Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Studiu: Statele vor proiecte de milioane, cu doi lei in buzunar

12-Iun-2013
2403
Organizatiile din sectorul public din toata lumea se afla in fata unei mari provocari: cum sa faca mai mult cu mai putine resurse. Noua normalitate impune guvernelor si organizatiilor guvernamentale sa furnizeze servicii accesibile intr-un context de taieri bugetare destinate reducerii deficitului.

Raportul PwC, „The Future of Government - Viitorul Guvernarii”, se uita la transformarile din ultimii sase ani, o perioada in care guvernele s-au straduit sa tina pasul cu asteptarile in continua schimbare ale cetatenilor si cu progresul rapid in domeniul tehnologiei – pe fundalul unei reduceri a fondurilor destinate serviciilor publice.

“Organizatiile publice de maine vor trebui sa se comporte destul de diferit fata de prezent: adaptandu-se la schimbare precum un organism viu, creand prototipuri si evoluand astfel incat sa raspunda nevoilor societatii pe masura ce acestea cresc”, a declarat Daniel Anghel, Partener, Consultanta Fiscala, Liderul echipei de Servicii pentru Sectorul Public, PwC Romania.

“O provocare majora este descoperirea de noi cai pentru a derula colaborari strategice si parteneriate cu alte sectoare ale societatii”, a adaugat Anghel. 

Cum se poate materializa aceasta viziune? Pentru inceput, organizatiile trebuie sa se priveasca prin trei lentile diferite care sa le ghideze comportamentul: orientarea catre cetatean, echilibrul intern/extern si rezultate sustenabile

In plus, exista patru caracteristici cheie pe care liderul din sectorul public trebuie sa le aiba in viitor. Acestea vor influenta comportamentele necesare pentru a livra rezultate si impact:

· Agilitate: pregatit sa anticipeze situatii, sa se adapteze si sa reactioneze rapid la evenimente neasteptate si intr-o maniera eficienta din punct de vedere al costurilor;
· Inovare: capabil sa genereze idei si sa livreze modele, accelerandu-le impactul;
· Conectare: colaboreaza cros-sectorial/organizational/international pentru a livra servicii prin parteneriate/proiecte de colaborare tip venture/creatie/design;
· Transparenta: in aceasta era a erodarii increderii si legitimitatii, este cu adevarat responsabil pentru actiuni si rezultate;

Concluziile raportului PwC arata ca actorii din domeniul public trebuie sa se comporte diferit fata de trecut si sa-si imbunatateasca abilitatile de management necesare dirijarii resurselor in mod eficace si eficient.

“Nu subestimam amploarea transformarilor necesare, in special pentru acele organizatii care au mii de oameni in subordine. Realizarea transformarii va solicita un leadership agil si inspirational, precum si o strategie pentru managementul talentelor axata pe atragerea, dezvoltarea si retentia oamenilor cu atitudinea si comportamentele corespunzatoare”, a conchis Daniel Anghel. 


Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016