
Raportul Special
realizat de specialisti
Redam mai jos pozitia CNIPMMR privind acordul CGMB de infiintare a unui numar de 19 societati comerciale proprii.
CNIPMMR solicita reanalizarea acordului Consiliului General al Municipiului Bucuresti din 28.02.2017 de infiintare a unui numar de 19 societati comerciale proprii, pentru urmatoarele considerente:
Necesitatea realizarii unei note cuprinzatoare de impact, a Testului IMM, a unei dezbateri publice, inainte de adoptarea deciziei de infiintare a 19 societati proprii.
Cele 19 societati comerciale proprii cu unic actionar Consiliul General al Municipiului Bucuresti vizeaza domenii care sunt deja gestionate/administrate public, de:
- Departamentele functionale ale Primariei Municipiului Bucuresti (Directia Generala Infrasctructura si Servicii Publice, Directia Generala Dezvoltare si Investitii, Directia Generala Dezvoltare Urbana);
- Organismele prestatoare de servicii publice si de interes local (Administratia Fondului Imobiliar, Administratia Strazilor, Administratia Spitalelor si Serviciilor Medicale Bucuresti, Administratia Lacuri, Parcuri si Agrement Bucuresti, Administratia Municipala pentru Consolidarea Cladirilor cu Risc Seismic, Administratia Monumentelor si Patrimoniului Turistic);
- Autoritatea Municipala de Reglementare a Serviciilor Publice;
- Regia autonoma R.A.D.E.T., care alimenteaza cu energie termica peste 1,25 milioane de locuitori ai Capitalei, respectiv 565.000 de apartamente din 8.500 de blocuri si imobile, furnizand caldura si apa calda pentru 5.400 de agenti economici si institutii cu statut de obiective sociale, sau care sunt supuse liberei concurente (paza, dispecerat taxi, tehnologia informatiilor, turism, constructii, etc.).
Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2025
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari
Manual de politici contabile - Stick USB
Necesitatea respectarii pe deplin a dispozitiilor Legii concurentei 21/1996, cu modificarile si completarile ulterioare, cu eliminarea situatiilor care restrang, impiedica sau denatureaza concurenta libera sau instituie un monopol.
Necesitatea respectarii pe deplin a principiilor achizitiilor publice de toate autoritatile publice locale (care sunt autoritati contractante conform dispozitiilor art. 4 lit. a) din Legea nr. 98/2016 privind achizitiile publice) pentru atribuirea contractelor de achizitie de produse, servicii si lucrari, respectiv asigurarea promovarii concurentei intre operatorii economici, garantarea tratamentului egal si nediscriminarea operatorilor economici, asigurarea transparentei, asigurarea utilizarii eficiente a fondurilor publice.
Necesitatea respectarii pe deplin a principiilor economiei de piata, care este o economie a competitiei, a concurentei, generata de proprietatea privata, care asigura echilibru, eficienta, performanta.
Necesitatea scaderii cheltuielilor publice si reformarii administratiei publice locale: avand in vedere ca cele 19 societati comerciale vizeaza domenii care sunt deja gestionate/administrate public, ca potrivit declaratiilor „aceasta reorganizare nu presupune nici un fel de disponibilizare”, presupune „crearea de noi locuri de munca”, rezulta ca nu vor fi reduse cheltuielile de personal ale administratiei publice locale, in conditiile in care Primaria Bucuresti are deja un aparat excedentar raportat la alte metropole si la bugetul administrat (860 de functionari publici, 10 consilieri personali ai primarului, pentru 1,88 milioane de locuitori/suprafata de 228 km²), raportat la 207 angajati (69 functionari si 138 personal contractual) la nivelul Primariei Berlinului, digitalizata complet (pentru 3,46 milioane de locuitori/suprafata de 891,68 km², 17 sectoare);
In general, companiile de stat au fost controlate politic, nu au avut eficienta/performanta si au inregistrat datorii (exp. RADET catre ELCEN sunt in prezent in insolventa, cu datorii de peste 3,6 miliarde lei).
