Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Taxe PFA 2024. CASS de 10% intra la calculul plafonului de 6 salarii minime?

26-Nov-2024
2286
Taxe PFA 2024. CASS de 10% intra la calculul plafonului de 6 salarii minime?

Taxele pe care trebuie sa le datoreze persoanele fizice autorizate au tot fost modificate de mai multe ori in ultimii ani, dar sunt foarte importante, pentru a nu fi amendati sau sanctionati in alte feluri de catre ANAF.

De aceea, un contribuabil se intreaba daca plata contributiei de 10% CASS la PFA ( suma respectiva) intra la calculul plafonului de 6 salarii minime anuale?

Taxe PFA 2024. CASS intra la calculul plafonului de 6 salarii minime?

Sa luam urmatorul exemplu:

Venituri/2024 = 40.000 lei
Cheltuieli/2024 = 20.000 lei
Contributie CASS pentru anul 2023 achitata in 2024 = 3500 lei
Pentru a calcula incadrarea in plafonul de 6 salarii pentru 2024 (19800 lei) se verifica facand diferenta 40000 - 20000 - 3500 lei = 16500, adica sub plafon?



Specialistul pe spune ca pentru a calcula valoarea taxelor pe care trebuie sa le platiti ca PFA, trebuie sa aflam in primul rand valoarea venitului anual net.

Venitul net este baza de calcul pentru stabilirea taxelor pe care trebuie sa le achitati.

Puteti calcula valoarea venitului net astfel:

Venit net = Venit brut - Cheltuieli deductibile

Sa lamurim componentele acestui calcul:

Venitul anual brut este totalul veniturilor incasate (si facturate catre clientii tai) in calitate de PFA pe parcursul unui an, adica 40.000 in cazul dvs.

Iar:

Cheltuielile deductibile sunt cheltuielile realizate de PFA-ul dvs. exclusiv in scopul desfasurarii activitatii. In cazul dvs. cheltuielile sunt 20.000 lei asa cum ne-ati comunicat.

Aceste cheltuieli pot fi deduse:
• integral (de exemplu costurile pentru publicitate, consumabilele)
• in proportie de 50% (de exemplu cheltuielile cu autoturismul PFA-ului)
• sau intr-un procent variabil si cu o limita anuala impusa de legislatie

Pentru anul 2024, in calitate de PFA, veti datora catre bugetul de stat urmatoarele taxe:
• contributia de asigurari sociale (CAS)
• contributia de asigurari sociale de sanatate (CASS)
• si impozit

Contributia la sanatate, sau taxa CASS, este de 10% din valoarea venitului net de 20.000 lei, cu urmatoarele precizari:
• s-a impus o valoare minima a CASS raportata la 6 salarii minime pe economie
• veniturile cuprinse intre 6 si 60 de salarii minime sunt taxate proportional cu 10%
• veniturile ce depasesc 60 de salarii minime sunt limitate la acest prag

Avand in vedere ca venitul dvs net este de 20.000 lei, venit care raportat la salariul minim pe economie de 3.300 lei la la care ne raportam, echivaleaza cu 6.060 salarii veti plati CASS de 10% din valoare venitului tau anual:

Asadar, taxa CASS pe care o datorati este = venitul anual / 10, adica 20.000 /10=2.000 lei CASS.



Raspuns oferit in luna noiembrie 2024 de catre specialistii site-ului PortalCodulFiscal.ro. Dati click AICI pentru a vedea toate noutatile din Codul Fiscal consultanta si raspunsuri detaliate de la experti.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [MODEL] Contract de mecenat si reglementari cheie

    • Contractul de mecenat este un instrument juridic prin care o persoana fizica sau juridica ofera sprijin material ori financiar unei activitati culturale, artistice, stiintifice sau educationale, fara a urmari un beneficiu direct. Acest tip de contract este reglementat de Legea nr. 32/1994 si se bazeaza pe principiul generozitatii si al recunoasterii meritelor celor sustinuti. In acest articol vom prezenta principalele reglementari cheie cu privire la actul de mecenat si vom prezenta un model de...» citeste mai departe aici

  • Ce beneficii si facilitati salariale neimpozabile pot acorda angajatorii salariatilor intr-un an

    • Angajatorii pot oferi salariatilor, pe langa salariul de baza, o serie de beneficii si facilitati care, in anumite conditii, nu sunt impozabile. Aceste avantaje contribuie la motivarea si fidelizarea personalului, fara a genera obligatii fiscale suplimentare pentru angajati. In acest articol, vom prezenta principalele tipuri de beneficii si facilitati salariale neimpozabile care pot fi acordate intr-un an, precum si conditiile legale de acordare. » citeste mai departe aici

  • Declaratia 101. Cum sa o completati daca treceti de la impozit micro la impozit pe profit in 2025

    • In contextul modificarilor fiscale aplicabile din 2025, contribuabilii trebuie sa acorde o atentie sporita obligatiilor declarative si de plata. Schimbarea regimului de impozitare, de la microintreprindere la impozit pe profit, impune completarea corecta a formularelor fiscale. In continuarea articolului vom vedea cateva clarificari privind completarea Declaratiei 101 in aceste situatii. Astfel, un contribuabil are nelamuriri in legatura cu urmatoarele. Daca in trimestrul 1 am fost platitor...» citeste mai departe aici

  • Registru Unic de Control. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?

    • Registrul unic de control este un document obligatoriu pentru contribuabilii persoane juridice inregistrati la Registrul Comertului, avand rolul de a evidentia toate controalele efectuate de autoritatile competente. Reglementat prin Legea nr. 252/2003, acest registru se pastreaza la sediul social si la sediile secundare autorizate. In contextul schimbarii sediului social, apar frecvent intrebari legate de necesitatea unui nou registru. Astfel, un contribuabil intreaba daca are nevoie de un alt...» citeste mai departe aici

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016