Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Cat pierd firmele daca Primaria Bucuresti va infiinta 19 societati proprii. Consiliul Concurentei e adus in discutie

16-Mar-2017
2028

Redam mai jos pozitia CNIPMMR privind acordul CGMB de infiintare a unui numar de 19 societati comerciale proprii.

CNIPMMR solicita reanalizarea acordului Consiliului General al Municipiului Bucuresti din 28.02.2017 de infiintare a unui numar de 19 societati comerciale proprii, pentru urmatoarele considerente:

Necesitatea realizarii unei note cuprinzatoare de impact, a Testului IMM, a unei dezbateri publice, inainte de adoptarea deciziei de infiintare a 19 societati proprii.
Cele 19 societati comerciale proprii cu unic actionar Consiliul General al Municipiului Bucuresti vizeaza domenii care sunt deja gestionate/administrate public, de:

- Departamentele functionale ale Primariei Municipiului Bucuresti (Directia Generala Infrasctructura si Servicii Publice, Directia Generala Dezvoltare si Investitii, Directia Generala Dezvoltare Urbana);

- Organismele prestatoare de servicii publice si de interes local (Administratia Fondului Imobiliar, Administratia Strazilor, Administratia Spitalelor si Serviciilor Medicale Bucuresti, Administratia Lacuri, Parcuri si Agrement Bucuresti, Administratia Municipala pentru Consolidarea Cladirilor cu Risc Seismic, Administratia Monumentelor si Patrimoniului Turistic);

- Autoritatea Municipala de Reglementare a Serviciilor Publice;

- Regia autonoma R.A.D.E.T., care alimenteaza cu energie termica peste 1,25 milioane de locuitori ai Capitalei, respectiv 565.000 de apartamente din 8.500 de blocuri si imobile, furnizand caldura si apa calda pentru 5.400 de agenti economici si institutii cu statut de obiective sociale, sau care sunt supuse liberei concurente (paza, dispecerat taxi, tehnologia informatiilor, turism, constructii, etc.).

Necesitatea respectarii pe deplin a dispozitiilor Legii concurentei 21/1996, cu modificarile si completarile ulterioare, cu eliminarea situatiilor care restrang, impiedica sau denatureaza concurenta libera sau instituie un monopol.

Necesitatea respectarii pe deplin a principiilor achizitiilor publice de toate autoritatile publice locale (care sunt autoritati contractante conform dispozitiilor art. 4 lit. a) din Legea nr. 98/2016 privind achizitiile publice) pentru atribuirea contractelor de achizitie de produse, servicii si lucrari, respectiv asigurarea promovarii concurentei intre operatorii economici, garantarea tratamentului egal si nediscriminarea operatorilor economici, asigurarea transparentei, asigurarea utilizarii eficiente a fondurilor publice.

Necesitatea respectarii pe deplin a principiilor economiei de piata, care este o economie a competitiei, a concurentei, generata de proprietatea privata, care asigura echilibru, eficienta, performanta.

Necesitatea scaderii cheltuielilor publice si reformarii administratiei publice locale: avand in vedere ca cele 19 societati comerciale vizeaza domenii care sunt deja gestionate/administrate public, ca potrivit declaratiilor „aceasta reorganizare nu presupune nici un fel de disponibilizare”, presupune „crearea de noi locuri de munca”, rezulta ca nu vor fi reduse cheltuielile de personal ale administratiei publice locale, in conditiile in care Primaria Bucuresti are deja un aparat excedentar raportat la alte metropole si la bugetul administrat (860 de functionari publici, 10 consilieri personali ai primarului, pentru 1,88 milioane de locuitori/suprafata de 228 km²), raportat la 207 angajati (69 functionari si 138 personal contractual) la nivelul Primariei Berlinului, digitalizata complet (pentru 3,46 milioane de locuitori/suprafata de 891,68 km², 17 sectoare);

In general, companiile de stat au fost controlate politic, nu au avut eficienta/performanta si au inregistrat datorii (exp. RADET catre ELCEN sunt in prezent in insolventa, cu datorii de peste 3,6 miliarde lei).

