Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Emiterea bonului fiscal la vanzarea direct catre populatie. Cum procedam?

13-Iul-2017
145
In analiza urmatoare, in prim-plan se afla un SRL producator de mobila, cu vanzare catre alte societati, inclusiv la export. Firma si-a dezvoltat si un serviciu de mobilier la comanda catre populatie. 
 
Toate vanzarile catre populatie sunt conform unei masuratori, negocieri cu clientul si o comanda a clientului. Se incaseaza un avans de 30-50 % si diferenta se incaseaza dupa montajul la client, care poate fi in alta localitate si poate dura cateva zile. In unele cazuri se face incasare in rate.
 
Vom vedea ce documente sunt necesare la incasarea avansului, la livrarea marfii, la terminarea montajului produselor si la incasarea acestora, precum si cand se elibereaza bonul fiscal.
 
In vederea vanzarii direct catre populatie a mobilierului la comanda va trebui ca mai intai sa incheiati contract cu persoana fizica, contract in care sa precizati pe langa pret si modul de plata a acestuia, respective un avans la preluarea comenzii, iar diferenta la montajul la client.
 
Astfel, la incasarea avansului, va trebui sa eliberati bon fiscal pentru suma incasata drept avans si factura daca aceasta va este solicitata de persoana fizica ( cumparator ). De asemenea, la montarea mobilierului la client, veti proceda la fel, prin eliberarea de bon fiscal pentru suma incasata. Totodata si la incasarea fiecarei rate trebuie sa emiteti bon fiscal.
Consilier Institutiile Statului in Control
Consilier Institutiile Statului in Control
Vezi detalii
Fisa sintetica pe platitor
Fisa sintetica pe platitor
Vezi detalii
Imprumuturi, dobanzi si decontari cu asociatii
Imprumuturi, dobanzi si decontari cu asociatii
Vezi detalii
 
Baza legala:
OUG 28/1999 ORDONANTA DE URGENTA Nr. 28 din 25 martie 1999 Republicata privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale
 
ART. 1) (1) Operatorii economici care incaseaza, integral sau partial, cu numerar sau prin utilizarea cardurilor de credit/debit sau a substitutelor de numerar contravaloarea bunurilor livrate cu amanuntul, precum si a prestarilor de servicii efectuate direct catre populatie sunt obligati sa utilizeze aparate de marcat electronice fiscale.
 
(2) Operatorii economici prevazuti la alin. (1), denumiti in continuare utilizatori, au obligatia sa emita bonuri fiscale cu aparate de marcat electronice fiscale si sa le inmaneze clientilor. La solicitarea clientilor, utilizatorii vor elibera acestora si factura.
 
Raspuns oferit pentru www.portalcodulfiscal.ro de Ela Dumitra - Lector Universitar dr.
 
 
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Emiterea bonului fiscal la vanzarea direct catre populatie. Cum procedam?":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Noul Cod Fiscal a modificat legislatia. Amenzile sunt uriase!
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"!


 



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Cum depuneti Formularul 310 SPLIT TVA si ce documente sunt necesare
    • Conform Anexei 1 la proiectul de ordin privind Split TVA si transferul sumelor din contul de TVA, se mentioneaza ca acei contribuabili prevazuti la art. 2 alin. (1) din ordonanta, titulari ai conturilor de TVA, pot solicita transferul sumelor din contul de TVA, prin depunerea, la organul fiscal central competent, a Cererii pentru aprobarea transferului sumelor din contul de TVA, cod 310, prevazuta in Anexa nr. 2 la ordin. Contribuabilii amintiti mai sus, conform OG 23/2017 art. 2 alin. (1)...» citeste mai departe aici

  • Operatiuni triunghiulare. Cum facem raportarea fiscala in ce priveste TVA-ul?
    • Prin cele ce urmeaza, avem situatia in care, printr-o tranzactie triunghiulara, societatea A din statul P strain vinde catre societatea B din Romania, iar societatea B vinde catre societatea C din statul X strain. Marfa este transportata direct din statul P strain in statul X strain, iar transportul este asigurat de A. Vom vedea cum si unde se declara in D300, D390 si D394. Iata raspunsul specialistului: Inainte de efectuarea celor doua tranzactii (o achizitie intracomunitara de bunuri in statul...» citeste mai departe aici

  • BNR vrea sa angajeze specialisti romani din strainatate. Se lanseaza programul Brain Regain
    • Banca Nationala a Romaniei (BNR) lanseaza programul Brain Regain, pentru selectarea specialistilor romani din strainatate, se arata intr-un anunt publicat pe site-ul institutiei. "BNR pune la dispozitia specialistilor romani, care lucreaza in strainatate, posturi de inalta competenta in urmatoarele arii de specialitate ale bancii centrale: politica monetara, modelare si prognoze macroeconomice, stabilitate financiara, reglementare si autorizare, operatiuni de piata, studii economice, relatii...» citeste mai departe aici

  • IMM-urile au platit circa 87.800 de dolari dupa un incident de securitate cibernetica, iar companiile mari pana la 992.000 de dolari
    • Conform unui raport intocmit de Kaspersky Lab si B2B International, intitulat "Securitatea IT: centru de cost sau investitie strategica?", companiile globale mici si mijlocii au platit, in medie, in acest an, 87.800 de dolari dupa un incident de securitate cibernetica, in timp ce firmele mari au scos din buget pana la 992.000 de dolari. Asa cum arata studiul, citat de Agerpres, per ansamblu, companiile globale cheltuie aproape un sfert (23%) din bugetele IT alocate pentru investitii strategice...» citeste mai departe aici

  • Evolutia pietei asigurarilor in primul semestru al anului 2017
    • Piata asigurarilor din Romania si-a mentinut trendul de crestere, consemnat in ultima perioada, si in primele sase luni ale acestui an. Societatile de asigurare autorizate si reglementate de Autoritatea de Supraveghere Financiara (ASF) au inregistrat, in primul semestru al anului 2017, un total al primelor brute subscrise (PBS) de 5,04 miliarde de lei, in crestere cu 8% comparativ cu aceeasi perioada a anului precedent. Pe segmentul asigurarilor generale (AG), asiguratorii au subscris prime...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Aflati cum sa va aparati de amenzile uriase
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"


© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.