alin. (12), (13) si (21) din Codul fiscal, daca au inscris codul de inregistrare in scopuri de TVA al beneficiarului.

2. Declaratia se depune la organul fiscal competent pana in data de 30 inclusiv a lunii urmatoare incheierii perioadei de raportare, declarate pentru depunerea decontului (luna, trimestrul etc.), inclusiv daca in aceasta perioada nu au fost realizate operatiuni de natura celor care fac obiectul declaratiei. in cazul in care perioada de raportare este luna calendaristica, termenul de depunere a declaratiei pentru luna ianuarie este pana la data de 28, respectiv 29 februarie.

3. In cazul in care, dupa depunerea declaratiei, persoana impozabila constata existenta unor omisiuni/erori in datele declarate, aceasta trebuie sa depuna o noua declaratie corect completata cu operatiunile care necesita modificarea si/sau operatiunile care nu au fost declarate, declaratie care inlocuieste declaratia informativa depusa initial. Nu vor face obiectul redepunerii declaratiei facturile primite de persoana impozabila in alta perioada de raportare fata de data emiterii acestora de catre furnizori.

4. Declaratia se depune in format electronic sub forma unui fisier PDF, care are atasat un fisier XML, a carui structura este disponibila pe portalul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF).

4.1. Declaratia se depune prin mijloace electronice de transmitere la distanta, pe portalul e-Romania. Pentru depunerea declaratiei, platitorul trebuie sa detina un certificat calificat, eliberat in conditiile Legii nr. 455/2001 privind semnatura electronica, republicata, cu completarile ulterioare.

4.2. Declaratia se poate depune si in format electronic, insotita de anexa nr. 1 la ordin, in format hartie (doar prima pagina), semnata si stampilata, conform legii. Declaratia in format electronic, insotita de formularul listat, semnat si stampilat, se depune direct la registratura organului fiscal competent ori se comunica prin posta cu confirmare de primire.
5. Declaratia se completeaza/valideaza cu ajutorul programelor de asistenta. Programele de asistenta sunt puse la dispozitia contribuabililor gratuit de unitatile fiscale subordonate sau pot fi descarcate de pe site-ul ANAF, la adresa www.anaf.mfinante.gov.ro


Pentru a vedea Anexa 2, INSTRUCTIUNI de depunere si completare a formularului (394), click AICI<<

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici

  • Mijloace fixe. Puteti reduce perioada de amortizare dpdv contabil si fiscal?

    • Mijloacele fixe reprezinta active utilizate pe termen lung in activitatea economica si se amortizeaza treptat, potrivit unor reguli contabile si fiscale. In anumite conditii, o entitate poate dori sa reduca perioada de amortizare pentru a reflecta mai fidel uzura sau utilizarea activelor. Este important de diferentiat tratamentul contabil fata de cel fiscal in astfel de situatii. Prezentul articol clarifica in ce conditii se poate modifica perioada de amortizare si ce implicatii are acest...» citeste mai departe aici

  • Tratamentul contabil al cotizatiilor anuale CECCAR

    • Contribuabilii se intreaba adesea cum trebuie tratate din punct de vedere contabil si fiscal cotizatiile anuale platite catre organisme profesionale, cum este CECCAR. Aceste sume, desi sunt achitate integral la inceputul anului, ridica intrebari legate de momentul recunoasterii cheltuielii si de deductibilitatea fiscala. In cele ce urmeaza, analizam tratamentul corect al acestor cotizatii, in conformitate cu reglementarile contabile in vigoare. Avem acest caz. O societate de contabilitate si...» citeste mai departe aici

  • [CONTROL ANTIFRAUDA] Reglementari legale, drepturile contribuabililor si studii de caz utile

    • Controalele antifrauda sunt actiuni specializate desfasurate de Directia Generala Antifrauda Fiscala (DGAF) pentru prevenirea, descoperirea si combaterea evaziunii fiscale si a altor fapte ilegale din domeniul financiar-fiscal. Aceste controale sunt de regula operative si inopinate, fiind reglementate distinct fata de inspectia fiscala clasica. Contribuabilii vizati trebuie sa respecte obligatiile impuse de lege si sa colaboreze cu inspectorii antifrauda, avand totodata si anumite drepturi...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016