Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Emiterea bonului fiscal la vanzarea direct catre populatie. Cum procedam?

13-Iul-2017
761
In analiza urmatoare, in prim-plan se afla un SRL producator de mobila, cu vanzare catre alte societati, inclusiv la export. Firma si-a dezvoltat si un serviciu de mobilier la comanda catre populatie. 
 
Toate vanzarile catre populatie sunt conform unei masuratori, negocieri cu clientul si o comanda a clientului. Se incaseaza un avans de 30-50 % si diferenta se incaseaza dupa montajul la client, care poate fi in alta localitate si poate dura cateva zile. In unele cazuri se face incasare in rate.
 
Vom vedea ce documente sunt necesare la incasarea avansului, la livrarea marfii, la terminarea montajului produselor si la incasarea acestora, precum si cand se elibereaza bonul fiscal.
 
In vederea vanzarii direct catre populatie a mobilierului la comanda va trebui ca mai intai sa incheiati contract cu persoana fizica, contract in care sa precizati pe langa pret si modul de plata a acestuia, respective un avans la preluarea comenzii, iar diferenta la montajul la client.
 
Astfel, la incasarea avansului, va trebui sa eliberati bon fiscal pentru suma incasata drept avans si factura daca aceasta va este solicitata de persoana fizica ( cumparator ). De asemenea, la montarea mobilierului la client, veti proceda la fel, prin eliberarea de bon fiscal pentru suma incasata. Totodata si la incasarea fiecarei rate trebuie sa emiteti bon fiscal.
 
Baza legala:
OUG 28/1999 ORDONANTA DE URGENTA Nr. 28 din 25 martie 1999 Republicata privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale
 
ART. 1) (1) Operatorii economici care incaseaza, integral sau partial, cu numerar sau prin utilizarea cardurilor de credit/debit sau a substitutelor de numerar contravaloarea bunurilor livrate cu amanuntul, precum si a prestarilor de servicii efectuate direct catre populatie sunt obligati sa utilizeze aparate de marcat electronice fiscale.
 
(2) Operatorii economici prevazuti la alin. (1), denumiti in continuare utilizatori, au obligatia sa emita bonuri fiscale cu aparate de marcat electronice fiscale si sa le inmaneze clientilor. La solicitarea clientilor, utilizatorii vor elibera acestora si factura.
 
Raspuns oferit pentru www.portalcodulfiscal.ro de Ela Dumitra - Lector Universitar dr.
 
 
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Emiterea bonului fiscal la vanzarea direct catre populatie. Cum procedam?":
Rating:

Nota: 4 din 2 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • UPDATE: A Fost Aprobat NOUL Model al Declaratiei Unice pe 2019! Vezi aici cum arata noul formular!
    • Update 18.01.2019 Modelul si continutul formularului "Declaratie unica privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate de persoanele fizice" au fost aprobate prin O.A.N.A.F. nr. 49/2019. Articolul initial, din 11.01.2019 Pe site-ul ANAF, a fost pus in dezbatere publica un nou proiect de ordin al OPANAF pentru aprobarea modelului, continutului, modalitatii de depunere si de gestionare a formularului “Declaratie unica privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate...» citeste mai departe aici

  • ATENTIE! MODIFICARI majore in Codul Fiscal si Codul de procedura! Schimbarile aduse de Legea 30/2019
    • Publicarea Legii nr. 30/2019 in M.Of. nr. 44 din 17 ianuarie 2019 pentru aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 25/2018 aduce modificari importante in domeniul fiscal, respectiv Codului fiscal si Codului de procedura fiscala. Asadar, cele mai importante modificari privind Cod de procedura fiscala sunt cele aduse: procedurii de administrare a contribuabililor in functie de riscul fiscal; procedurii de mediere intre debitor si organul fiscal. Iar modifcari/completari aduse Codului fiscal...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 101 a fost modificata
    • Prin OANAF nr. 3200/2018 privind modificarea si completarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 3.386/2016 pentru aprobarea modelului si continutului formularelor 101 "Declaratie privind impozitul pe profit" si 120 "Decont privind accizele" publicat in M.Of nr. 18 din 08 ianuarie 2019 a fost modificata declaratia 101 - "Declaratie privind impozitul pe profit" si instructiunile de completare a formularului. Conform modificarilor aduse in anul 2019, declaratia se...» citeste mai departe aici

  • Achizitionare case de marcat: Facilitati fiscale. Calcul profit reinvestit
    • In analiza de astazi se pleaca de la cazul unei societati care a achizitionat case de marcat cu valoarea de 2300/buc. Codul fiscal permite incadrarea in categoria mijloacelor fixe supuse amortizarii fiscale a activelor cu o valoare mai mica decat 2500 lei, astfel: In cazul unei imobilizari corporale care, la data intrarii in patrimoniu, are o valoare fiscala mai mica decat limita stabilita prin hotarare a Guvernului, contribuabilul poate recupera aceste cheltuieli prin deduceri de...» citeste mai departe aici

  • Peste 280.000 de persoane angajate prin intermediul ANOFM. Mai bine de o treime au peste 45 de ani
    • Agentia Nationala de Ocupare a Fortei de Munca (ANOFM) anunta ca, in anul 2018, prin intermediul Agentiei au fost incadrate in munca 282.921 de persoane, dintre care cele mai multe au avut varsta trecuta de 45 de ani. Urmare a implementarii Programului National de Ocupare a Fortei de Munca, prin intermediul ANOFM, pana la data de 31 decembrie 2018 au fost incadrate in munca: - 104.239 de persoane cu varsta peste 45 de ani, - 70.989 de someri cu varsta cuprinsa intre 35 si 45 de ani, - 59.321 de...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016