Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Proiectul legii-cadru privind salarizarea personalului platit din fonduri publice, adoptat de Senat

31-Mai-2017
1987

In data de 23.05.2017, Senatul, in calitate de prima camera sesizata, a adoptat cu 85 voturi pentru, 10 voturi impotriva si 12 abtineri proiectul Legii cadru privind salarizarea personalului platit din fonduri publice, cu modificari (54 de amendamente admise, pentru cele 45 de articole ale legii, fara anexe), propunerea legislativa fiind trimisa la Camera Deputatilor pentru dezbatere. Camera Deputatilor este for decizional pentru acest proiect de lege.

Amendamentele admise de Senat vizeaza:

- clarificari privind regimul soldelor de functie/grad/comanda pentru personalul militar, politisti, functionari publici cu statut special;
amplificarea rolului reprezentantilor organizatiilor sindicale;
- cresterea si mai mare a majorarilor salariale pentru anumite functii:
- cresterea de la 5% la 10% a majorarii salariilor personalului care exercita activitatea de control financiar preventiv, pe perioada de exercitare a acesteia (art. 15);
- majorarea cu 25% a indemnizatiilor presedintilor/vicepresedintilor Consiliilor Judetene si ale primarilor/viceprimarilor care implementeaza proiecte europene (art. 16);
- majorari salariale pentru unele functii de conducere in invatamantul preuniversitar: cresterea salariilor directorilor unitatilor de invatamant la nivelul inspectorilor scolari, de la 6.844 lei la 7.282 lei (Anexa nr. 1 din lege);


- majorari salariale pentru unele functii de conducere in invatamantul superior: Directorul general administrativ al unei universitati va avea in 2022 un salariu egal cu cel al unui decan, in jur de 14.000 de lei, el ocupand a treia pozitie in grila dupa rector; secretarul sef al universitatii va avea salariu de pro-decan, care este cuprins, in legea salarizarii unitare, intre 10.037 (grad I) si 12.459 lei (grad II), fata de 6.580 (grad I) si 7.546 lei (grad II), cat era prevazut in forma initiala a propunerii legislative (Anexa nr. 1 din lege);
- cresterea de la 18.951 la 19.899 a contributiilor pentru personalul neclerical angajat in unitatile de cult de la bugetele locale;
- cresterea coeficientilor pentru tot personalul Curtii de Conturi (de exp. pentru consilieri conturi de la 8 la 9,5, pentru vicepresedinte autoritatea de audit de la 9 la 9,5, pentru presedinte de la 10,5 la 10,7);
- stabilirea coeficientului 9 pentru primarii de municipiu/sectoare;
- cresterea cu 1450 de lei a salariilor primarilor raportat la sumele propuse in proiectul initial al legii salarizarii unitare;

Includerea veniturile personalului de la ANAF in grila administratiei publice centrale, cu cresterea salariilor personalului cu functii de conducere din ANAF cu 3.000 de lei, iar pentru personalul de executie, cu cresteri intre 100 de lei si 1.800 de lei.

Sursa: CNIPMMR

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici

  • Mijloace fixe. Puteti reduce perioada de amortizare dpdv contabil si fiscal?

    • Mijloacele fixe reprezinta active utilizate pe termen lung in activitatea economica si se amortizeaza treptat, potrivit unor reguli contabile si fiscale. In anumite conditii, o entitate poate dori sa reduca perioada de amortizare pentru a reflecta mai fidel uzura sau utilizarea activelor. Este important de diferentiat tratamentul contabil fata de cel fiscal in astfel de situatii. Prezentul articol clarifica in ce conditii se poate modifica perioada de amortizare si ce implicatii are acest...» citeste mai departe aici

  • Tratamentul contabil al cotizatiilor anuale CECCAR

    • Contribuabilii se intreaba adesea cum trebuie tratate din punct de vedere contabil si fiscal cotizatiile anuale platite catre organisme profesionale, cum este CECCAR. Aceste sume, desi sunt achitate integral la inceputul anului, ridica intrebari legate de momentul recunoasterii cheltuielii si de deductibilitatea fiscala. In cele ce urmeaza, analizam tratamentul corect al acestor cotizatii, in conformitate cu reglementarile contabile in vigoare. Avem acest caz. O societate de contabilitate si...» citeste mai departe aici

  • [CONTROL ANTIFRAUDA] Reglementari legale, drepturile contribuabililor si studii de caz utile

    • Controalele antifrauda sunt actiuni specializate desfasurate de Directia Generala Antifrauda Fiscala (DGAF) pentru prevenirea, descoperirea si combaterea evaziunii fiscale si a altor fapte ilegale din domeniul financiar-fiscal. Aceste controale sunt de regula operative si inopinate, fiind reglementate distinct fata de inspectia fiscala clasica. Contribuabilii vizati trebuie sa respecte obligatiile impuse de lege si sa colaboreze cu inspectorii antifrauda, avand totodata si anumite drepturi...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016