Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Noi obligatii la Fondul pentru mediu din 2017. Ce operatori economici sunt vizati?

18-Nov-2016
7399

Incepand cu 01 ianuarie 2017 anumite societati vor avea de indeplinit obligatii suplimentare catre Fondul pentru mediu.



Este vorba despre:
- operatorii economici care introduc pe piata nationala echipamente electrice si electronice,
- operatorii economici care introduc pe piata nationala baterii si acumulatori portabili,
- operatorii economici autorizati pentru preluarea obligatiilor anuale de colectare a deseurilor de echipamente electrice si electronice, si
- operatorii economici autorizati pentru preluarea obligatiilor anuale de colectare a deseurilor de baterii si acumulatori portabili.

Noile obligatii au fost introduse prin OUG 39/2016 prin care s-au adus modificari si completari Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 196/2005 privind Fondul pentru mediu.

Astfel, incepand cu 01 ianuarie 2017 operatorii economici care introduc pe piata nationala echipamente electrice si electronice, vor datora contributii la fondul pentru mediu, astfel:

1. de la data de 1 ianuarie 2017 pana la data de 31 decembrie 2017, pentru diferenta dintre cantitatile de echipamente electrice si electronice declarate ca fiind introduse pe piata nationala si cantitatile constatate de Administratia Fondului ca fiind introduse pe piata nationala;
2. de la data de 1 ianuarie 2018, pentru diferenta dintre cantitatile de deseuri de echipamente electrice si electronice corespunzatoare obligatiilor anuale de colectare, prevazute in Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 5/2015 privind deseurile de echipamente electrice si electronice, si cantitatile efectiv colectate;


Categoria de echipamente electrice si electronice (conform anexei nr. 1 la Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 5/2015 privind deseurile de echipamente electrice si electronice)
- Contributie (lei/kg)

 

Categoriile 1-4, 6-10 pana la 14.08.2018, respectiv categoriile 1-2, 4-5 de la 15.08.2018
- 4 lei/kg

Categoria 5 pana la 14.08.2018, respectiv categoria 3 de la 15.08.2018
- 20 lei/kg


Categoriile de echipamente electrice si electronice sunt:

1. Aparate de uz casnic de mari dimensiuni
2. Aparate de uz casnic de mici dimensiuni
3. Echipamente informatice si echipamente pentru comunicatii electronice
4. Aparate electrice de consum si panouri fotovoltaice
5. Echipamente de iluminat
6. Unelte electrice si electronice, cu exceptia uneltelor industriale fixe de mari dimensiuni
7. Jucarii, echipament pentru petrecerea timpului liber si echipament sportiv
8. Dispozitive medicale, cu exceptia tuturor produselor implantate si infectate
9. Instrumente de monitorizare si control
10. Distribuitoare automate

Operatorii economici care introduc pe piata nationala baterii si acumulatori portabili vor datora o contributie de 4 lei/kg de baterii si acumulatori portabili, astfel:
1. de la data 1 ianuarie 2017 pana la data de 31 decembrie 2017, pentru diferenta dintre cantitatile de baterii si acumulatori portabili declarate ca fiind introduse pe piata nationala si cantitatile constatate de Administratia Fondului ca fiind introduse pe piata nationala;
2. de la data de 1 ianuarie 2018, pentru diferenta dintre cantitatile de deseuri de baterii si acumulatori portabili corespunzatoare obligatiilor anuale de colectare, prevazute in Hotararea Guvernului nr. 1.132/2008 privind regimul bateriilor si acumulatorilor si al deseurilor de baterii si acumulatori, cu modificarile si completarile ulterioare, si cantitatile efectiv colectate;

Contributiile se vor datora si de catre operatorii economici autorizati pentru preluarea obligatiilor anuale de colectare a deseurilor de echipamente electrice si electronice, respectiv de catre operatorii economici autorizati pentru preluarea obligatiilor anuale de colectare a deseurilor de baterii si acumulatori portabili, plata facandu-se pentru diferenta dintre cantitatile de deseuri corespunzatoare obiectivelor anuale, stabilite de legislatia in vigoare, si cantitatile efectiv colectate in numele clientilor pentru care au preluat obligatiile.

