Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Comert cu amanuntul. Casa de marcat. Ce documente justificative sunt necesare?

02-Apr-2015
3933

In analiza urmatoare, avem de-a face cu un SRL neplatitor de TVA (comert cu amanuntul). Stabilim daca pentru sumele intrate si iesite din sertarul casei de marcat trebuie sa intocmeasca modele prestabilite de documente justificative sau daca poate sa tina orice fel de evidenta a numerarului din sertarul casei de marcat?

Respectivele intrari si iesiri de sume din casa de marcat trebuie operate chiar in casa de marcat sau numai in evidenta numerarului din sertarul casei?

OUG 28/1999 privind obligatia agentilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, actualizata, cu modificarile si completarile ulterioare prevede la Art.4 alin.(12) lit.h) obligativitatea agentilor economici de a intocmi documente justificative pentru toate sumele introduse/extrase in/din sertarul casei de marcat, altele decat cele provenite din incasarea cu numerar a contravalorii bunurilor livrate cu amanuntul si a serviciilor efectuate catre populatie sau cele utilizate pentru a acorda rest clientului, fara a preciza insa modelul sau formatul acestor documente justificative, lasand astfel la latitudinea agentilor economici definirea si completarea acestor documente justificative.

Fiind vorba despre sume reprezentand intrari si iesiri de numerar, in afara intrarilor provenite din contravaloarea bunurilor livrate cu amanuntul si a serviciilor efectuate catre populatie sau cele utilizate pentru a acorda rest clientului,aceste sume se evidentiaza in numerarul din sertarul casei de marcat.

Mai departe, Art.10 din OUG 28/1999 mentioneaza urmatoarele:

"Constituie contraventii urmatoarele fapte daca, potrivit legii penale, nu sunt considerate infractiuni:

 Ghid practic de Management financiar
Ghid practic de Management financiar
Vezi detalii
Consilier Institutiile Statului in Control
Consilier Institutiile Statului in Control
Vezi detalii
Fisa sintetica pe platitor
Fisa sintetica pe platitor
Vezi detalii

d) neintocmirea de documente justificative pentru sumele de bani introduse/extrase in/din sertarul casei de marcat, altele decat cele provenite din incasarea cu numerar a contravalorii bunurilor livrate cu amanuntul si a serviciilor efectuate catre populatie sau cele utilizate pentru a acorda rest clientului."

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Gabriela Ilicea, economist si expert contabil


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Comert cu amanuntul. Casa de marcat. Ce documente justificative sunt necesare?":
Rating:

Nota: 4 din 5 voturi
Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Noul Cod Fiscal a modificat legislatia. Amenzile sunt uriase!
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"!


 



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Aflati cum sa va aparati de amenzile uriase
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"