Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ANAF a colectat 66,62 miliarde lei in patru luni

10-Mai-2016
2165

Agentia Nationala de Administrare Fiscala a colectat in primele patru luni ale anului 66,62 de miliarde de lei venituri bugetare cumulate, cu 3% mai mult decat programul prevazut de legile bugetare anuale si cu 736,1 de milioane de lei mai mult fata de perioada similara a anului 2015.

Veniturile colectate de ANAF sunt aferente principalelor patru bugete componente ale bugetului general consolidat, respectiv bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat, bugetul asigurarilor pentru somaj, bugetul fondului national unic de asigurari sociale de sanatate, se arata intr-un comunicat al Fiscului.

La bugetul de stat s-au colectat 47,01 miliarde de lei, cu 187,4 mil. de lei mai mult fata de aceeasi perioada din 2015 (46,82 miliarde de lei), inregistrandu-se un plus de 6% fata de program, astfel:
- la impozitul pe profit s-au colectat 6,93 miliarde de lei, cu 746,7 mil. de lei (12% indice nominal) mai mult decat in primele 4 luni din 2015 (6,19 miliarde de lei), cu 7% peste program;
- la impozitul pe venit s-au colectat 8,73 miliarde de lei, cu 300,9 mil. de lei (4% indice nominal) mai mult decat in 2015 (8,43 miliarde de lei), gradul de realizare fiind cu 5% peste program ;
- desi reducerea cotei medii de TVA a fost de 26.6%, incasarile din taxa pe valoarea adaugata au scazut cu doar 9% urmare atat a unei mai bune colectari cat si a cresterii consumului. incasarile din TVA pe primele patru luni ale anului 2016 au fost de 17,97 miliarde de lei, mai mici cu 1,72 miliarde de lei decat incasarile din perioada similara a anului 2015 (19,69 miliarde de lei). Gradul de realizare a fost cu 2% mai mult decat programul.


In ceea ce priveste colectarea din TVA, scaderea fata de aceeasi perioada a anului precedent a fost cauzata atat de reducerea cotei standard de TVA de la 24% la 20% incepand cu 1 ianuarie 2016, fapt care s-a reflectat in colectarea din februarie, cat si de introducerea unei cote reduse de 9% la alimente, aplicata de la 1 iunie 2015.

De asemenea, valoarea rambursarilor de TVA pe primele 4 luni din 2016 a fost de 5,1 mld. de lei, cu 254,8 mil. de lei mai mult fata de aceeasi perioada a anului precedent (in aprilie, 2016 rambursarea a fost de doua ori mai mare decat in ianuarie 2016). in plus, cresterea consumului datorata sarbatorile pascale s-a reflectat in executia din aprilie 2015, urmand ca in 2016 sa se reflecte in luna mai.

Colectarea de accize (inclusiv taxa pe viciu) a fost mai mare cu 2% (in termeni nominali) fata de perioada similara a anului precedent (8,10 miliarde de lei), veniturile colectate cumulat pe primele patru luni din 2016 fiind de 8,23 miliarde de lei (un plus de 136,4 mil. de lei). Gradul de realizare a programului a fost de 97%, fiind afectat de obligatia producatorilor de tutun/tigarete de a se conforma prevederilor Directivei nr. 40/2014/UE si a intrarii in vigoare a Legii antifumat. La capitolul "rest venituri” colectarea a fost mai mare cu 545,7 mil. de lei (13% indice nominal) fata de aceeasi perioada a anului 2015 (realizari in 2015 - 4,08 miliarde de lei, respectiv 4,63 miliarde de lei, cumulat pe 4 luni din 2016). Gradul de realizare a programului cu 38% mai mare.

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [MODEL] Contract de mecenat si reglementari cheie

    • Contractul de mecenat este un instrument juridic prin care o persoana fizica sau juridica ofera sprijin material ori financiar unei activitati culturale, artistice, stiintifice sau educationale, fara a urmari un beneficiu direct. Acest tip de contract este reglementat de Legea nr. 32/1994 si se bazeaza pe principiul generozitatii si al recunoasterii meritelor celor sustinuti. In acest articol vom prezenta principalele reglementari cheie cu privire la actul de mecenat si vom prezenta un model de...» citeste mai departe aici

  • Ce beneficii si facilitati salariale neimpozabile pot acorda angajatorii salariatilor intr-un an

    • Angajatorii pot oferi salariatilor, pe langa salariul de baza, o serie de beneficii si facilitati care, in anumite conditii, nu sunt impozabile. Aceste avantaje contribuie la motivarea si fidelizarea personalului, fara a genera obligatii fiscale suplimentare pentru angajati. In acest articol, vom prezenta principalele tipuri de beneficii si facilitati salariale neimpozabile care pot fi acordate intr-un an, precum si conditiile legale de acordare. » citeste mai departe aici

  • Declaratia 101. Cum sa o completati daca treceti de la impozit micro la impozit pe profit in 2025

    • In contextul modificarilor fiscale aplicabile din 2025, contribuabilii trebuie sa acorde o atentie sporita obligatiilor declarative si de plata. Schimbarea regimului de impozitare, de la microintreprindere la impozit pe profit, impune completarea corecta a formularelor fiscale. In continuarea articolului vom vedea cateva clarificari privind completarea Declaratiei 101 in aceste situatii. Astfel, un contribuabil are nelamuriri in legatura cu urmatoarele. Daca in trimestrul 1 am fost platitor...» citeste mai departe aici

  • Registru Unic de Control. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?

    • Registrul unic de control este un document obligatoriu pentru contribuabilii persoane juridice inregistrati la Registrul Comertului, avand rolul de a evidentia toate controalele efectuate de autoritatile competente. Reglementat prin Legea nr. 252/2003, acest registru se pastreaza la sediul social si la sediile secundare autorizate. In contextul schimbarii sediului social, apar frecvent intrebari legate de necesitatea unui nou registru. Astfel, un contribuabil intreaba daca are nevoie de un alt...» citeste mai departe aici

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016