Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Trei date importante pentru legislatia fiscala din Romania

14-Iul-2017
582

Romania a semnat pe 7 iunie 2017, alaturi de alte 67 de state, Conventia multilaterala pentru implementarea masurilor legate de evitarea dublei impuneri, prevenirea erodarii bazei de impozitare si transferul profiturilor.

Cele mai importante aspecte ale acestui demers sunt urmatoarele:

Cele 91 de conventii de evitare a dublei impuneri la care Romania este parte au fost desemnate ca fiind tratate fiscale acoperite de Conventie, dar urmeaza a fi incluse intr-un proces de actualizare si modificare ca urmare a adoptarii Conventiei.

Romania este una dintre putinele state membre ale Uniunii Europene care a adoptat integral Articolele 12 si 13 ale Conventiei, privitoare la sediul permanent, ceea ce demonstreaza interesul autoritatilor romane de a impozita profitul multinationalelor acolo unde se produce valoarea adaugata.

Prin adoptarea Legii 124 din 9 iunie 2017, Romania devine membru asociat al planului BEPS (Base Erosion and Profit Shifting), propunandu-si astfel sa fie parte a unui demers international de limitare si contracarare a utilizarii de catre multinationale a neconcordantelor legislative dintre state, cu scopul de a alege taxarea profiturilor in jurisdictiile mai favorabile.

In data de 13 iunie 2017 a fost publicata Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 42/2017 care cuprinde modificari la Codul de procedura fiscala, mai precis introduce Raportul de la tara la tara (CbC Report) ca obligatoriu pentru grupurile de intreprinderi multinationale. Aceasta Ordonanta transpune in legislatia nationala, prevederile Directivei EU 2016/881 din 25 mai 2016.

Conform prevederilor OUG 42/2017, un grup de intreprinderi multinationale cu un venit consolidat al grupului de peste 750 milioane EUR, trebuie sa depuna anual CbC report. Raportul va contine urmatoarele informatii:


a. Pentru fiecare stat in care grupul isi desfasoara activitatea, informatii privind venitul, castigurile inainte de impozitare, impozitul pe venit platit, impozitul pe venit acumulat, capitalul declarat, castigurile acumulate, numarul de salariati si activele corporale, altele decat numerarul si echivalentele de numerar.
b. O descriere a fiecarei entitati a grupului, cu mentionarea jurisdictiei fiscale, sau daca aceasta este diferita, jurisdictia in care este stabilita entitatea, precum si natura principalei activitati desfasurate.
"Implementarea acestor acte normative va avea un efect major asupra legislatiei fiscale din Romania. Actiunile din planul BEPS fac si recomandari pentru modificarea legislatiei curente de preturi de transfer si vor conduce la o mai mare transparenta intre autoritatile fiscale ale statelor semnatare, dar si intre contribuabili si autoritatile fiscale autohtone", spune Florentina Susnea, Managing Partner, PKF Finconta. 

Cele mai importante efecte ale acestor acte normative vor fi urmatoarele:

Revizuirea activitatii privind practicile fiscale daunatoare, concentrandu-se pe imbunatatirea transparentei, inclusiv pe schimbul spontan obligatoriu privind hotararile legate de regimurile preferentiale.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Trei date importante pentru legislatia fiscala din Romania":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Constructii - Fluctuatii ale cifrei de afaceri. Stabilirea salariului minim
    • Pentru ca inca nu s-au oferit clarificari privind normele de aplicare ale OUG 114/2018, intrebarile contribuabililor si nelamuririle continua sa curga. Asadar, in analiza propusa astazi vom aborda un subiect pe aceasta tema. Mai exact, unul dintre specialistii nostri va vorbi despre stabilirea salariilor minime, in conditiile in care o companie are mai multe domenii de activitate. Acesta este cazul de la care s-a pornit in analiza noastra: "SC x SRL are cod CAEN principal 4321 - Lucrari de...» citeste mai departe aici

  • STUDIU: Cum sunt afectate firmele de constructii de aplicarea OUG 114? Costurile, mai mari cu 5-28%
    • In timp ce angajatii care pana la 1 ianuarie 2019 primeau salariul minim au de castigat in urma aplicarii Ordonantei de Urgenta 114/2018, se pare ca nu la fel de norocosi se simt si angajatorii care au un numar considerabil de salariati pe care-i platesc cu minimul pe economie. Un studiu realizat de compania de consultanta Cromwell Evan Global releva faptul ca firmele obligate sa aplice OUG 114 – privind anumite masuri fiscal-bugetare – vor avea costuri suplimentare cuprinse intre 5...» citeste mai departe aici

  • Ministrul Muncii: Cine vrea o pensie mai mare, sa-si mai ia un job!
    • Ministrul Muncii si Justitiei Sociale este de parere ca pensiile ar trebui sa se bazeze strict pe contributivitate, iar cine vrea o pensie mai mare, ar trebui sa isi mai ia un job, ca sa isi creasca veniturile. Invitat la o emisiune TV, miercuri seara, si intrebat daca este "fericit ca exista pensii speciale", ministrul Muncii, Marius Budai, a subliniat ca, in opinia sa, pensiile nu ar trebui sa se bazeze pe altceva decat pe contributivitate. "E un sistem pe care nu il gestioneaza ministrul...» citeste mai departe aici

  • Proiect MFP: Plafonul pentru programul "Investeste in tine" 2019, stabilit la 1 miliard de lei
    • Ministerul Finantelor Publice a pus in dezbatere publica un proiect de act normativ, care stabileste ca plafonul pentru 2019 al programului „Investeste in tine” sa fie de 1 miliard de lei. Demarat la sfarsitul lunii octombrie 2018, programul a avut alocat pentru anul trecut un plafon de 600 de milioane de lei, din care au fost acordate 29,4 de milioane de lei, aferente unui numar de 1.049 de garantii, cu o valoare a finantarilor de 36,42 de milioane lei. Programul are ca obiect...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016