Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Obligatii de plata 2013. Pentru ce venituri depunem Declaratia 100?

12-Mar-2013
4739
Redam, prin cele ce urmeaza, prevederile actuale referitoare la formularul 100 "Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul de stat", cod 14.13.01.99/bs.

Va reamintim astfel ca incepand cu data de 1 februarie 2013 au intrat in vigoare urmatoarele acte normative:

- O.G. nr.5/2013 privind stabilirea unor masuri speciale de impzitare a activitatilor cu caracter de monopol natural din sectorul energiei electrice si al gazului natural care reglementeaza impozitul pe monopolul natural din sectorul energiei electrice si al gazului natural

- O.G. nr.6/2013 privind instituirea unor masuri speciale pentru impozitarea exploatarii resurselor naturale, altele decat gazele naturale care reglementeaza impozitul pe veniturile din activitatile de exploatare a resurselor naturale, altele decat gazele naturale

- O.G. nr.7/2013 privind instituirea impozitului asupra veniturilor suplimentare obtinute ca urmare a dereglementarii preturilor din sectorul gazelor naturale" care reglementeaza impozitul asupra veniturilor suplimentare obtinute ca urmare a dereglementarii preturilor din sectorul gazelor naturale.


Impozitele instituite prin actele normative de mai sus reprezinta venituri ale bugetului de stat, se administreaza de catre Agentia Nationala de Administrare Fiscala si se declara de contribuabili in formularul 100 "Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul de stat".

In acest context, in M.O. nr.111/26.02.2013 a fost publicat Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr.195/20.02.2013, pentru modificarea Ordinului Presedintelui A.N.A.F nr.1950/2012 privind aprobarea modelului si continutului formularelor utilizate pentru declararea impozitelor si taxelor cu regim de stabilire prin autoimpunere sau retinere la sursa.
Anexa nr. 11 "Nomenclatorul obligatiilor de plata la bugetul de stat" se completeaza cu cele trei obligatii fiscale, astfel:

- impozit pe monopolul natural din sectorul energiei electrice si al gazului natural, care se regaseste la pozitia 62 din Nomenclator si care se datoreaza de catre operatorii de transport de energie electrica si gaze naturale licentiati de Autoritatea Nationala de Reglementare in Domeniul Energiei, precum si de catre operatorii economici distribuitori de energie electrica si gaze naturale, licentiati de Autoritatea Nationala de Reglementare in Domeniul Energiei, titulari ai unor contracte de concesiune incheiate cu Ministerul Economiei si Comertului sau cu autoritati locale, care aplica prevederile art. 48 alin. (1) si (2) si ale art. 136 alin. (1), (2) si (3) din Legea energiei electrice si a gazelor naturale nr. 123/2012.

- impozit pe veniturile din activitatile de exploatare a resurselor naturale, altele decat gazele naturale, care se regaseste la pozitia 63 din Nomenclator si care se datoreaza de catre operatorii economici, inclusiv filialele acestora si/sau operatorii economici apartinand aceluiasi grup de interes economic, care desfasoara activitati ca:

- exploatarea forestiera, extractia carbunelui superior, extractia carbunelui inferior, extractia
petrolului brut, extractia minereurilor feroase, extractia minereurilor de uraniu si toriu,
extractia altor minereuri metalifere neferoase si alte activitati extractive, precum si de catre
operatorii economici care au licente de exploatare a resurselor minerale mentionate
anterior , dar a caror activitate principala nu corespunde codurilor CAEN respective.

- impozit asupra veniturilor suplimentare obtinute ca urmare a dereglementarii preturilor din sectorul gazelor naturale, care se regaseste la pozitia 64 din Nomenclator si care se datoreaza de catre operatorii economici, inclusiv filialele acestora si/sau operatorii economici apartinand aceluiasi grup de interes economic, care desfasoara efectiv atat activitati de extractie, cat si activitati de vanzare a gazelor naturale extrase din Romania.

Sumele se declara in Declaratia 100 in tabelul de la pct. II "Impozite , taxe si alte contributii care nu se platesc in contul unic".

Termen de declarare/plata : lunar pana la data de 25 a lunii urmatoare celei pentru care se calculeaza aceste impozite.
Sumele reprezentand aceste impozite nu se platesc in contul unic.

In acest sens, in "Clasificatia indicatorilor privind finantele publice" aprobata prin O.M.F.P. nr. 1954/2005 la componenta "Clasificatia indicatorilor privind veniturile bugetului de stat" au fost introduse urmatoarele coduri:
* impozit pe monopolul natural din sectorul energiei electrice si al gazului natural : codul 12.01.11.
* impozit pe veniturile din activitatile de exploatare a resurselor naturale, altele decat gazele naturale: codul 12.01.12.
* impozit asupra veniturilor suplimentare obtinute ca urmare a dereglementarii preturilor din sectorul gazelor naturale : codul 12.01.13.

Sumele reprezentand aceste impozite reprezinta pentru operatorii economici cheltuieli deductibile la stabilirea profitului impozabil, in conditiile Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare.

Sursa: DGFP Arges



Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici

  • Mijloace fixe. Puteti reduce perioada de amortizare dpdv contabil si fiscal?

    • Mijloacele fixe reprezinta active utilizate pe termen lung in activitatea economica si se amortizeaza treptat, potrivit unor reguli contabile si fiscale. In anumite conditii, o entitate poate dori sa reduca perioada de amortizare pentru a reflecta mai fidel uzura sau utilizarea activelor. Este important de diferentiat tratamentul contabil fata de cel fiscal in astfel de situatii. Prezentul articol clarifica in ce conditii se poate modifica perioada de amortizare si ce implicatii are acest...» citeste mai departe aici

  • Tratamentul contabil al cotizatiilor anuale CECCAR

    • Contribuabilii se intreaba adesea cum trebuie tratate din punct de vedere contabil si fiscal cotizatiile anuale platite catre organisme profesionale, cum este CECCAR. Aceste sume, desi sunt achitate integral la inceputul anului, ridica intrebari legate de momentul recunoasterii cheltuielii si de deductibilitatea fiscala. In cele ce urmeaza, analizam tratamentul corect al acestor cotizatii, in conformitate cu reglementarile contabile in vigoare. Avem acest caz. O societate de contabilitate si...» citeste mai departe aici

  • [CONTROL ANTIFRAUDA] Reglementari legale, drepturile contribuabililor si studii de caz utile

    • Controalele antifrauda sunt actiuni specializate desfasurate de Directia Generala Antifrauda Fiscala (DGAF) pentru prevenirea, descoperirea si combaterea evaziunii fiscale si a altor fapte ilegale din domeniul financiar-fiscal. Aceste controale sunt de regula operative si inopinate, fiind reglementate distinct fata de inspectia fiscala clasica. Contribuabilii vizati trebuie sa respecte obligatiile impuse de lege si sa colaboreze cu inspectorii antifrauda, avand totodata si anumite drepturi...» citeste mai departe aici