Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Retragere PFA din evidenta platitorilor de TVA. Care sunt consecintele fiscale?

19-Feb-2016
2268

In cazul urmator, discutam despre un PFA platitor de TVA care doreste incetarea definitiva a activitatii. Vom vedea ce tratament fiscal au bunurile ramase in inventar (un autoturism complet amortizat pentru care s-a dedus TVA 50% si cateva obiecte de inventar) la data incetarii activitatii din punct de vedere al impozitului pe venit si TVA. De asemenea, conform art. 68 alin. (2) lit. c) din Codul Fiscal si Normele dea aplicare, stabilim daca bunurile ramase nu mai sunt considerate d. p.d.v. fiscal o instrainare si daca valoarea acestora este exceptata de la calculul venitului brut.

La retragerea din evidenta platitorilor de TVA, in calitate de persoana impozabila care a fost inregistrata in scopuri de TVA, P.F.A.-ul este obligat sa ajusteze dreptul de deducere exercitat pentru:

- bunurile existente in stoc care nu se vor mai utiliza pentru realizarea de operatiuni: stoc de marfa, bunuri de capital, active fixe care nu sunt de natura bunurilor de capital;
- serviciile existente in sold, nedecontate (chirii achitate in avans, abonamente, etc.)

In situatia in care autoturismul nu s-a incadrat in categoria bunurilor de capital (a avut o perioada de amortizare mai mica de 5 ani), la momentul scoaterii din evidenta platitorilor de TVA, nu se mai efectueaza ajustarea sumei TVA deduse deoarece baza de impozitare a TVA este zero, fiind complet amortizat. De asemenea, nu se mai ajusteaza nici suma TVA dedusa pentru obiectele de inventar date in consum prin inregistrarea acestora pe cheltuieli. Ajustarea s-ar efectua numai daca obiectele de inventar ar exista in sold, fara a fi date spre utilizare.

Pentru ajustarea sumei TVA deduse, am in vedere prevederile legii nr. 227/2015
privind Codul fiscal aplicabil din 2016, completate cu cele cuprinse in H.G. nr. 1 din 6 ianuarie 2016 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, publicata in M.Of. nr. 22 din 13 ianuarie 2016, respectiv:

- art. 304 "Ajustarea taxei deductibile in cazul achizitiilor de servicii si bunuri, altele decat bunurile de capital” si pct. 78 din norme;
- art. 305 "Ajustarea taxei deductibile in cazul bunurilor de capital ”si pct. 79 din norme.

Astfel, in situatia prezentata, la incetarea definitiva a activitatii, P.F.A.-ul nu datoreaza nici TVA, nici impozit pe venit pentru bunurile mentionate (autoturism amortizat si obiecte de inventar date in consum).


Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Ela Dumitra - Lector Universitar dr.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Retragere PFA din evidenta platitorilor de TVA. Care sunt consecintele fiscale?":
Rating:

Nota: 4.67 din 3 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Constructii - Fluctuatii ale cifrei de afaceri. Stabilirea salariului minim
    • Pentru ca inca nu s-au oferit clarificari privind normele de aplicare ale OUG 114/2018, intrebarile contribuabililor si nelamuririle continua sa curga. Asadar, in analiza propusa astazi vom aborda un subiect pe aceasta tema. Mai exact, unul dintre specialistii nostri va vorbi despre stabilirea salariilor minime, in conditiile in care o companie are mai multe domenii de activitate. Acesta este cazul de la care s-a pornit in analiza noastra: "SC x SRL are cod CAEN principal 4321 - Lucrari de...» citeste mai departe aici

  • STUDIU: Cum sunt afectate firmele de constructii de aplicarea OUG 114? Costurile, mai mari cu 5-28%
    • In timp ce angajatii care pana la 1 ianuarie 2019 primeau salariul minim au de castigat in urma aplicarii Ordonantei de Urgenta 114/2018, se pare ca nu la fel de norocosi se simt si angajatorii care au un numar considerabil de salariati pe care-i platesc cu minimul pe economie. Un studiu realizat de compania de consultanta Cromwell Evan Global releva faptul ca firmele obligate sa aplice OUG 114 – privind anumite masuri fiscal-bugetare – vor avea costuri suplimentare cuprinse intre 5...» citeste mai departe aici

  • Ministrul Muncii: Cine vrea o pensie mai mare, sa-si mai ia un job!
    • Ministrul Muncii si Justitiei Sociale este de parere ca pensiile ar trebui sa se bazeze strict pe contributivitate, iar cine vrea o pensie mai mare, ar trebui sa isi mai ia un job, ca sa isi creasca veniturile. Invitat la o emisiune TV, miercuri seara, si intrebat daca este "fericit ca exista pensii speciale", ministrul Muncii, Marius Budai, a subliniat ca, in opinia sa, pensiile nu ar trebui sa se bazeze pe altceva decat pe contributivitate. "E un sistem pe care nu il gestioneaza ministrul...» citeste mai departe aici

  • Proiect MFP: Plafonul pentru programul "Investeste in tine" 2019, stabilit la 1 miliard de lei
    • Ministerul Finantelor Publice a pus in dezbatere publica un proiect de act normativ, care stabileste ca plafonul pentru 2019 al programului „Investeste in tine” sa fie de 1 miliard de lei. Demarat la sfarsitul lunii octombrie 2018, programul a avut alocat pentru anul trecut un plafon de 600 de milioane de lei, din care au fost acordate 29,4 de milioane de lei, aferente unui numar de 1.049 de garantii, cu o valoare a finantarilor de 36,42 de milioane lei. Programul are ca obiect...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016