Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

[PROCEDURA] Corectie bon fiscal casa de marcat si reglementari cheie

21-Iul-2025
20323
[PROCEDURA] Corectie bon fiscal casa de marcat si reglementari cheie

Corectarea unui bon fiscal emis eronat reprezinta o situatie frecvent intalnita in activitatea operatorilor economici care utilizeaza aparate de marcat electronice fiscale. Indiferent daca este vorba despre introducerea unei sume gresite sau selectarea incorecta a produsului, legislatia fiscala prevede o procedura clara si obligatorie pentru remedierea acestor erori. 

In acest articol vom detalia pasii necesari pentru corectarea unui bon fiscal deja emis, precum si documentele justificative care trebuie intocmite, pentru a fi in conformitate cu legislatia in vigoare. 

Ce implica procedura de anulare a unui bon fiscal eronat

In situatia in care un bon fiscal a fost emis eronat (de exemplu cu o suma mai mare decat cea efectiv incasata), cadrul legal aplicabil pentru corectarea erorii este HG nr. 479/2003, care aproba Normele metodologice de aplicare a Ordonantei de urgenta nr. 28/1999 privind utilizarea aparatelor de marcat electronice fiscale.

Conform art. 36 din actul normativ mentionat mai sus, in cazul in care se constata o eroare dupa emiterea bonului fiscal (inclusiv atunci cand suma este introdusa gresit), se procedeaza astfel:
  1. Se intocmeste o sesizare scrisa a persoanei care a comis eroarea.
  2. Sesizarea se solutioneaza de administratorul societatii.
  3. Departamentul contabilitate emite si inregistreaza o nota contabila de stornare a diferentei inregistrate eronat.

Documente necesare pentru anularea unui bon fiscal emis gresit

Documentele care trebuie intocmite si pastrate conform legii pentru corectarea unei erori la inregistrarea bonului fiscal sunt:
  • Sesizarea scrisa a casierului cu explicatiile privind motivul anularii si datele exacte ale bonului emis gresit (numar de ordine, ora, si minutul emiterii).
  • Decizia scrisa de aprobare emisa de persoana responsabila financiara din firma (director financiar, contabil sef etc.).
  • Copia notei de receptie si constatare de diferente intocmita de la ultima inventariere pana in prezent, prin care se confirma pretul corect cu amanuntul al produsului/produselor inregistrate gresit in casa de marcat.
  • Nota contabila de corectie, care va reflecta ajustarile cu semnul minus in conturile de venituri si casa.
Dosarul cu documentele prezentate mai sus se anexeaza la bonul fiscal emis eronat impreuna cu nota contabila de corectie, cu sumele corectate inscrise cu semnul minus:

5311 = % 707,4427 valori cu semnul minus 

IMPORTANT DE STIUT!
Aceste documente trebuie pastrate pentru eventuale controale fiscale, dar NU necesita raportarea online a corectiilor sau modificarea fisierului A4200.

Vezi care sunt TOATE documentele pe care trebuie sa le pastrezi in societate in eventualitatea unui control fiscal>> Documente suplimentare obligatorii controale fiscale

DECLARATIE/PROCES VERBAL pentru anulare bon fiscal gresit


Iata un model de Proces verbal anulare bon fiscal:

Proces verbal anulare bon fiscal


Subsemnatul .................... in calitate de ....................... (functia) la ............................... (denumirea societatii), declar pe propria raspundere ca in data de ............. am batut gresit pe casa de marcat bonul fiscal nr. ........ in valoare de ......
Pentru corectie a fost emis bonul nr………….. din data de……………….. in suma de…………………………

Numele in clar si semnatura Data...........................

DECIZIE de corectie bon fiscal emis eronat


Va prezentam mai jos un model de Decizie de corectie bon fiscal emis eronat

DECIZIA Nr. din__________

Subsemnatul (a)_______ in calitate de administrator la S.C.______ Localitatea___________________Judetul__________________ Nr. ORC ______________ CUI____________ avand in vedere Procesul Verbal nr._________din_________ privind corectarea sau anularea inregistrarii unei operatiuni dupa emiterea bonului fiscal.

Decide urmatoarele:

Se aproba / respinge corectarea sau anularea inregistrarii operaiunii menionate in Procesul verbal nr._________ din__________________. Diferentele rezultate din operatiunea gresit efectuata de vor inregistra in contabilitate / recupera de la vinovat deoarece_____________________.

Administrator,

Cum inregistrezi in contabilitate corectarea operatiunii

Va prezentam mai jos cum se inregistreaza corect in contabilitate un bon fiscal marcat eronat pe casa de marcat. Vom presupune un scenariu in care suma tastata eronat a fost de 1010 lei, in loc de 10 lei. 

In contabilitate se va inregistra corectarea operatiunii prin stornarea inregistrarii eronate si inregistrarea sumelor corecte:

Stornarea sumelor cu semnul minus:
411 = % - 1010 lei 
704
4427

Si incasarea:
5311 = 411 -1010 lei 

Si inregistrarea sumei corecte:
411 = % 10 lei
704
4427

Si incasarea:
5311 = 411 10 lei

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici

  • Mijloace fixe. Puteti reduce perioada de amortizare dpdv contabil si fiscal?

    • Mijloacele fixe reprezinta active utilizate pe termen lung in activitatea economica si se amortizeaza treptat, potrivit unor reguli contabile si fiscale. In anumite conditii, o entitate poate dori sa reduca perioada de amortizare pentru a reflecta mai fidel uzura sau utilizarea activelor. Este important de diferentiat tratamentul contabil fata de cel fiscal in astfel de situatii. Prezentul articol clarifica in ce conditii se poate modifica perioada de amortizare si ce implicatii are acest...» citeste mai departe aici

  • Tratamentul contabil al cotizatiilor anuale CECCAR

    • Contribuabilii se intreaba adesea cum trebuie tratate din punct de vedere contabil si fiscal cotizatiile anuale platite catre organisme profesionale, cum este CECCAR. Aceste sume, desi sunt achitate integral la inceputul anului, ridica intrebari legate de momentul recunoasterii cheltuielii si de deductibilitatea fiscala. In cele ce urmeaza, analizam tratamentul corect al acestor cotizatii, in conformitate cu reglementarile contabile in vigoare. Avem acest caz. O societate de contabilitate si...» citeste mai departe aici

  • [CONTROL ANTIFRAUDA] Reglementari legale, drepturile contribuabililor si studii de caz utile

    • Controalele antifrauda sunt actiuni specializate desfasurate de Directia Generala Antifrauda Fiscala (DGAF) pentru prevenirea, descoperirea si combaterea evaziunii fiscale si a altor fapte ilegale din domeniul financiar-fiscal. Aceste controale sunt de regula operative si inopinate, fiind reglementate distinct fata de inspectia fiscala clasica. Contribuabilii vizati trebuie sa respecte obligatiile impuse de lege si sa colaboreze cu inspectorii antifrauda, avand totodata si anumite drepturi...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016