Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Trei date importante pentru legislatia fiscala din Romania

14-Iul-2017
531

Romania a semnat pe 7 iunie 2017, alaturi de alte 67 de state, Conventia multilaterala pentru implementarea masurilor legate de evitarea dublei impuneri, prevenirea erodarii bazei de impozitare si transferul profiturilor.

Cele mai importante aspecte ale acestui demers sunt urmatoarele:

Cele 91 de conventii de evitare a dublei impuneri la care Romania este parte au fost desemnate ca fiind tratate fiscale acoperite de Conventie, dar urmeaza a fi incluse intr-un proces de actualizare si modificare ca urmare a adoptarii Conventiei.

Romania este una dintre putinele state membre ale Uniunii Europene care a adoptat integral Articolele 12 si 13 ale Conventiei, privitoare la sediul permanent, ceea ce demonstreaza interesul autoritatilor romane de a impozita profitul multinationalelor acolo unde se produce valoarea adaugata.

Prin adoptarea Legii 124 din 9 iunie 2017, Romania devine membru asociat al planului BEPS (Base Erosion and Profit Shifting), propunandu-si astfel sa fie parte a unui demers international de limitare si contracarare a utilizarii de catre multinationale a neconcordantelor legislative dintre state, cu scopul de a alege taxarea profiturilor in jurisdictiile mai favorabile.

In data de 13 iunie 2017 a fost publicata Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 42/2017 care cuprinde modificari la Codul de procedura fiscala, mai precis introduce Raportul de la tara la tara (CbC Report) ca obligatoriu pentru grupurile de intreprinderi multinationale. Aceasta Ordonanta transpune in legislatia nationala, prevederile Directivei EU 2016/881 din 25 mai 2016.

Conform prevederilor OUG 42/2017, un grup de intreprinderi multinationale cu un venit consolidat al grupului de peste 750 milioane EUR, trebuie sa depuna anual CbC report. Raportul va contine urmatoarele informatii:


a. Pentru fiecare stat in care grupul isi desfasoara activitatea, informatii privind venitul, castigurile inainte de impozitare, impozitul pe venit platit, impozitul pe venit acumulat, capitalul declarat, castigurile acumulate, numarul de salariati si activele corporale, altele decat numerarul si echivalentele de numerar.
b. O descriere a fiecarei entitati a grupului, cu mentionarea jurisdictiei fiscale, sau daca aceasta este diferita, jurisdictia in care este stabilita entitatea, precum si natura principalei activitati desfasurate.
"Implementarea acestor acte normative va avea un efect major asupra legislatiei fiscale din Romania. Actiunile din planul BEPS fac si recomandari pentru modificarea legislatiei curente de preturi de transfer si vor conduce la o mai mare transparenta intre autoritatile fiscale ale statelor semnatare, dar si intre contribuabili si autoritatile fiscale autohtone", spune Florentina Susnea, Managing Partner, PKF Finconta. 

Cele mai importante efecte ale acestor acte normative vor fi urmatoarele:

Revizuirea activitatii privind practicile fiscale daunatoare, concentrandu-se pe imbunatatirea transparentei, inclusiv pe schimbul spontan obligatoriu privind hotararile legate de regimurile preferentiale.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Trei date importante pentru legislatia fiscala din Romania":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Guvernul taie mii de posturi din administratie
    • Ministerul Finantelor a initiat recent un proiect de act normativ potrivit caruia mii de posturi vacante vor fi taiate de la ministerele Guvernului, cele mai multe fiind chiar de la Fisc. Ministrul Finantelor Publice, Eugen Teodorovici, a anuntat sambata ca sunt vizate peste 4.000 de posturi din administratie, inclusiv functii de conducere. Cele mai multe posturi taiate vor fi din Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF). "Este vorba si de posturi bugetate si nebugetate, pentru ca nu...» citeste mai departe aici

  • Regimul fiscal al punctelor de lucru. Completare D112
    • In studiul de caz propus astazi spre analiza, unul dintre specialistii nostri va arata care este regimul fiscal al unei societati comerciale cu domiciliu fiscal la sediu social al unitatii care nu are salariati. In schimb, are deschise doua puncte de lucru in aceeasi localitate cu sediu social cu mai mult de 5 salariati fiecare. Unitatea are obligatie declararii punctelor de lucru la ANAF cu primire de cod fiscal? Ce obligatii exista in Declaratia 112 lunara si cum va trebui declarat impozitul...» citeste mai departe aici

  • Reducerea cotei de TVA la cazare: Cum se aplica cota pentru serviciile din octombrie si noiembrie
    • Conform modificarilor aduse de O.U.G. nr. 89/2018 privind unele masuri fiscal-bugetare si pentru modificarea si completarea unor acte normative, incepand cu 01 noiembrie 2018 se aplica cota de 5% pentru cazarea in cadrul sectorului hotelier sau al sectoarelor cu functie similara, inclusiv inchirierea terenurilor amenajate pentru camping. Ca regula generala, art. 291 alin. (4) din Codul fiscal stabileste ca TVA aplicabila este cea in vigoare la data la care intervine faptul generator. Prin...» citeste mai departe aici

  • INS: Preturile de consum, in crestere. Inflatia, in scadere la 4,3%
    • Datele publicate, luni, de Institutul National de Statistica (INS) arata ca rata anuala a inflatiei in octombrie a scazut de la 5,03% - in septembrie, la 4,3% in octombrie, in timp ce marfurile nealimentare s-au scumpit cu 5,27%, iar cele alimentare cu 3,73%. Daca in luna mai a acestui an s-a inregistrat cea mai ridicata rata a inflatiei, respectiv 5,41% (cel mai ridicat nivel din februarie 2013, cand cresterea preturilor de consum a fost de 5,65%), in luna octombrie situatia este mult mai buna....» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016