Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Ce trebuie sa contina bonul fiscal pentru a deduce TVA?

22-Mar-2013
4867
Incepand cu 14 martie 2013, prin intrarea in vigoare a Hotararii Guvernului nr. 84/2013, si-au incetat aplicabilitatea prevederile pct. 46 alin. (3) din Hotararea Guvernului nr. 44/2004, cu modificarile si completarile ulterioare.

Aceste dispozitii sunt cele referitoare la justificarea deducerii TVA pentru carburantii auto achizitionati pe baza bonurilor fiscale, indiferent de valoarea acestora, emise conform Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia agentilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, in conditiile in care erau stampilate si aveau inscrise denumirea cumparatorului si numarul de inmatriculare a autovehiculului.

In contextul noilor prevederi, pentru orice achizitii de bunuri si servicii pe baza de bonuri fiscale emise in conformitate cu prevederile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 28/1999, deducerea taxei poate fi justificata cu bonurile fiscale care indeplinesc conditiile unei facturi simplificate, respectiv valoarea individuala, inclusiv TVA, nu este mai mare de 100 euro.

Deducerea taxei este permisa daca furnizorul/prestatorul a mentionat pe bonul fiscal cu ajutorul aparatului de marcat electronic fiscal codul de inregistrare in scopuri de TVA al beneficiarului.

Pentru a indeplini conditiile unei facturi emise in sistem simplificat bonurile fiscale trebuie sa contina cel putin urmatoarele informatii:
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Vezi detalii
Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA
Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA
Vezi detalii
PFA. II. IF. Noua forma de organizare in 2017
PFA. II. IF. Noua forma de organizare in 2017
Vezi detalii


- data emiterii;

- datele de identificare a persoanei impozabile care a livrat bunurile sau a prestat serviciile;

- identificarea tipului de bunuri sau servicii furnizate;

- suma taxei colectate sau informatiile necesare pentru calcularea acesteia.

*

Baza legala: art. 155 alin. (11) si (20) din Legea nr. 571/2003 privind Codul Fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, publicata in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 927/.2003; pct. 46 alin. (3) din Hotararea Guvernului nr. 84/2013 pentru modificarea si completarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 571/2003 privind Codul Fiscal, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 44/2004, publicata in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 136/14.03.2013.



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Ce trebuie sa contina bonul fiscal pentru a deduce TVA?":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Comentarii (1)

26-Mar-2013

Buna ziua! ArtPrevederile legale la care se face referire: 11 Persoana impozabilÄ? care are obligaÅ£ia de a emite facturi conform prezentului articol, precum Å?i persoana impozabilÄ? care opteazÄ? pentru emiterea facturii potrivit alin. 10 pot emite facturi simplificate în oricare dintre urmÄ?toarele situaÈ?ii: a atunci când valoarea facturilor, inclusiv TVA, nu este mai mare de 100 euro. Cursul de schimb utilizat pentru determinarea în euro a valorii facturii este cursul prevÄ?zut la art. 139^1; b în cazul documentelor sau mesajelor tratate drept facturÄ? conform alin. 2. 12 Ã?n urma consultÄ?rii Comitetului TVA instituit în temeiul prevederilor art. 398 din Directiva 112, prin ordin al ministrului finanÈ?elor publice se aprobÄ? ca persoana impozabilÄ? care are obligaÅ£ia de a emite facturi conform prezentului articol, precum Å?i persoana impozabilÄ? care opteazÄ? pentru emiterea facturii potrivit alin. 10 sÄ? înscrie în facturi doar informaÈ?iile prevÄ?zute la alin. 20, în urmÄ?toarele cazuri, conform procedurii stabilite prin norme: a valoarea facturii, inclusiv TVA, este mai mare de 100 euro, dar mai micÄ? de 400 euro. Cursul de schimb utilizat pentru determinarea în euro a valorii facturii este cursul prevÄ?zut la art. 139^1; sau b în cazul în care practica administrativÄ? ori comercialÄ? din sectorul de activitate implicat sau condiÈ?iile tehnice de emitere a facturilor face/fac ca respectarea tuturor obligaÅ£iilor menÅ£ionate la alin. 19 sau la alin. 22 sÄ? fie extrem de dificilÄ?. Comentariu: se observa ca se pot emite facturi simplificate cu continut minimal din alin.20 doar pentru sume intre 100 si 400 EUR sau daca se dovedeste extrem de dificila emiterea unei facturi respectand continutul standard. Insa, din moment ce tipizatele se gasesc in comert pentru a emite o factura, in ideea ca nu este obligatoriu emiterea facturii folosind un sistem de calculcalculatorul, consider ca de pe bonurile fiscale cu valoare mai mica de 100EUR NU se poate deduce TVA-ul decat daca este respectata continutul standard al unei facturi, cu toate datele cumparatorului.





