Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Schimbari importante: Ce modifica OMFP nr. 518 din 2012

02-Mai-2012
3418
Ordinul Ministerului Finantelor Publice nr. 518/2012 pentru modificarea unor ordine ale ministrului finantelor publice a fost publicat in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 264, din 23 aprilie 2012.

Redam mai jos continutul acestuia asa cum a aparut in Monitorul Oficial:

In baza prevederilor art. 143 alin. (1) lit. a)-m), alin. (2) si (3), art. 144^1, art. 147^3 alin. (10), precum si art. 153 alin. (7^1) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, si ale art. X paragraful 1 din Acordul dintre Romania si Statele Unite ale Americii privind statutul fortelor Statelor Unite ale Americii in Romania, semnat la Washington la 30 octombrie 2001, ratificat prin Legea nr. 260/2002, cu completarile ulterioare, in temeiul prevederilor art. 10 alin. (4) din Hotararea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice, cu modificarile si completarile ulterioare, ministrul finantelor publice emite urmatorul ordin:

Art. I. - La Instructiunile de aplicare a scutirii de taxa pe valoarea adaugata pentru operatiunile prevazute la art. 143 alin. (1) lit. a)-i), art. 143 alin. (2) si art. 144^1 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, aprobate prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 2.222/2006, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, ParteaI, nr. 1.043 din 29 decembrie 2006, cu modificarile si completarile ulterioare, alineatul (5) al articolului 8 se modifica si va avea urmatorul cuprins: "(5) Scutirea de taxa pe valoarea adaugata nu se acorda pentru livrarile de bunuri sau prestarile de servicii destinate construirii navelor prevazute la art. 143 alin. (1) lit. h) din Codul fiscal, cu exceptia situatiei in care se aplica alte scutiri prevazute la art. 143 alin. (1) lit. e) din Codul fiscal sau la art. 144 din Codul fiscal. Livrarile de bunuri destinate construirii navelor prevazute la art. 143 alin. (1) lit. h) din Codul fiscal sau pentru orice alt tip de nave pot fi scutite de taxa pe valoarea adaugata, conform prevederilor art. 143 alin. (2) lit. a) din Codul fiscal, daca livrarea respectiva se incadreaza intr-o masura de simplificare prevazuta prin ordin al ministrului finantelor publice."

Art. II. - Normele privind aplicarea scutirii de taxa pe valoarea adaugata prevazute la art. 143 alin. (1) lit. j), j^1), k), l) si m) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal si la art. X si XI din Acordul dintre Romania si Statele Unite ale Americii privind statutul fortelor Statelor Unite ale Americii in Romania, semnat la Washington la 30 octombrie 2001, ratificat prin Legea nr. 260/2002, aprobate prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 2.389/2011, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, ParteaI, nr. 597 din 24 august 2011, se modifica dupa cum urmeaza:
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Anulare cod de tva de catre ANAF Societate pe actiuni, platitoare de impozit profit si tva lunar, la incasare a fost declarata in data de 28.07.2025 inactiva ca urmare a neprelungirii in termen la Registrul...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Vanzare online prin Emag Societatea noastra doreste sa achizitioneze serviciul "FulFilment by Emag", adica sa transfere in depozitele Emag marfa, pe care acesta sa o vanda online. Din punctul nostru de...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Vanzare bun cu incasare pe o perioada de 10 ani In anul 2022, firma a achizitionat un transformator electric in vederea racordarii la retea (solutie impusa de ELECTRICA). Cheltuiala la momentul respectiv a fost pusa pe 471. In...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Incasare garantii si despagubiri Societatea sus mentionata factureaza garantia catre clienti fara TVA (pentru eventuale daune ce pot aparea). In momentul in care autoturismul se returneaza fara daune, garantia...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Factura emisa in 2023, primita in 2025. Se transmite in SPV? O factura emisa in 2023, primita cu intarziere in octombrie 2025. Trebuie incarcata prin SPV? Poate fi inregistrata fara sa fie primita prin SPV?citeste mai mult


1. La articolul 2, alineatul (7) va avea urmatorul cuprins: "(7) In vederea autentificarii certificatelor de scutire:

a) persoanele scutite prevazute la art. 1 alin. (1) si (2) vor solicita avizul in scris privind conditiile de reciprocitate din partea Directiei protocol din cadrul Ministerului Afacerilor Externe, ori de cate ori este cazul;
b) persoanele scutite prevazute la art. 1 alin. (7) vor solicita o adresa scrisa emisa de Ministerul Apararii Nationale care sa confirme faptul ca fortele armate ale statelor straine membre NATO se afla in Romania pentru a lua parte la efortul comun de aparare, ori de cate ori este cazul. Aceste avize vor fi prezentate autoritatii fiscale teritoriale competente."
2. La anexa nr. 2, la Instructiunile de completare a certificatului de scutire de TVA, la punctul 5, litera a) va avea urmatorul cuprins: "5.a) Trimiterea la formularul de comanda (rubrica 5.B) trebuie sa contina cel putin data si numarul comenzii. Formularul de comanda trebuie sa contina toate elementele inscrise in rubrica 5 a certificatului. Certificatul de scutire si, dupa caz, formularul de comanda trebuie vizate de fortele Statelor Unite ale Americii in Romania si de autoritatea fiscala teritoriala. Pentru bunurile si serviciile achizitionate de contractantii care actioneaza pentru sau in numele fortelor Statelor Unite ale Americii, se va certifica de catre forte faptul ca bunurile si serviciile sunt achizitionate pentru sau in numele fortelor. In situatia in care livrarile de bunuri si/sau prestarile de servicii prezinta un nivel de clasificare atestat de fortele Statelor Unite ale Americii in Romania, in coloana a doua a rubricii 5.B se va mentiona doar numarul contractului aferent bunurilor si/sau serviciilor respective."

Art. III. - La Ordinul ministrului finantelor publice nr. 2.795/2011 privind stabilirea criteriilor pentru conditionarea inregistrarii in scopuri de TVA, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 824 din 22 noiembrie 2011, litera b) de la nota de subsol a art. 3 lit. b) si a art. 4 alin. (1) lit. a) pct. 2 si 3 se modifica si va avea urmatorul cuprins: "b) la asociatii societatii comerciale, indiferent de ponderea pe care o detin in capitalul social al acesteia, si la administratori, in cazul altor societati comerciale decat cele mentionate la lit. a), infiintate in baza Legii nr. 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare."

Art. IV. - Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.



Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici