Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Vreti faliment personal? Atunci veti avea cazier 7 ani

11-Iun-2013
4082
Opozitia din Parlament vrea ca romanii care isi declara falimentul personal sa aiba acest lucru notat in cazier, cu mentiunea “falit”. Proiectul de lege care este disponibil pe site-ul Camerei Deputatilor , introduce in legea insolventei companiilor si posibilitatea ca persoanele fizice sa se puna sub protectia tribunalului sau sa dea faliment.
 
In cazul persoanelor fizice, instantele indicate sunt judecatoria si la tribunal pentru faza de apel. In cazul care insolventa este acceptata, judecatorul-sindic numeste un administrator judiciar care sa se ocupe de caz. Pentru persoanele fizice falimentul inseamna stergerea datoriilor care nu pot fi acoperite din activele acestuia, in timp ce pentru firme inseamna si incetarea existentei acestora.
 
Proiectul de lege spune, in cazul falimentului personal, ca:
 
"Bunurile care nu pot fi supuse vanzarii in cadrul procedurii de faliment si care raman in proprietatea debitorului sunt urmatoarele:

a) bunurile de uz casnic, in cantitati rezonabile, necesare pentru traiul zilnic al debitorului si familiei acestuia. Prin bunuri de uz caznic se intelege mobilier, vesela, imbracaminte, incaltaminte si altele asemenea. Nu sunt bunuri de uz caznic bijuteriile, ceasurile, tablourile, mobilierul sau orice alte obiecte de arta cu o valoare semnificativa;
b) bunurile si echipamentele strict necesare desfasurarii unei activitati profesionale aducatoare de venituri suficiente traiului zilnic al debitorului si familiei acestuia.
 
Cei care au credite imobiliare sunt pusi intr-o situatie si mai grava.
Daca acestia nu-si mai pot sustine ratele la o casa luata pe credit la un pret mult mai mare decat cel de acum, executarea silita ii aduce in situatia de a ramane in continuare datori, daca banca nu este multumita de recuperarile pe care le-a facut. Sunt si unele puncte, relativ bune:
 
Potrivit proiectului "in cazul in care locuinta la care domiciliaza debitorul este vanduta in cadrul procedurii de faliment, debitorul va primi, cu prioritate fata de creditori, o suma suficienta pentru a acoperi cheltuielile rezonabile de mutare intr-o locuinta convenabila in intelesul Legii locuintei nr. 114/1996 , precum si chiria si cheltuielile de intretinere ale unei astfel de locuinte, pentru o perioada de 6 luni".
 
Proiectul mai prevede ca in cazierul judiciar al acestora va trebui sa fie trecuta mentiunea "falit", desi obiectul cazierului este acela de a nota infractiunile comise de o persoana, asa cum se arata in Legea 290/2004.
 
In cazul in care debitorul nu a comis infractiunile de bancruta simpla ori frauduloasa sau de gestiune frauduloasa, acesta poate cere stergerea mentiunii de „falit" din cazierul judiciar:
 
- Dupa trei ani, daca, in procedura de faliment, debitul a fost acoperit in proportie de cel putin 75% sau debitele neacoperite nu depasesc mai mult de 10.000 de euro (echivalent in cursul BNR de la data inchiderii procedurii).
 
- Dupa cinci ani, in cazul in care debitul a fost acoperit in proportie de 50% sau daca debitele neacoperite nu depasesc echivalentul a 20.000 de euro si debitorul falit nu a facut vreuna dintre infractiunile mentionate mai sus.
- Dupa sapte ani de la inchiderea procedurii de faliment debitorul poate cere stergerea mentiunii de „falit" din cazier.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [MODEL] Contract de mecenat si reglementari cheie

    • Contractul de mecenat este un instrument juridic prin care o persoana fizica sau juridica ofera sprijin material ori financiar unei activitati culturale, artistice, stiintifice sau educationale, fara a urmari un beneficiu direct. Acest tip de contract este reglementat de Legea nr. 32/1994 si se bazeaza pe principiul generozitatii si al recunoasterii meritelor celor sustinuti. In acest articol vom prezenta principalele reglementari cheie cu privire la actul de mecenat si vom prezenta un model de...» citeste mai departe aici

  • Ce beneficii si facilitati salariale neimpozabile pot acorda angajatorii salariatilor intr-un an

    • Angajatorii pot oferi salariatilor, pe langa salariul de baza, o serie de beneficii si facilitati care, in anumite conditii, nu sunt impozabile. Aceste avantaje contribuie la motivarea si fidelizarea personalului, fara a genera obligatii fiscale suplimentare pentru angajati. In acest articol, vom prezenta principalele tipuri de beneficii si facilitati salariale neimpozabile care pot fi acordate intr-un an, precum si conditiile legale de acordare. » citeste mai departe aici

  • Declaratia 101. Cum sa o completati daca treceti de la impozit micro la impozit pe profit in 2025

    • In contextul modificarilor fiscale aplicabile din 2025, contribuabilii trebuie sa acorde o atentie sporita obligatiilor declarative si de plata. Schimbarea regimului de impozitare, de la microintreprindere la impozit pe profit, impune completarea corecta a formularelor fiscale. In continuarea articolului vom vedea cateva clarificari privind completarea Declaratiei 101 in aceste situatii. Astfel, un contribuabil are nelamuriri in legatura cu urmatoarele. Daca in trimestrul 1 am fost platitor...» citeste mai departe aici

  • Registru Unic de Control. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?

    • Registrul unic de control este un document obligatoriu pentru contribuabilii persoane juridice inregistrati la Registrul Comertului, avand rolul de a evidentia toate controalele efectuate de autoritatile competente. Reglementat prin Legea nr. 252/2003, acest registru se pastreaza la sediul social si la sediile secundare autorizate. In contextul schimbarii sediului social, apar frecvent intrebari legate de necesitatea unui nou registru. Astfel, un contribuabil intreaba daca are nevoie de un alt...» citeste mai departe aici

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016