Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Noile norme propuse de UE pentru transparenta fiscala. Eliminarea impozitului pe veniturile din economii

20-Mar-2015
2990

Evaziunea in randul intreprinderilor va fi mai dificila, in Romania si celelalte state membre, gratie pachetului legislativ privind transparenta fiscala, propus de Comisia Europeana in data de 18 martie 2015. Pachetul garanteaza ca toate statele membre detin informatiile de care au nevoie pentru a-si proteja bazele de impozitare si pentru a lupta in mod eficient impotriva intreprinderilor care evita plata taxelor.




Noi norme UE de transparenta fiscala

Un element-cheie al acestui pachet este propunerea de introducere a schimbului de informatii intre statele membre, automat si obligatoriu, cu privire la deciziile fiscale transfrontaliere. Comisia propune stabilirea unui calendar strict: la fiecare trei luni, autoritatile fiscale nationale vor trimite un scurt raport tuturor celorlalte state membre cu privire la toate deciziile fiscale transfrontaliere emise. Ulterior raportului, statele membre vor putea solicita mai multe detalii cu privire la una sau alta dintre aceste decizii.


Alte initiative din pachetul privind transparenta fiscala se refera la:

- evaluarea impactului introducerii de noi cerinte privind transparenta pentru companiile multinationale – Comisia va examina fezabilitatea introducerii de noi cerinte, cum ar fi publicarea anumitor informatii fiscale de catre acestea.

- revizuirea codului de conduita in domeniul impozitarii intreprinderilor – Comisia, in colaborare cu statele membre, va revizui atat codul, cat si mandatul grupului de lucru pe aceasta tema, astfel incat acestea sa devina mai eficiente si sa garanteze o concurenta fiscala echitabila si transparenta in UE.

- Cuantificarea amplorii fraudei si evaziunii fiscale - Comisia, impreuna cu Eurostat, va colabora cu statele membre pentru a stabili cum poate fi obtinuta o estimare realista a nivelului fraudei si evaziunii fiscale.

- Abrogarea directivei privind impozitarea veniturilor din economii - Comisia propune abrogarea directivei privind impozitarea veniturilor din economii. Directiva este depasita de noile norme din domeniu, mai ambitioase.


Urmatorii pasi

Cele doua propuneri legislative din acest pachet vor fi transmise Parlamentului European si Consiliului pentru adoptare. Statele membre ar trebui sa se puna de acord asupra propunerii privind deciziile fiscale pana la sfarsitul anului 2015, astfel incat aceasta sa poata intra in vigoare la 1 ianuarie 2016.

Urmatoarea etapa va fi un plan de actiune privind impozitarea intreprinderilor, prezentat inainte de inceputul verii. Acest al doilea plan de actiune se va concentra pe masurile necesare pentru ca impozitarea intreprinderilor in cadrul pietei unice sa devina mai eficienta si mai echitabila. Masurile prevazute includ relansarea bazei fiscale consolidate comune a societatilor (CCCTB) si idei pentru integrarea noilor actiuni OCDE/G20 avand ca scop combaterea erodarii bazei de impozitare si a transferului profiturilor la nivelul UE.

Sursa: Comisia Europeana

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici



MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Lichidare societate. Firmele au 2 obligatii fiscale cheie: depunere D101 si SAF-T

    • Daca ai decis sa inchizi o firma, este esential sa stii ca procesul de lichidare nu inseamna doar radierea din Registrul Comertului, ci presupune si indeplinirea unor obligatii fiscale clare fata de ANAF. Printre acestea, se numara depunerea Declaratiei 101 privind impozitul pe profit, precum si, dupa caz, fisierul SAF-T (D406) pentru perioada de lichidare. In acest articol explicam, pe scurt si cu trimitere la temeiul legal pana cand se depune Declaratia...» citeste mai departe aici

  • [SANCTIUNI E-TVA din 1 iulie 2025] Ce risti daca nu raspunzi la notificarea de conformare si PROCEDURA de LUCRU

    • Incepand cu 1 iulie 2025, notificarile de conformare RO e-TVA devin obligatorii pentru toti contribuabilii inregistrati in scopuri de TVA. Conform prevederilor OUG nr. 70/2024, lipsa unui raspuns complet si in termen poate atrage sanctiuni, inclusiv etichetarea contribuabilului ca avand risc fiscal ridicat. In acest articol detaliem ce presupune aceasta obligatie, ce consecinte pot aparea in caz de neconformare si care este procedura oficiala de lucru impusa de ANAF. » citeste mai departe aici

  • Codul de procedura fiscala. Prescriptia pentru anul 2019 NU se incheie la data de 1 iulie 2025

    • Termenul de prescriptie fiscala este perioada in care ANAF poate stabili creante fiscale prin decizii de impunere. Pentru anul 2019, acest termen nu se incheie la data obisnuita de 1 iulie 2025, ci a fost prelungit pana la 30 decembrie 2025, ca urmare a suspendarii intervenite in timpul pandemiei. In acest articol explicam cum se calculeaza acest termen si ce implicatii are pentru contribuabili.» citeste mai departe aici

  • [MODEL] Raspuns notificare de conformare E-TVA si reglementari cheie

    • Notificarea de conformare E-TVA este documentul prin care ANAF solicita contribuabililor explicatii privind diferentele dintre decontul de TVA depus (D300) si decontul precompletat RO e-TVA generat automat de sistem. In termen de 20 de zile de la data primirii notificarii, persoana impozabila inregistrata in scopuri de TVA are obligatia sa transmita ca raspuns la aceasta, prin mijloace electronice, rezultatul verificarilor realizate asupra diferentelor comunicate prin Notificarea de conformare...» citeste mai departe aici

  • Declaratii ANAF. D100, D101 si D177 se depun pana pe 25 iunie si in 2025

    • In anul 2025, termenul de depunere a declaratiilor fiscale precum formularul 100, 101 sau 177 este influentat direct de prevederile OUG nr. 153/2020, aflate inca in vigoare. Acest act normativ stabileste, prin derogare de la Codul fiscal, un termen unificat, data de 25 iunie, pentru depunerea declaratiei anuale de impozit pe profit si a altor declaratii relevante. In acest articol prezentam principalele termene si obligatii fiscale pentru contribuabili, in conformitate cu reglementarile...» citeste mai departe aici

  • [E-FACTURA] 50+ dificultati intalnite in practica de contabili si SOLUTII de la experti

    • Facturarea electronica a generat in practica probleme greu de anticipat. Firmele s-au confruntat brusc cu o schimbare radicala a modului lor de lucru, ceea ce a generat instantaneu o multime de situatii foarte dificil de gestionat. Ca urmare, intrebarile au inceput sa curga. Multe dintre aceste intrebari sunt foarte specifice, de genul: „Oare societatea mea, cu codul CAEN X, care comercializeaza produsele Y catre clientii Z, trebuie sa emita facturi electronice?”. Altele sunt...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016