Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Regimul antrepozitelor se modifica. Vezi OUG nr. 87 din 2012

21-Dec-2012
3026
Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 87 din 12 decembrie 2012 pentru modificarea si
completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscala fost publicata in Monitorul Oficial 857 din 18 decembrie 2012.


Tinand cont de necesitatea implementarii unor masuri in vederea inlaturarii cauzelor ce au determinat declansarea procedurilor de infringement din domeniul antrepozitelor fiscale pentru depozitarea produselor accizabile,intrucat neconformarea la prevederile dreptului Uniunii Europene in domeniu va avea drept consecinta declansarea etapei contencioase a procedurilor de infringement in cauzele deschise impotriva tarii noastre in ceea ce priveste restrictionarea accesului operatorilor economici la autorizarea antrepozitelor fiscale pentru depozitarea produselor accizabile,
tinand seama ca potrivit graficului asumat prin documentul de pozitie adoptat in cadrul negocierilor
de aderare la Uniunea Europeana, Romania trebuie sa atinga nivelul minim al accizelor pentru motorina la 1 ianuarie 2013, in considerarea faptului ca aceste elemente vizeaza interesul general public si constituie situatii extraordinare, a caror reglementare nu poate fi amanata, in temeiul art. 115 alin (4) din Constitutia Romaniei, republicata, Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta de urgenta.

Art. I. - Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 927 din 23 decembrie 2003, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:

1. La articolul 206^21, alineatele (2) si (8) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
"(2) Detinerea produselor accizabile, atunci cand accizele nu au fost platite, poate avea loc numai
intr-un antrepozit fiscal.
..................................................................................................
(8) Fac exceptie de la prevederile alin. (6) antrepozitele fiscale care livreaza produse energetice
catre aeronave sau nave, in conditiile prevazute in normele metodologice."
2. La articolul 206^22 alineatul (3), litera g) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"g) capacitatea maxima de productie a instalatiilor si utilajelor in 24 de ore, in cazul locului propus
pentru productia produselor accizabile, si/sau capacitatea de depozitare, in cazul locului propus pentru depozitarea exclusiva a produselor accizabile, declarate pe propria raspundere de persoana fizica ori de administratorul persoanei juridice care intentioneaza sa fie antrepozitar autorizat."
3. La articolul 206^23 alineatul (1), litera a) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"a) locul urmeaza a fi folosit pentru producerea, transformarea, detinerea, primirea si/sau
expedierea produselor accizabile in regim suspensiv de accize. in cazul unui loc ce va fi autorizat numai ca antrepozit fiscal de depozitare, volumul mediu trimestrial al iesirilor de produse accizabile estimate la nivelul unui an trebuie sa fie mai mare decat limitele prevazute in normele metodologice, diferentiate in functie de grupa de produse depozitate si de accizele aferente produselor depozitate;".

4. La articolul 206^24 alineatul (2), litera g) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"g) perioada de valabilitate a autorizatiei. Perioada de valabilitate este de 3 ani."

5. La articolul 206^28 alineatul (2), dupa litera f) se introduce o noua litera, litera g), cu urmatorul
cuprins:

"g) pe durata unei perioade continue de minimum 6 luni, volumul mediu trimestrial al iesirilor de
produse accizabile din antrepozitul fiscal de depozitare este mai mic decat limita prevazuta in normele metodologice, potrivit prevederilor art. 206^23 alin. (1) lit. a);".

6. La articolul 206^51, alineatul (4) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"(4) Livrarea produselor energetice prevazute la art. 206^16 alin. (3) lit. a) -e) din antrepozite fiscale ori din locatia in care acestea au fost receptionate de catre destinatarul inregistrat se efectueaza numai in momentul in care furnizorul detine documentul de plata care sa ateste virarea la bugetul de stat a valorii accizelor aferente cantitatii ce urmeaza a fi facturata. Cu ocazia depunerii declaratiei lunare de accize se vor regulariza eventualele diferente dintre valoarea accizelor virate la bugetul de stat de catre beneficiarii produselor, in numele antrepozitului fiscal ori al destinatarului inregistrat, si valoarea accizelor aferente cantitatilor de produse energetice efectiv livrate de acestia, in decursul lunii precedente."

