Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Emiterea bonului fiscal la vanzarea direct catre populatie. Cum procedam?

13-Iul-2017
76
In analiza urmatoare, in prim-plan se afla un SRL producator de mobila, cu vanzare catre alte societati, inclusiv la export. Firma si-a dezvoltat si un serviciu de mobilier la comanda catre populatie. 
 
Toate vanzarile catre populatie sunt conform unei masuratori, negocieri cu clientul si o comanda a clientului. Se incaseaza un avans de 30-50 % si diferenta se incaseaza dupa montajul la client, care poate fi in alta localitate si poate dura cateva zile. In unele cazuri se face incasare in rate.
 
Vom vedea ce documente sunt necesare la incasarea avansului, la livrarea marfii, la terminarea montajului produselor si la incasarea acestora, precum si cand se elibereaza bonul fiscal.
 
In vederea vanzarii direct catre populatie a mobilierului la comanda va trebui ca mai intai sa incheiati contract cu persoana fizica, contract in care sa precizati pe langa pret si modul de plata a acestuia, respective un avans la preluarea comenzii, iar diferenta la montajul la client.
 
Astfel, la incasarea avansului, va trebui sa eliberati bon fiscal pentru suma incasata drept avans si factura daca aceasta va este solicitata de persoana fizica ( cumparator ). De asemenea, la montarea mobilierului la client, veti proceda la fel, prin eliberarea de bon fiscal pentru suma incasata. Totodata si la incasarea fiecarei rate trebuie sa emiteti bon fiscal.
Cartea Rosie a Fiscalitatii
Cartea Rosie a Fiscalitatii
Vezi detalii
Planului de conturi general 2017
Planului de conturi general 2017
Vezi detalii
Contabilitatea operatiunilor de transport si logistica
Contabilitatea operatiunilor de transport si logistica
Vezi detalii
 
Baza legala:
OUG 28/1999 ORDONANTA DE URGENTA Nr. 28 din 25 martie 1999 Republicata privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale
 
ART. 1) (1) Operatorii economici care incaseaza, integral sau partial, cu numerar sau prin utilizarea cardurilor de credit/debit sau a substitutelor de numerar contravaloarea bunurilor livrate cu amanuntul, precum si a prestarilor de servicii efectuate direct catre populatie sunt obligati sa utilizeze aparate de marcat electronice fiscale.
 
(2) Operatorii economici prevazuti la alin. (1), denumiti in continuare utilizatori, au obligatia sa emita bonuri fiscale cu aparate de marcat electronice fiscale si sa le inmaneze clientilor. La solicitarea clientilor, utilizatorii vor elibera acestora si factura.
 
Raspuns oferit pentru www.portalcodulfiscal.ro de Ela Dumitra - Lector Universitar dr.
 
 
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Emiterea bonului fiscal la vanzarea direct catre populatie. Cum procedam?":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Noul termen unic de dotare cu noile case de marcat: 1 mai 2018
    • Ministerul de Finante a aparut in dezbatere publica un proiect de ordonanta care prelungeste termenele de implementare a noilor case de marcat. Totodata, se mentioneaza ca toti operatorii economici vor schimba casele de marcat pana la 1 mai 2018. De asemenea, normele de aplicare ale OUG 28/1999 vor fi modificate pana la data de 31 august 2017. In cadrul aceluiasi proiect, se precizeaza ca vizele privind distributia aparatelor de marcat electronice fiscale acordate distribuitorilor autorizati isi...» citeste mai departe aici

  • Noul model pentru Formularul 208. Impozitul pe veniturile din transferul proprietatilor imobiliare din patrimoniul personal
    • Informam notarii publici ca a fost aprobat un nou model al formularului 208 - "Declaratie informativa privind impozitul pe veniturile din transferul proprietatilor imobiliare din patrimoniul personal" prin Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 1886 / 2017 pentru modificarea modelului, continutului si instructiunilor de completare ale formularelor 208 Declaratie informativa privind impozitul pe veniturile din transferul proprietatilor imobiliare din patrimoniul...» citeste mai departe aici

  • Asigurarile auto obligatorii. Deciziile adoptate de Consiliul Autoritatii de Supraveghere Financiara
    • In cadrul sedintei din 26 iulie, Consiliul Autoritatii de Supraveghere Financiara (ASF) a aprobat masuri privind cadrul de functionare a pietelor financiare nebancare supravegheate - asigurari, piata de capital si pensii private, printre care: A) Reglementare Norma pentru punerea in aplicare a prevederilor Legii nr. 132/2017 privind asigurarea obligatorie de raspundere civila auto pentru prejudicii produse tertilor prin accidente de vehicule si de tramvaie cat si a unor prevederi cu privire la...» citeste mai departe aici

  • Masuri pentru asigurarea dreptului la pensie si la servicii medicale pentru salariatii care au incheiate contracte de munca cu timp partial si cu plata in acord
    • Guvernul a stabilit unele masuri pentru asigurarea platii de catre angajator a contributiei pentru pensii si sanatate la nivelul salariului minim brut pe tara garantat in plata, pentru toti salariatii, inclusiv pentru persoanele care au incheiate contracte de munca cu timp partial si pentru cei cu plata in acord. Exceptie fac salariatii elevi, studenti, persoane cu dizabilitati, pensionari si cei care cumuleaza venituri de cel putin nivelul salariului minim brut pe tara garantat in plata. Mai...» citeste mai departe aici

  • Noua procedura de solutionare a cererilor de rambursare a TVA
    • Procedura de solutionare a cererilor de rambursare a TVA formulate de catre persoane impozabile neinregistrate in scopuri de TVA in Romania, stabilite in afara Comunitatii, va fi actualizata. Prin noul ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, supus dezbaterii publice pe site-ul institutiei, va fi actualizata procedura de solutionare cererilor de rambursare a TVA formulate de catre persoane impozabile neinregistrate in scopuri de TVA in Romania,...» citeste mai departe aici

  • Expirare sediu social si anulare cod TVA. Ce obligatii fiscale apar?
    • In analiza de mai jos, avem ca subiect o firma care pierde codul de TVA pentru 3 luni (expirare sediul social). Vom vedea ce obligatii sunt avand in vedere ca are stoc de marfa si imobilizari neamortizate. In cazul persoanelor impozabile a caror inregistrare in scopuri de TVA a fost anulata de organele fiscale competente conform art. 316 alin. (11) lit. a)-e) si h) din Codul fiscal, nu se fac ajustari ale taxei aferente serviciilor neutilizate, bunurilor de natura stocurilor i activelor...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Taxele si Impozitele s-au modificat in 2017!

Cititi toate schimbarile din Noul Cod Fiscal
care se aplica anul acesta!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!


© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.