Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Procedura de angajare a raspunderii solidare. Noile instructiuni si formulare au fost aprobate

06-Feb-2014
5622
Un nou act normativ referitor la procedura de angajare a raspunderii solidare a fost publicat recent. Mai exact, in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 85/04.02.2014, a fost publicat OpANAF 127/2014 pentru aprobarea Instructiunilor privind aplicarea procedurii de angajare a raspunderii solidare reglementata de dispozitiile art. 27-28 din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de Procedura Fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.

Prin actul normativ mentionat au fost aprobate:

- Instructiunile privind aplicarea procedurii de angajare a raspunderii solidare reglementata de dispozitiile art. 27-28 din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de Procedura Fiscala;

- modelul, modul de difuzare, utilizare si de pastrare ale formularelor:

Decizie de angajare a raspunderii solidare in situatia atragerii raspunderii solidare prevazuta la art. 27 alin. (1) lit. a), alin. (2) si (3) din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de Procedura Fiscala;


Decizie de angajare a raspunderii solidare in situatia atragerii raspunderii solidare prevazuta la art. 27 alin. (1) lit. b) si c) din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de Procedura Fiscala.

In documentarul de mai jos, prezentam, in sinteza, principalele aspecte privind respectarea drepturilor contribuabililor in aplicarea procedurii de angajare a raspunderii solidare.

Dreptul de a fi ascultat

In conformitate cu dispozitiile art. 9 alin. (1) din Codul de Procedura Fiscala, inainte de emiterea deciziei de angajare a raspunderii solidare, organul fiscal cu competente in executarea silita a debitorului principal asigura persoanei pentru care urmeaza sa se angajeze raspunderea solidara conditiile necesare exercitarii dreptului de a fi ascultata, in vederea stabilirii situatiei de fapt.

Persoana pentru care urmeaza sa se angajeze raspunderea solidara poate fi asistata de avocat, consultant sau persoana care o consiliaza pe aceasta, sau poate fi reprezentata de o persoana imputernicita, in baza unui mandat intocmit in conditiile legii.

Convocarea persoanei pentru care urmeaza sa se angajeze raspunderea solidara, in vederea consultarii documentatiei aflata la dosar, se face prin notificare.

In situatia in care persoana pentru care urmeaza sa se angajeze raspunderea solidara, din motive temeinic justificate, nu se poate prezenta la audiere la data stabilita, aceasta poate solicita amanarea audierii, comunicand acest fapt in scris, cel tarziu pana la data stabilita pentru audiere.

Noua data ce poate fi stabilita pentru audiere de catre persoana pentru care urmeaza sa se angajeze raspunderea solidara, trebuie sa fie intr-o zi lucratoare, in termen de cel mult 15 zile de la data fixata initial de catre organul fiscal.

Declaratiile facute la audiere de persoana pentru care urmeaza sa se angajeze raspunderea solidara se consemneaza intr-un proces verbal, in care se face mentiunea si despre inscrisurile prezentate in aparare de catre aceasta.

Procesul-verbal se intocmeste in doua exemplare si se semneaza de doi functionari publici dintre cei care realizeaza audierea si de catre persoana audiata sau reprezentantul legal al acesteia, dupa caz.

Refuzul persoanei pentru care se va proceda la angajarea raspunderii solidare, sau a reprezentantului legal al acesteia de a semna procesul-verbal de audiere nu intrerupe procedura de angajare a raspunderii solidare.

Totodata, in cazul neprezentarii la audiere, functionarul public care a instrumentat dosarul de angajare a raspunderii solidare, intocmeste o nota de constatare in care consemneaza acest fapt.

Persoana pentru care urmeaza sa se angajeze raspunderea solidara, poate prezenta organului fiscal cu competente in executarea silita a debitorului principal, in scris, observatii si precizari, alaturi de orice alt inscris considerat util in apararea acesteia, in termen de 30 de zile de la data consultarii documentatiei aflata la dosar, sub sanctiunea decaderii.

Acest termen nu poate fi prorogat iar prezentarea obiectiunilor, precizarilor si inscrisurilor in apararea persoanei pentru care urmeaza sa se angajeze raspunderea solidara, se face prin depunere la registratura organului fiscal cu competente in executarea silita, posta sau fax.

Dreptul de a contesta decizia de angajare a raspunderii solidare

Persoana pentru care s-a atras raspunderea solidara, nemultumita, poate formula contestatie impotriva deciziei de angajare a raspunderii solidare, in termen de 30 de zile de la data comunicarii acesteia, sub sanctiunea decaderii, in conformitate cu dispozitiile art. 207 alin. (1) din Codul de Procedura Fiscala.

Mentionam ca procedura de angajare a raspunderii solidare inceteaza in cazul in care s-au stins obligatiile fiscale pentru care a fost declansata angajarea raspunderii solidare, cand decizia de angajare a raspunderii solidare a fost anulata pe cale administrativa urmare solutionarii contestatiei in acest sens, ori actele administrative fiscale emise au fost anulate de catre instanta de judecata competenta.

Sursa: DGFP Valcea

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [MODEL] Contract de mecenat si reglementari cheie

    • Contractul de mecenat este un instrument juridic prin care o persoana fizica sau juridica ofera sprijin material ori financiar unei activitati culturale, artistice, stiintifice sau educationale, fara a urmari un beneficiu direct. Acest tip de contract este reglementat de Legea nr. 32/1994 si se bazeaza pe principiul generozitatii si al recunoasterii meritelor celor sustinuti. In acest articol vom prezenta principalele reglementari cheie cu privire la actul de mecenat si vom prezenta un model de...» citeste mai departe aici

  • Ce beneficii si facilitati salariale neimpozabile pot acorda angajatorii salariatilor intr-un an

    • Angajatorii pot oferi salariatilor, pe langa salariul de baza, o serie de beneficii si facilitati care, in anumite conditii, nu sunt impozabile. Aceste avantaje contribuie la motivarea si fidelizarea personalului, fara a genera obligatii fiscale suplimentare pentru angajati. In acest articol, vom prezenta principalele tipuri de beneficii si facilitati salariale neimpozabile care pot fi acordate intr-un an, precum si conditiile legale de acordare. » citeste mai departe aici

  • Declaratia 101. Cum sa o completati daca treceti de la impozit micro la impozit pe profit in 2025

    • In contextul modificarilor fiscale aplicabile din 2025, contribuabilii trebuie sa acorde o atentie sporita obligatiilor declarative si de plata. Schimbarea regimului de impozitare, de la microintreprindere la impozit pe profit, impune completarea corecta a formularelor fiscale. In continuarea articolului vom vedea cateva clarificari privind completarea Declaratiei 101 in aceste situatii. Astfel, un contribuabil are nelamuriri in legatura cu urmatoarele. Daca in trimestrul 1 am fost platitor...» citeste mai departe aici

  • Registru Unic de Control. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?

    • Registrul unic de control este un document obligatoriu pentru contribuabilii persoane juridice inregistrati la Registrul Comertului, avand rolul de a evidentia toate controalele efectuate de autoritatile competente. Reglementat prin Legea nr. 252/2003, acest registru se pastreaza la sediul social si la sediile secundare autorizate. In contextul schimbarii sediului social, apar frecvent intrebari legate de necesitatea unui nou registru. Astfel, un contribuabil intreaba daca are nevoie de un alt...» citeste mai departe aici

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016