Subiectele saptamanii

  • Guvernul va schimba impozitarea PFA si plata CAS! Vine si cu nou proiect pentru Codul penal
    • Guvernul continua programul de aplicare a unor masuri care vizeaza taxele si impozitele din Romania. Daca unele taxe se reduc (precum conditia unui capital minim social de 200 lei la infiintarea unei firme, reducerea impozitului pe venit de la 16% la 10%), exista si masuri care impoziteaza suplimentar veniturile bugetare. Cititi si ATENTIE! ANAF ar putea trimite decizii de incasare contributii din ultimii 4 ani! Ar urma astfel sa se elimine impozitul pe dividende, dar sa se reduca si cota...» citeste mai departe aici

  • ATENTIE! ANAF ar putea trimite decizii de incasare contributii din ultimii 4 ani
    • In urma unor intalniri cu premierul Grindeanu si oficiali ANAF, Agentia Nationala de Administrare Fiscala a anuntat mai multe masuri care vizeaza, pe de o parte, o mai buna relatie intre autoritatile fiscale si contribuabil si, pe de alta parte, cresterea colectarilor de taxe la bugetul de stat. In perioada urmatoare, ANAF ar putea incepe sa trimita decizii de plata pentru asigurarile de sanatate neachitate in ultimii patru ani tot din lipsa de eficienta in comunicare intre mai multe institutii...» citeste mai departe aici

  • Cum se impoziteaza in 2017 bunurile sau serviciile acordate gratuit asociatilor
    • Pentru contribuabilii platitori de impozit pe profit cheltuielile facute in favoarea actionarilor sau asociatilor, altele decat cele generate de plati pentru bunurile livrate sau serviciile prestate contribuabilului, la pretul de piata pentru aceste bunuri sau servicii, sunt cheltuieli nedeductibile la determinarea rezultatului fiscal. Printre altele, sunt considerate cheltuieli facute in favoarea actionarilor sau asociatilor: - bunurile, marfurile si serviciile acordate actionarilor sau...» citeste mai departe aici

  • Anulare repartizare profit si impozit dividende. Procedura explicata in detaliu
    • Procedura de mai jos, de natura juridica si de guvernanta corporativa, este explicata in detaliu prin cele de mai jos, cu privire la anularea repartizarii profitului: Avem astfel urmatoarele date date: "In anul 2015 o societate a repartizat la dividende suma de 75.000 lei din profitul anului 2014. Dividendele nu au fost ridicate si nu s-a declarat si platit impozitul pana la 25 ianuarie 2016. In anul 2016 societatea repartizeaza din nou la dividende suma de 130.000 lei din profitul anului 2015...» citeste mai departe aici

  • Buletin ANAF: Noutati legislative cu incidenta fiscala in perioada 20-16 martie 2017
    • Va tinem la curent cu noutatile publicate de ANAF, prin Directia Generala de Servicii pentru Contribuabili. Noile acte normative sunt incluse perioada 20-16 martie 2017. 1. Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 22/2017 pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.43/2013 privind unele masuri pentru dezvoltarea si sustinerea fermelor de familie si facilitarea accesului la finantare al fermierilor, pentru completarea art. 51 din Legea nr.329/2009 privind reorganizarea...» citeste mai departe aici

  • Editorial: Nu pretul e problema consultantilor fiscali care raman fara clienti
    • Traim in contextul unei economii influentate major de contextul international. Ne place sau nu, trebuie sa privim si catre vecini, dar si peste ocean. Sunt lucruri pe care trebuie sa le avem in vedere atunci cand ne stabilim inclusiv obiectivele financiare pentru anul in curs. In mare, asta cere de la noi sa fim mai prevazatori, mai chibzuiti cand vorbim de bugete si de cheltuieli. Dar ce influenta are actualul context socio-economic asupra clientilor? In mod similar, si pe acestia ii face sa...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.