Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Comisia cere schimbarea procedurilor de incadrare la risc fiscal si de efectuare a inspectiei fiscale anticipate sau ulterioare

11-Mar-2014
1410
ANAF a publicat in categoria Transparenta decizionala proiectul de Ordin pentru modificarea si completarea Ordinului ministrului Finantelor Publice nr. 263/2010 pentru aprobarea Procedurii de solutionare a deconturilor cu sume negative de taxa pe valoarea adaugata cu optiune de rambursare.

Ca urmare a monitorizarii efectuate de catre Comisia Europeana, cu privire la stadiul actualizat al masurilor de conformare intreprinse de Romania in cauza nr. 2009/4312 (referitoare la intarzierile persistente la rambursarea TVA in cazurile de solutionare a deconturilor cu sume negative de TVA cu optiune de rambursare), Secretariatul general al Comisie Europene a transmis, prin scrisoarea nr. 15312/27.09.2013, Avizul motivat - incalcarea nr. 2009/4312.

Prin acest aviz motivat Comisia invita Romania sa adopte masurile necesare pentru a se conforma.

Prin Adresa nr. 100224/19.11.2013, a fost transmis catre Ministerul Afacerilor Externe punctul de vedere al Ministerului Finantelor Publice, inclusiv propuneri privind solutionarea aspectelor de ordin structural semnalate de Comisie, referitoare la masuri de ordin legislativ.

In acest context, prin Ordinul ministrului Finantelor Publice nr. 1762/23.10.2013 a fost constituit un grup de lucru, din care fac parte reprezentanti ai Ministerului Finantelor Publice si ai Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, in vederea modificarii Ordinului ministrului Finantelor Publice nr. 263/2010 pentru aprobarea Procedurii de solutionare a deconturilor cu sume negative de taxa pe valoarea adaugata cu optiune de rambursare.

Grupul de lucru a formulat propuneri concrete de modificare a procedurii de solutionare a deconturilor cu sume negative de TVA cu optiune de rambursare, care au fost transmise Ministerului Afacerilor Externe, prin Adresa nr. 100224/19.11.2013.

Aceste masuri au fost reglementate prin dispozitiile art. 117^1 din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de Procedura Fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, astfel cum acestea au fost introduse prin pct. 13 din art. III al Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 8/2014 pentru modificarea si completarea unor acte normative si alte masuri fiscal-bugetare, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, partea I, nr. 151 din 28 februarie 2014.

A. Masuri aplicabile tuturor persoanelor impozabile care solicita rambursarea sumei negative de TVA

a) Restructurarea etapelor de solutionare a deconturilor cu sume negative cu optiune de rambursare, astfel incat procedura de rambursare va presupune parcurgerea mai multor etape succesive, dupa cum urmeaza:

1. etapa I: verificarea situatiei in care persoana impozabila are fapte de natura infractiunilor inscrise in cazierul fiscal - incadrarea automata la risc fiscal mare, decontul fiind solutionat cu inspectie fiscala anticipata;

2. etapa II: verificarea situatiei in care persoana impozabila prezinta risc mare stabilit pe baza informatiilor primite de la organele fiscale - incadrarea automata la risc fiscal mare, decontul fiind solutionat cu inspectie fiscala anticipata;

3. etapa III: sumele solicitate la rambursare sunt mai mici de 45.000 lei - incadrare automata la risc fiscal mic, se emite Decizia de rambursare;

4. etapa IV: deconturile care nu au fost incadrate la risc fiscal, potrivit etapelor succesive mentionate mai sus, sunt supuse analizei de risc, in vederea stabilirii riscului fiscal.

Conditiile de stabilire a riscului fiscal precizate la punctele 1-4 se aplica tuturor categoriilor de contribuabili (mari, mijlocii si mici), inclusiv contribuabililor nou-infiintati.

b) eliminarea termenelor si conditiilor pentru efectuarea inspectiei fiscale ulterioare.

