Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Statul are de incasat taxe restante de peste 10 ori mai mari decat arieratele

23-Sep-2010
2867
Sumele pe care Fiscul le are de recuperat de la contribuabilii care nu si-au achitat la timp obligatiile fiscale sunt de zece ori mai mari decat valoarea arieratelor acumulate, insa FMI insista cu precadere ca statul sa-si achite propriile datorii pentru a nu actiona ca o sursa suplimentara de blocaj financiar.

Companiile si persoanele fizice aveau la sfarsitul lunii iunie datorii restante catre bugetul general consolidat in valoare de 21,9 miliarde de lei (5,1 mld. euro), in timp ce arieratele catre contribuabili (din sectorul privat si public) mai mari de 90 de zile se ridicau la 1,95 miliarde de lei (460 mil. euro) la sfarsitul lunii iulie, potrivit datelor de la Agenţia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF), fiind de zece ori mai mici.

Statul se afla ca atare intr-o poziţie de creditor net, desi continua sa inregistreze si datorii substanţiale.

Astfel, la 31 iulie arieratele bugetelor locale depaseau un miliard de lei, in timp ce intarzierile la plata catre furnizori inregistrate in contul bugetului de stat ajungeau la 787 de milioane de lei.

Totodata, datoriile restante inregistrate in contul bugetelor de asigurari sociale ajungeau la aproape 129 de milioane de lei. Arieratele raportate de ANAF nu fac diferenţierea intre sectorul privat si sectorul public.


Guvernul s-a angajat in acordul stand-by incheiat cu Fondul Monetar Internaţional (FMI) sa reduca pana la zero arieratele catre sectorul privat, dar la fiecare evaluare a acordului a cerut o noua derogare, nereusind sa se incadreze in valorile trimestriale asumate.

Luna trecuta, seful misiunii FMI de evaluare a acordului cu Romania, Jeffrey Franks, declara ca statul trebuie sa plateasca in jur de 2 mld. lei in contul arieratelor acumulate si o noua derogare de la ţinta datoriilor restante va putea fi solicitata doar daca vor exista eforturi "serioase" pentru rezolvarea problemei.

Acumularea de arierate si taierea fondurilor de investitii au fost doua dintre supapele folosite de Executiv pentru a se incadra in tinta trimestriala de deficit bugetar negociata cu FMI. Dupa primele sase luni, deficitul bugetar a ajuns la 18,1 mld. lei, adica 3,35% din PIB, fiind in limitele propuse, dar pana la finalul lui 2010 cheltuielile nu pot sa depaseasca cu mai mult de 34,6 mil. lei veniturile.

Sursa: InfoPortal.ro

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate


E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Impozit pe dividende in 2024. Cui se aplica si termen de plata

    • Dividendele sunt partea din profitul unei companii care este distribuita actionarilor ca urmare a investitiei lor in actiunile firmei respective. Dividendele se pot distribui fie anual, fie trimestrial, cu depunerea bilantului interimar si pentru ele se plateste impozit conform prevederilor legale. Afla din acest articol cat este impozitul pe dividende in 2024 si cine are obligatia de a-l plati la bugetul statului si ce alte taxe se platesc pentru dividende. Ce sunt dividendele Dividendele...» citeste mai departe aici

  • OUG 107/2024. Pana pe 25 noiembrie 2024 trebuie depusa cererea pentru a beneficia de masuri

    • Prin OUG 107/2024 au fost introduse mai multe masuri fiscale, pe care le vom detalia in continuarea articolului. Persoanele care vor sa beneficieze de masuri trebuie sa depuna cererea pana pe 25 noiembrie 2024. Masuri fiscale introduse prin OUG 107/2024 Masurile stabilite prin OUG nr. 107/2024 se aplica pentru toate categoriile de debitori, cum ar fi persoane fizice sau juridice, de drept public sau privat, asocieri si alte entitati fara personalitate juridica, persoane fizice care desfasoara...» citeste mai departe aici

  • E-Factura: Au aceasta OBLIGATIE si firmele neplatitoare de TVA?

    • Firmele neplatitoare de tva au obligatia de a transmite facturile prin SPV? Obligativitate utilizare E-Factura – raspunsul specialistului: Da. Conform Ordonantei de urgenta nr. 120/2021, art. 10 alin. (1), si art. 319 alin. 1 indice 1) din Codul fiscal, obligatia de transmitere a facturilor electronice prin RO e-Factura se aplica pentru toate relatiile comerciale B2B intre persoane impozabile stabilite in Romania, asa cum sunt definite in art. 266 alin. (2)...» citeste mai departe aici

  • Bonificatie de 3%, introdusa prin OUG 107/2024. Cine beneficiaza

    • Prin OUG 107/2024 au fost introduse mai multe masuri fiscale pentru contribuabili, printre care si acordarea unei bonificatii de 3%. In acest articol vom vedea cine beneficiaza de aceasta. Cine beneficiaza de bonificatia de 3% introdusa prin OUG 107/2024 Astfel, contribuabilii platitori de impozit pe profit, precum si contribuabilii platitori de impozit pe veniturile microintreprinderilor, beneficiaza de o bonificatie de 3% din impozitul pe profit anual si din impozitul pe veniturile...» citeste mai departe aici

  • Notificare de conformare E-TVA. Cand intra in vigoare obligatia de a raspunde la notificare

    • ANAF aduce, printr-un comunicat de presa, clarificari cu privire la procedura de transmitere a "Notificarii de conformare RO e-TVA " si amanarea intrarii in vigoare a unor termene limita. Procedura privind modalitatea de transmitere a formularului "Notificare de conformare RO e-TVA", modelul si continutul acestuia, a fost aprobata prin OPANAF nr.6234/2024, publicat in M.O.al Romaniei, Partea I, nr.887/03.09.2024 Decontul precompletat RO e-TVA se transmite, pentru fiecare perioada fiscala de...» citeste mai departe aici

  • Impozitul minim pe cifra de afaceri. Exemplu de calcul

    • Ce conturi de clasa 7 intra la calculul impozitului de 1% pe cifra de afaceri? Se ia in calcul si contul 765, diferente reevaluare? Calculare impozit minim pe cifra de afaceri – raspunsul specialistului: Contribuabilii care inregistreaza in anul precedent o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro, si care in anul de calcul determina un impozit pe profit, cumulat de la inceputul anului fiscal/anului fiscal modificat pana la sfarsitul trimestrului/anului de calcul, mai mic decat impozitul...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!

E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate


Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016