7. La articolul 206^51, alineatul (6) se abroga.

8. La articolul 206^54, alineatele (4) si (4^1) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:

"(4) Garantia reprezinta 6% din valoarea accizelor aferente produselor ce ar rezulta la nivelul unui
an, potrivit capacitatilor tehnologice de productie pentru antrepozitul de productie nou-infiintat, respectiv 6% din valoarea accizelor aferente tuturor intrarilor de produse accizabile estimate la nivelul unui an potrivit capacitatilor de depozitare, pentru antrepozitul fiscal de depozitare nou-infiintat. Pentru antrepozitarii autorizati, valoarea garantiei se va calcula prin aplicarea procentului de 6% la valoarea accizelor aferente iesirilor de produse accizabile din ultimul an, iar in cazul antrepozitului fiscal de productie, valoarea garantiei nu poate fi mai mica de 6% din valoarea accizelor aferente produselor ce ar rezulta potrivit capacitatilor tehnologice de productie. Tipul, modul de calcul, valoarea si durata garantiei vor fi prevazute in normele metodologice.

(4^1) Valoarea garantiei nu poate fi mai mica decat cuantumul stabilit in normele metodologice, in
functie de natura produselor accizabile ce urmeaza a fi realizate sau depozitate."

9. La articolul 221^3 alineatul (1), litera a) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"a) nedepunerea la termenele prevazute de lege sau depunerea cu date incomplete ori nereale a
situatiilor de raportare reglementate in prezentul titlu;".

10. La titlul VII, in anexa nr. 1, la nr. crt. 12 "Motorina", nivelul accizei prevazut in coloana 3 se
modifica si va fi de 391 euro/tona, respectiv 330,395 euro/1.000 litri.

Art. II. - Autorizatiile de antrepozit fiscal valabile, detinute de operatori economici, altii decat
contribuabilii mari si mijlocii stabiliti conform reglementarilor in vigoare, isi prelungesc de drept
valabilitatea cu o perioada de 2 ani de la data expirarii perioadei de valabilitate.

Art. III. - Prevederile art. I se aplica incepand cu data de 1 ianuarie 2013.

Art. IV. -Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 927 din 23 decembrie 2003, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si cu cele aduse prin prezenta ordonanta de urgenta, se va republica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, dupa aprobarea acesteia prin lege, dandu-se textelor o noua numerotare.



Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?



MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Codurile NC. Ce sunt si lista coduri NC pentru 2025

    • Codurile NC (Nomenclatura Combinata) reprezinta un sistem standardizat de clasificare a produselor utilizat la nivel european pentru identificarea si gestionarea diferitelor categorii de marfuri. In Romania, aceste coduri sunt esentiale pentru conformarea cu reglementarile fiscale si vamale, mai ales in cazul produselor considerate cu risc fiscal ridicat. In acest articol vom explica ce sunt codurile NC, de ce sunt importante si vom prezenta lista actualizata, oferind detalii utile pentru...» citeste mai departe aici

  • Cheltuieli deductibile. Reparatiile suportate prin CASCO sunt sau nu deductibile

    • Firmele trebuie sa stie ca unele cheltuieli pentru desfasurarea afacerii sunt deductibile sau nedeductibile la calculul rezultatului fiscal, insa exista si categoria cheltuielilor care sunt deductibile limitat. In acest articol vom vedea care sunt cheltuielile deductibile limitat, dar si o speta cu privire la reparatiile suportate prin CASCO. Sunt sau nu deductibile? Specialistul ne va pferi raspunsul, dar si o monografie contabila utila in acest caz.» citeste mai departe aici

  • Venituri din surse neidentificate. Ce spune ANAF despre impozitarea lor

    • ANAF a publicat recent un material informativ prin care raspunde anumitor curiozitati ale contribuabililor, cu privire la veniturile din surse neidentificate. Reamintim ca aceste clarificari ale ANAF vin in urma informatiilor din presa conform carora tranzactiile de bani intre rude vor fi controlate de organele fiscale si impozitate cu 70% acolo unde NU exista documente. Detalii in ACEST articol»» citeste mai departe aici

  • Formular 230. ANAF a publicat Ghidul pentru redirectionarea a 3,5% din impozitul pe venit

    • ANAF a publicat Ghidul contribuabililor care opteaza in anul 2025 pentru redirectionarea unei sume reprezentand pana la 3,5% din impozitul anual pe veniturile din salarii si asimilate salariilor pentru sustinerea entitatilor nonprofit care se infiinteaza si functioneaza in conditiile legii sau a unitatilor de cult, precum si pentru acordarea de burse private.» citeste mai departe aici

  • E-Factura. Cu ce luna trebuie inregistrate facturile daca NU au fost primite la timp

    • Sistemul e-FACTURA pentru emisia si transmiterea facturilor electronice este utilizat de toata lumea din 1 ianuarie 2025, iar in acest context, persoanele care il folosesc trebuie sa acorde o mare atentie termenelor legale de transmitere si inregistrare a facturilor. Exista insa situatii in care facturile nu sunt emise la timp, din diferite motive, iar uneori sunt transmise in alta luna. Contribuabilii vor sa stie cum trebuie sa procedeze in aceasta situatie. Avem cazul urmator. Un contribuabil...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016