Bucurestiul este un model pentru celelate municipii/orase, infiintarea celor 19 societati urmand a fi preluata ca model de celelate judete, cu consecinta aparitiei a cca. 1.000 de societati municipale, peste numarul deja mare al organismelor prestatoare de servicii publice/ de interes local si regiilor autonome existente, cu efecte semnificative negative asupra concurentei, economiei si sectorului IMM-urilor;
Infiintarea societatilor nu valorifica practicile din celelalte state membre ale U.E., unde autoritatea locala a infiintat un numar foarte redus de societati, in domenii neconcurentiale, subventionate, pentru aspecte de mediu, sociale, administrative privind asigurarea sediilor si administrarea departamentelor, organelor autonome, companiilor publice, a entitatilor de drept public cu personalitate juridica si a entitatilor publice ale comunitatii locale):
– 3 societati municipale in Viena (2,26 milioane de locuitori/suprafata de 414,65 km²);
– 7 societati municipale in Madrid (3,16 milioane de locuitori/suprafata de 605,77km²);
– 19 societati municipal, 41 de organisme prestatoare de servicii publice si de interes local, A.M.R.S.P. si 2 regii autonome in Bucuresti (1,88 milioane de locuitori/suprafata de 228km²).
Mai multe despre cele 19 societati aflati aici.
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Articole similare
Cazuri cand este obligatorie inlocuirea casei de marcatNotificarea privind adaosul comercial. Ce obligatii au societatile, PFA-urile si intreprinderile individuale?Raportari financiareTitlul II, Capitolul IReaua-credinta, conditie SINE QUA NON pentru atragerea raspunderii solidareUltimele articole
Capitalul social, modificat. Termen limita de majorare, valoarea aplicata + un EXEMPLU utilSchimbare denumire firma. Ce demersuri trebuie sa faceti la ONRCCapital social. 5 etape pentru majorarea capitalului social din profit nerepartizatCriteriile pentru evaluarea riscului fiscal ridicat, puse in dezbatere de ANAFNOI OBLIGATII pentru contribuabilii nerezidenti din ianuarie 2025Articole similare
Smart Start USA: Au fost deja aprobate primele finantariIn atentia IMM-urilor: Modificari in cazul imprumuturilor cu subventie partiala de dobandaAvem un grad de insolventa foarte ridicatCNIPMMR vrea dublarea fondului pentru ajutorul de minimisInstitutiile de credit selectate ca partenere in implementarea programelor START si SRL-DUltimele articole
Piata muncii in 2025: Incotro se indreapta angajatorii in fata noilor reglementariCe greseli fiscale frecvente apar in perioade de crestere accelerataNoua HG pentru modificarea Legii 227/2015. Ce schimbari apar in privinta impozitului pe profit si microFonduri elvetiene pentru IMM-urile romanesti. Cand se va derula programul si ce sume se acordaStart Up Nation 2024. A fost aprobat programul care acorda pana la 50.000 euro pentru stimularea micilor afaceriArticole similare
Protestul companiilor trebuie sa nu afecteze piataEmil Boc spune ca responsabil pentru scumpirea carburantilor este Adrian NastaseHipermarketurile incearca sa renegocieze in mod incorect taxele cu furnizoriiOUG 224/2020 pentru sprijinirea domeniului HoReCa a fost publicata in MonitorCONSILIUL CONCURENTEI vrea sa lanseze in acest an Monitorul Preturilor - retailerii il considera inutilUltimele articole
ANAF a amendat cu 1.000.000 lei un operator economic care nu a respectat plafonarea adaosului comercialAnumite IMM-uri si PFA-uri din HORECA pot obtine fonduri nerambursabile de pana la 200.000 euro pentru dezvoltarea turismului balnearMetodologia de distribuire a sumelor platite de contribuabili in contul unic si de stingere a obligatiilor fiscale va fi modificata de ANAFFirmele din turism pot primi ajutoare de minimis de pana la 40 euro pentru fiecare turist strain pe care il aduc in Romania (Ordinul 1759/2022)Monitorul preturilor la alimente a fost lansat pe 15 octombrieSfaturi de la experti
Aplicarea sistemului RO e-Factura pentru serviciile cu locul prestarii in alt stat membru
Intrebare: Mentionez ca furnizorul nu a transmis factura prin SPV.
In acest caz, cum procedez?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Cum setati in SAGA NC pentru AIC fara gestiune - raportare SAF-T si Intrastat
Intrebare: Nu stiu cum sa fac acest lucru in soft Saga. Anterior, ii intrebasem pe cei de la SAGA daca pot da codul NC fara sa creez articol de stoc si mi-au spus ca nu se poate.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Subiectele saptamanii
Ce beneficii si facilitati salariale neimpozabile pot acorda angajatorii salariatilor intr-un an
Declaratia 101. Cum sa o completati daca treceti de la impozit micro la impozit pe profit in 2025
Registru Unic de Control. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?
Declaratia 150. Ce modificari au fost aduse formularului prin Ordinul 2213/2025
Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA