Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Procedura de aplicare a masurilor asiguratorii

16-Sep-2016
2813

Ordinul Presedintelui ANAF nr. 2546/2016 - OANAF 2546/2016 aproba procedura de aplicare a masurilor asiguratorii de catre organele fiscale si a fost publicat in Monitorul Oficial nr.703 din 9 septembrie 2016. Ordinul este emis in aplicarea prevederilor art.213 si 214 din Codul de procedura fiscala.

Organele fiscale competente pentru dispunerea masurilor asiguratorii pot dispune aceste masuri atunci cand exista pericolul ca debitorul sa se sustraga, sa isi ascunda ori sa isi risipeasca patrimoniul, periclitand sau ingreunand in mod considerabil colectarea. Masurile asiguratorii care pot fi dispuse sunt urmatoarele:

a) sechestru asigurator pentru bunuri imobile;

b) sechestru asigurator pentru bunuri mobile, inclusiv titluri de valoare si bunuri mobile necorporale;

c) poprirea asiguratorie asupra sumelor datorate debitorului de catre terti;

d) poprirea asiguratorie asupra disponibilitatilor banesti din conturile bancare.

Dispunerea masurilor asiguratorii se poate intinde asupra bunurilor proprietate a debitorilor, urmaribile potrivit legii, iar daca valoarea bunurilor proprii ale acestora nu acopera integral suma estimata, respectiv stabilita, masurile asiguratorii pot fi infiintate si asupra bunurilor detinute de catre debitor in proprietate comuna cu terte persoane, pentru cota-parte detinuta de acesta, precum si asupra veniturilor reprezentand sume urmaribile datorate cu orice titlu debitorului de catre terte persoane si disponibilitati aflate in conturile bancare.

in cazul bunurilor proprietate a debitorului, dispunerea masurilor asiguratorii se efectueaza, de regula, in limita a 150% din valoarea sumei estimate/stabilite, in urmatoarea ordine:

a) bunurile mobile si imobile care nu sunt direct folosite in activitatea ce constituie principala sursa de venit a debitorului;

b) bunuri care nu sunt nemijlocit predestinate desfasurarii activitatii care constituie principala sursa de venit;

c) bunurile mobile si imobile care se afla temporar in detinerea altor persoane in baza contractelor de arenda, de imprumut, de inchiriere, de concesiune, de leasing si altele;

d) ansamblu de bunuri in conditiile prevederilor art.246 din Codul de procedura fiscala;

e) masini-unelte, utilaje, materii prime si materiale si alte bunuri mobile, precum si bunuri imobile ce servesc activitatii care constituie principala sursa de venit;

f) produse finite;

g) bunuri perisabile sau supuse degradarii;

h) bunuri detinute de catre debitor in proprietate comuna cu terte persoane, pentru cota-parte detinuta de acesta.

In situatia in care masurile asiguratorii dispuse nu acopera 150% fata de valoarea creantei estimate/stabilite, organul competent va dispune masuri asiguratorii asupra veniturilor reprezentand sume urmaribile datorate cu orice titlu debitorului de catre terte persoane si disponibilitati aflate in conturile bancare, cu exceptia debitorilor persoane fizice, caz in care se realizeaza verificarea situatiei fiscale personale a acestora.

Ridicarea masurilor asiguratorii se efectueaza in urmatoarele situatii:

a) cand au incetat motivele pentru care s-au dispus masurile asiguratorii;

b) la constituirea garantiei prevazute la art.211 din Codul de procedura fiscala, in baza instiintarii scrise a organului de executare privind constituirea garantiei;

c) in termen de cel mult doua zile de la implinirea termenului de 6 luni sau un an, dupa caz, de la data la care au fost luate masuri asiguratorii, in situatia in care nu au fost sesizate organele de urmarire penala, iar pe numele debitorului nu a fost emis si comunicat titlul de creanta.

Masurile asiguratorii pot fi luate si inainte de emiterea titlului de creanta, inclusiv in cazul efectuarii de controale sau al antrenarii raspunderii solidare.

Masurile asiguratorii dispuse atat de organele fiscale, cat si de instantele judecatoresti, daca nu au fost desfiintate in conditiile legii, raman valabile pe toata perioada executarii silite, fara indeplinirea altor formalitati. Odata cu individualizarea creantei si ajungerea ei la scadenta, in cazul neplatii, masurile asiguratorii se transforma in masuri executorii.

Sursa: AJFP Calarasi

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici

  • Mijloace fixe. Puteti reduce perioada de amortizare dpdv contabil si fiscal?

    • Mijloacele fixe reprezinta active utilizate pe termen lung in activitatea economica si se amortizeaza treptat, potrivit unor reguli contabile si fiscale. In anumite conditii, o entitate poate dori sa reduca perioada de amortizare pentru a reflecta mai fidel uzura sau utilizarea activelor. Este important de diferentiat tratamentul contabil fata de cel fiscal in astfel de situatii. Prezentul articol clarifica in ce conditii se poate modifica perioada de amortizare si ce implicatii are acest...» citeste mai departe aici

  • Tratamentul contabil al cotizatiilor anuale CECCAR

    • Contribuabilii se intreaba adesea cum trebuie tratate din punct de vedere contabil si fiscal cotizatiile anuale platite catre organisme profesionale, cum este CECCAR. Aceste sume, desi sunt achitate integral la inceputul anului, ridica intrebari legate de momentul recunoasterii cheltuielii si de deductibilitatea fiscala. In cele ce urmeaza, analizam tratamentul corect al acestor cotizatii, in conformitate cu reglementarile contabile in vigoare. Avem acest caz. O societate de contabilitate si...» citeste mai departe aici

  • [CONTROL ANTIFRAUDA] Reglementari legale, drepturile contribuabililor si studii de caz utile

    • Controalele antifrauda sunt actiuni specializate desfasurate de Directia Generala Antifrauda Fiscala (DGAF) pentru prevenirea, descoperirea si combaterea evaziunii fiscale si a altor fapte ilegale din domeniul financiar-fiscal. Aceste controale sunt de regula operative si inopinate, fiind reglementate distinct fata de inspectia fiscala clasica. Contribuabilii vizati trebuie sa respecte obligatiile impuse de lege si sa colaboreze cu inspectorii antifrauda, avand totodata si anumite drepturi...» citeste mai departe aici