B. Modificarea actualelor conditii de incadrare la risc fiscal mare, specifice unor categorii de contribuabili

1. pentru contribuabilii mijlocii: se elimina conditia de incadrare la risc fiscal mare pentru persoanele impozabile care nu au depus in ultimele 12 luni toate declaratiile fiscale. Se pastreaza conditia de incadrare la risc fiscal mare pentru persoanele impozabile care nu au depus in ultimele 12 luni toate declaratiile informative 390 (VIES) "Declaratia recapitulativa privind livrarile/achizitiile/prestarile intracomunitare" si 394 "Declaratie informativa privind livrarile/prestarile si achizitiile efectuate pe teritoriul national", pentru care persoanele impozabile aveau obligatia transmiterii catre organul fiscal.

Masura se bazeaza pe faptul ca, potrivit prevederilor art. 83 alin. (4) din Codul de Procedura Fiscala, nedepunerea declaratiei fiscale da dreptul organului fiscal sa procedeze la stabilirea din oficiu a impozitelor, taxelor, contributiilor si a altor sume datorate bugetului general consolidat.

2. pentru contribuabilii mici: eliminarea, din procedura de analiza de risc, a incadrarii la risc fiscal mediu, deconturile urmand sa fie incadrate numai la risc fiscal mic sau mare.

De asemenea, au fost publicate si pot fi consultate anexele si referatul de aprobare a proiectului de act normativ.


Sursa: DGFP Valcea




Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Comisia cere schimbarea procedurilor de incadrare la risc fiscal si de efectuare a inspectiei fiscale anticipate sau ulterioare":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • AMEF: Retur marfa. Obligativitatea utilizarii bonurilor de retur
    • In general, anumite magazine utilizeaza tipizate bonuri de retur pentru schimbul de produse sau pentru returul produselor. In aceasta situatie, unul dintre specialistii nostri ne va explica daca este obligatorie utilizarea bonurilor de retur si care este cadrul legislativ care reglementeaza acest lucru. Un operator economic a apelat la sfatul specialistului, marturisind ca in cazul in care utilizarea acestor documente nu este impusa de lege, doreste sa renunte la intocmirea lor pentru a...» citeste mai departe aici

  • Presedintele CNIPMMR: Niciodata salariul minim nu s-a marit cu 2 luni inainte de finalul anului
    • Pentru ca Guvernul nu mai are bani, transferul responsabilitatii si al costurilor este trecut in contul mediului privat, printr-o decizie nemaintalnita: aceea de marire a salariului minim la final de an, sustine presedintele Consiliului National pentru Intreprinderi Private Mici si Mijlocii din Romania (CNIPMMR), Florin Jianu. Intr-o declaratie oferita Agerpres, presedintele CNIPMMR a vorbit despre intentia Guvernului de a majora salariul minim inainte de inceputul anului viitor....» citeste mai departe aici

  • Ministrul Finantelor propune reducerea termenului de prescriptie a datoriilor fiscale la 2 ani!
    • Ministrul de Finante ia in calcul posibilitatea reducerii perioadei de prescriptie a datoriilor fiscale, Eugen Teodorovici anuntand ca va face o propunere astfel incat termenul sa scada de la 5 ani, la 2 ani. "ANAF avea multe alte lucruri de facut pana sa ajunga la acest tip de actiune. Ieri (vineri, n.r.) vorbeam cu vicepresedintele de la ANAF, care a pastorit aceasta situatie si care era convins de faptul ca este o masura foarte buna. Atunci mi-a venit si ideea de a propune o modificare...» citeste mai departe aici

  • Ministrul Finantelor, despre posibila inghetare a salariilor: Este o varianta trimisa Comisiei Europene
    • Ministrul Finantelor a anuntat ca documentul prezentat de senatorul PNL, Florin Citu, privind o posibila inghetare a salariilor bugetare, este unul public trimis Comisiei Europene, si reprezinta un document de lucru. "Este un document trimis Comisiei Europene. Domnul senator n-a facut altceva decat sa preia un document public si sa-l puna pe pagina proprie de Facebook. Este un document de lucru, sa spunem asa, o posibila varianta trimisa Comisiei Europene, pentru ca acesta este modul in care...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016