Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Termenul de depunere a solicitarii de restructurare a obligatiilor bugetare ar putea fi prorogat pana la 31 iulie 2023

10-Iun-2022
4058
Termenul de depunere a solicitarii de restructurare a obligatiilor bugetare ar putea fi prorogat pana la 31 iulie 2023

Ministerul Finantelor a pus recent in dezbatere, pe site-ul oficial, un nou Proiect de OUG privind modificarea unor acte normative. Vor fi aduse modificari asupra Ordonantei Guvernului nr. 6/2019 privind instituirea unor facilitati fiscale. Printre noile prevederi apare si prelungirea termenului de depunere a solicitarii de restructurare a obligatiilor bugetare pana la 31 iulie 2023.

Conform Notei de Funamendare, tinand cont de faptul ca, termenul de notificare a organului fiscal privind intentia de restructurare s-a implinit la 30 septembrie 2021, iar situatia economica a contribuabililor vizati ramane in continuare afectata, se propune modificarea art. 3 alin. (1) si art. 22 alin. (1) in scopul stabilirii unui nou termen de depunere a notificari privind intentia de restructurare si implicit prelungirea termenului de depunere a solicitari de restructurare a obligatiilor bugetare.

De asemenea, in contextul actual al dificultatilor financiare cu care se confrunta contribubilii, si având in vedere ca perioada la care se raporteaza obligatiile bugetare restante este 31 decembrie 2020, iar pana in prezent s-au mai acumulat datorii la bugetul general consolidat care ar trebui achitate pana la data depunerii cererii, inclusiv, ceea ce conduce la un grad scazut de accesare a acestei facilitati fiscale, este necesar ca restructurarea obligatiilor bugetare sa se realizeze pentru obligatiile restante la 31 decembrie 2021 inclusiv.

In concluzie, se propun urmatoarele masuri:

 - modificarea art. 1 alin. (1) in scopul extinderii sferei de aplicare a OG nr. 6/2019 prin prelungirea datei la care se raporteaza obligatiile bugetare ce pot face obiectul restructurarii pana la data de 31 decembrie 2021.

- modificarea art. 3 alin. (1) si art. 22 in scopul stabilirii unui nou termen de depunere a notificarii privind intentia de restructurare a obligatiilor bugetare si de prorogare a termenului de depunere a solicitarii de restructurare a obligatiilor bugetare.

Astfel, pentru termenul de depunere a notificarii privind intentia de restructurare care a inceput la data de 8 august 2019 (data intrarii in vigoare a OG nr. 6/2019) si s-a implinit la 31 octombrie 2019, ulterior fiind stabilite noi termene in perioada 1 februarie - 30 septembrie 2020 si in perioada 1 noiembrie 2020 - 30 septembrie 2021, urmeaza a fi stabilit un nou termen in perioada dintre data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta si data de 31 ianuarie 2023 inclusiv. 

In ceea ce priveste termenul de depunere a solicitarii de restructurare care este 31 iulie 2022 acesta va fi prorogat pana la 31 iulie 2023.

Pentru a putea fi aplicat, Proiectul de OUG trebuie sa fie promulgat de Presedinte si publicat in Monitorul Oficial!

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016