Aceste contributii se vor declara si plati anual de catre persoanele juridice si fizice care desfasoara respectivele activitati, pana la data de 25 ianuarie inclusiv a anului urmator.

Astfel, in anul 2017 contributia se va datora pentru diferentele dintre cantitatile declarate si cele efectiv constatate de catre Administratia Fondului ca fiind introduse pe piata nationala.
Administratia Fondului pentru Mediu poate desfasura activitati de control, potrivit dispozitiilor Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, la operatorii economici autorizati in vederea preluarii responsabilitatii privind realizarea obiectivelor anuale de colectare, reutilizare, reciclare si valorificare a deseurilor de echipamente electrice si electronice si la operatorii economici autorizati in vederea preluarii responsabilitatii privind realizarea obiectivelor anuale de colectare, reutilizare, reciclare si valorificare a deseurilor de baterii si acumulatori portabili, care se aplica in mod corespunzator. De asemenea, poate efectua inspectii fiscale si controale inopinate la contribuabilii/platitorii la Fondul pentru mediu, in conformitate cu dispozitiile Legii nr. 207/2015, aceste atributii fiind introduse prin OUG 39/2016.

Metodologia de calcul a contributiilor urmeaza sa fie aprobata prin ordin al conducatorului autoritatii publice centrale pentru protectia mediului.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [MODEL] Contract de mecenat si reglementari cheie

    • Contractul de mecenat este un instrument juridic prin care o persoana fizica sau juridica ofera sprijin material ori financiar unei activitati culturale, artistice, stiintifice sau educationale, fara a urmari un beneficiu direct. Acest tip de contract este reglementat de Legea nr. 32/1994 si se bazeaza pe principiul generozitatii si al recunoasterii meritelor celor sustinuti. In acest articol vom prezenta principalele reglementari cheie cu privire la actul de mecenat si vom prezenta un model de...» citeste mai departe aici

  • Ce beneficii si facilitati salariale neimpozabile pot acorda angajatorii salariatilor intr-un an

    • Angajatorii pot oferi salariatilor, pe langa salariul de baza, o serie de beneficii si facilitati care, in anumite conditii, nu sunt impozabile. Aceste avantaje contribuie la motivarea si fidelizarea personalului, fara a genera obligatii fiscale suplimentare pentru angajati. In acest articol, vom prezenta principalele tipuri de beneficii si facilitati salariale neimpozabile care pot fi acordate intr-un an, precum si conditiile legale de acordare. » citeste mai departe aici

  • Declaratia 101. Cum sa o completati daca treceti de la impozit micro la impozit pe profit in 2025

    • In contextul modificarilor fiscale aplicabile din 2025, contribuabilii trebuie sa acorde o atentie sporita obligatiilor declarative si de plata. Schimbarea regimului de impozitare, de la microintreprindere la impozit pe profit, impune completarea corecta a formularelor fiscale. In continuarea articolului vom vedea cateva clarificari privind completarea Declaratiei 101 in aceste situatii. Astfel, un contribuabil are nelamuriri in legatura cu urmatoarele. Daca in trimestrul 1 am fost platitor...» citeste mai departe aici

  • Registru Unic de Control. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?

    • Registrul unic de control este un document obligatoriu pentru contribuabilii persoane juridice inregistrati la Registrul Comertului, avand rolul de a evidentia toate controalele efectuate de autoritatile competente. Reglementat prin Legea nr. 252/2003, acest registru se pastreaza la sediul social si la sediile secundare autorizate. In contextul schimbarii sediului social, apar frecvent intrebari legate de necesitatea unui nou registru. Astfel, un contribuabil intreaba daca are nevoie de un alt...» citeste mai departe aici

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016