Bucurestiul este un model pentru celelate municipii/orase, infiintarea celor 19 societati urmand a fi preluata ca model de celelate judete, cu consecinta aparitiei a cca. 1.000 de societati municipale, peste numarul deja mare al organismelor prestatoare de servicii publice/ de interes local si regiilor autonome existente, cu efecte semnificative negative asupra concurentei, economiei si sectorului IMM-urilor;

Infiintarea societatilor nu valorifica practicile din celelalte state membre ale U.E., unde autoritatea locala a infiintat un numar foarte redus de societati, in domenii neconcurentiale, subventionate, pentru aspecte de mediu, sociale, administrative privind asigurarea sediilor si administrarea departamentelor, organelor autonome, companiilor publice, a entitatilor de drept public cu personalitate juridica si a entitatilor publice ale comunitatii locale):

– 3 societati municipale in Viena (2,26 milioane de locuitori/suprafata de 414,65 km²);

– 7 societati municipale in Madrid (3,16 milioane de locuitori/suprafata de 605,77km²);

– 19 societati municipal, 41 de organisme prestatoare de servicii publice si de interes local, A.M.R.S.P. si 2 regii autonome in Bucuresti (1,88 milioane de locuitori/suprafata de 228km²).

Mai multe despre cele 19 societati aflati aici.

 

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [MODEL] Contract de mecenat si reglementari cheie

    • Contractul de mecenat este un instrument juridic prin care o persoana fizica sau juridica ofera sprijin material ori financiar unei activitati culturale, artistice, stiintifice sau educationale, fara a urmari un beneficiu direct. Acest tip de contract este reglementat de Legea nr. 32/1994 si se bazeaza pe principiul generozitatii si al recunoasterii meritelor celor sustinuti. In acest articol vom prezenta principalele reglementari cheie cu privire la actul de mecenat si vom prezenta un model de...» citeste mai departe aici

  • Ce beneficii si facilitati salariale neimpozabile pot acorda angajatorii salariatilor intr-un an

    • Angajatorii pot oferi salariatilor, pe langa salariul de baza, o serie de beneficii si facilitati care, in anumite conditii, nu sunt impozabile. Aceste avantaje contribuie la motivarea si fidelizarea personalului, fara a genera obligatii fiscale suplimentare pentru angajati. In acest articol, vom prezenta principalele tipuri de beneficii si facilitati salariale neimpozabile care pot fi acordate intr-un an, precum si conditiile legale de acordare. » citeste mai departe aici

  • Declaratia 101. Cum sa o completati daca treceti de la impozit micro la impozit pe profit in 2025

    • In contextul modificarilor fiscale aplicabile din 2025, contribuabilii trebuie sa acorde o atentie sporita obligatiilor declarative si de plata. Schimbarea regimului de impozitare, de la microintreprindere la impozit pe profit, impune completarea corecta a formularelor fiscale. In continuarea articolului vom vedea cateva clarificari privind completarea Declaratiei 101 in aceste situatii. Astfel, un contribuabil are nelamuriri in legatura cu urmatoarele. Daca in trimestrul 1 am fost platitor...» citeste mai departe aici

  • Registru Unic de Control. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?

    • Registrul unic de control este un document obligatoriu pentru contribuabilii persoane juridice inregistrati la Registrul Comertului, avand rolul de a evidentia toate controalele efectuate de autoritatile competente. Reglementat prin Legea nr. 252/2003, acest registru se pastreaza la sediul social si la sediile secundare autorizate. In contextul schimbarii sediului social, apar frecvent intrebari legate de necesitatea unui nou registru. Astfel, un contribuabil intreaba daca are nevoie de un alt...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 150. Ce modificari au fost aduse formularului prin Ordinul 2213/2025

    • Formularul 150, „Cerere pentru utilizarea unui certificat digital calificat”, este esential pentru contribuabilii care doresc sa depuna declaratii fiscale online. Prin OPANAF nr. 2213/2025, publicat in Monitorul Oficial nr. 860/2025, au fost aduse modificari procedurii de transmitere electronica a declaratiilor fiscale. Noul ordin clarifica modalitatile de semnare si depunere a formularului, precum si documentele justificative necesare.» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016