Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Salariat temporar. Cheltuieli efectuate de utilizator. Deductibilitate

09-Mai-2011
8752
Problema:
Am un contract de punere la dispozitie de forta de munca temporara (societatea noastra foloseste personal pus la dispozitie de o societate de profil - gen leasing de personal). Deci aceasta forta de munca de care dispunem nu este pe statele noastre de salarii, noi achitand valoarea facturii catre furnizor, iar furnizorul le achita salarii, tichete de masa etc si controlul de medicina muncii initial - de la semnarea contractului.


Intrebare: sunt deductibile cheltuielile cu echipametul de protectie, echipament de lucru, controlul medical periodic (nu cel initial care e inclus in valoarea facturii furnizorului) pentru persoane care nu sunt salariatii nostri, dar lucreaza la locatiile noastre, in baza acestui contract de punere la dispozitie de forta de munca?

Solutie:
Munca temporara, potrivit art.87 alin.(1) din Codul muncii , este munca prestata de un salariat temporar care a incheiat un contract de munca temporara cu un agent de munca temporara si care este pus la dispozitia utilizatorului pentru a lucra temporar sub supravegherea si conducerea acestuia din urma

Salariatul temporar este persoana care a incheiat un contract de munca temporara cu un agent de munca temporara, in vederea punerii sale la dispozitia unui utilizator pentru a lucra temporar sub supravegherea si conducerea acestuia din urma.
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Inregistrare amortizare active noi clinica medicala Clinica medicala doreste sa achizitioneze echipamente medicale pentru extinderea activitatii medicale. Acum este o singura cladire, iar pe urma vor fi 2 cladiri structurate altfel...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Avantaje in natura acordate salariatilor Daca societatea doreste sa asigure salariatilor zilnic cate un fruct, ocazional un produs de patiserie sau pe perioada de canicula inghetata, cum inregistram in contabilitate si ce...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Vanzare online prin Emag Societatea noastra doreste sa achizitioneze serviciul "FulFilment by Emag", adica sa transfere in depozitele Emag marfa, pe care acesta sa o vanda online. Din punctul nostru de...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Tratamentul contabil operatiuni productie O societate (cu obiect activitate productie shaorma) achizitioneaza animale vii de la persoane fizice, pe baza de "Borderou de achizitie". Aceste animale sunt trimise la abator...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Anulare cod de tva de catre ANAF Societate pe actiuni, platitoare de impozit profit si tva lunar, la incasare a fost declarata in data de 28.07.2025 inactiva ca urmare a neprelungirii in termen la Registrul...citeste mai mult

Agentul de munca temporara este persoana juridica, autorizata de Ministerul Muncii, Familiei si Protectiei Sociale, care incheie contracte de munca temporara cu salariati temporari, pentru a-i pune la dispozitia utilizatorului, pentru a lucra pe perioada stabilita de contractul de punere la dispozitie sub supravegherea si conducerea acestuia. Conditiile de functionare a agentului de munca temporara, cat si procedura de autorizare se stabilesc prin hotarare a Guvernului.
Utilizatorul este persoana fizica sau juridica pentru care si sub supravegherea si conducerea careia munceste temporar un salariat temporar pus la dispozitie de agentul de munca temporara.

In relatia formata din agentul de munca temporara, salariatul temporar si utilizator exista doua contracte.
Unul incheiat intre agentul de munca temporara si utilizator, numit contract de punere la dispozitie, de natura comerciala, mai exact contract comercial de prestari servicii si un contract individual de munca incheiat intre agent si salariatul temporar.
Prin urmare, intre utilizator si salariatul temporar nu exista raporturi contractuale de dreptul muncii. Insa, conform art. 97 alin. (1) din Codul muncii , pe parcursul misiunii utilizatorul raspunde pentru asigurarea conditiilor de munca pentru salariatul temporar, in conformitate cu legislatia in vigoare. De aceea, utilizatorul are obligatia sa asigure salariatului temporar echipamentul de lucru, echipamentul de protectie.

In ceea ce priveste obligatia de asigura controlul medical periodic, aceasta cade in sarcina agentului de munca temporara avand in vedere calitatea sa de angajator al salariatului temporar. In acest sens, art. 7 din HG 355/2007 privind supravegherea sanatatii lucratorilor stabileste ca angajatorii sunt obligati sa asigure fondurile si conditiile efectuarii tuturor serviciilor medicale profilactice necesare pentru supravegherea sanatatii lucratorilor, acestia nefiind implicati in niciun fel in costurile aferente supravegherii medicale profilactice specifice riscurilor profesionale.

Serviciile medicale profilactice prin care se asigura supravegherea sanatatii lucratorilor sunt, potrivit art. 8 alin. (1) din acelasi act normativ, examenul medical la angajarea in munca, de adaptare, periodic, la reluarea activitatii, promovarea sanatatii la locul de munca.

In consecinta, in baza art. 97.alin.(1) din Codul muncii , utilizatorul are obligatia sa asigure salariatului temporar echipamentul de lucru si echipamentul de protectie, insa, controlul medical periodic cade in sarcina agentului de munca temporara.

Din punct de vedere al impozitului pe profit, conform art. 21 alin. (1) din Legea 571/2003 privind Codul fiscal , pentru determinarea profitului impozabil sunt considerate cheltuieli deductibile numai cheltuielile efectuate in scopul realizarii de venituri impozabile, inclusiv cele reglementate prin acte normative in vigoare.

Cheltuielile efectuate de catre utilizator pentru controlul medical periodic nu sunt deductibile la determinarea profitului impozabil, nefiind in sarcina sa.

Conform alin. (2) lit. b) al art.21 sunt deductibile, fiind considerate cheltuieli efectuate in scopul realizarii de venituri impozabile si cheltuielile efectuate, potrivit legii, pentru protectia muncii si cheltuielile efectuate pentru prevenirea accidentelor de munca si a bolilor profesionale. Intra sub incidenta acestei prevederi, conform pct. 25 din normele metodologice date in aplicarea acestui articol, cheltuielile efectuate in acest scop, in conditiile in care specificul activitatii desfasurate se incadreaza in domeniile pentru care se impune respectarea normelor de protectie a muncii, stabilite conform legislatiei in materie.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016