Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

CNIPMMR vrea dublarea fondului pentru ajutorul de minimis

03-Sep-2013
2578
Consiliului National al Intreprinderilor Private Mici si Mijlocii din Romania (CNIPMMR) vrea ca bugetul maxim al schemei de ajutor de minimis trebuie sa se dubleze. Prin aceasta mutare va creste numarul estimat de intreprinderi mici si mijlocii (IMM-uri) beneficiare, de la 2.000 la 4.000 de unitati.

"Bugetul maxim al schemei de ajutor de minimis trebuie sa se dubleze. O parte din IMM-urile membre ale CNIPMMR ne-au solicitat sa intervenim pentru reducerea plafonului maxim al ajutorului acordat la 80.000 de euro, ceea ce va face ca numarul beneficiarilor sa creasca de 2,5 ori, chiar si fara acordarea de resurse suplimentare, de la 2.000 la 5.000 de intreprinderi", a declarat Ovidiu Nicolescu, presedintele CNIPMMR. 

Este vorba de o valoare medie a ajutorului de 25.000 euro/beneficiar, fata de media de 62.500 euro/beneficiar luata in calcul in H.G. nr. 274/2013.

Presedintele CNIPMMR mai spune ca, in Romania trebuie acordate ajutoarele de minimis pentru investitiile realizate de intreprinderile mici si mijlocii, care contribuie la dezvoltarea sau modernizarea acestora, la crearea de noi locuri de munca si la cresterean PIB. 

"Este esentiala maximalizarea efectelor schemei de ajutor, prin imbunatatirea procedurii, respectiv prin eliminarea criteriului prioritatii datei depunerii cererii si inlocuirea principiului -Primul venit, primul servit-, cu evaluarea calitativa a cererilor de ajutor de minimis", a mai spus presedintele CNIPMMR.


De asemenea, trebuie instituite unele criterii de performanta pentru evaluarea cererilor, raportate la: sectoarele de activitate prioritare si competitive la nivel national/european; numarul de locuri de munca realizat; gradul de inovabilitate - noile tehnologii; cifra de afaceri etc. Nu in ultimul rand, evaluarea cererilor de ajutor trebuie facuta de catre o comisie de specialitate, constituita din reprezentantii Ministerului Finantelor Publice, Ministerului Economiei - structura pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii, Mediu de Afaceri si Turism, precum si Ministerului Muncii, Familiei, Protectiei Sociale si Persoanelor Varstnice.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [MODEL] Contract de mecenat si reglementari cheie

    • Contractul de mecenat este un instrument juridic prin care o persoana fizica sau juridica ofera sprijin material ori financiar unei activitati culturale, artistice, stiintifice sau educationale, fara a urmari un beneficiu direct. Acest tip de contract este reglementat de Legea nr. 32/1994 si se bazeaza pe principiul generozitatii si al recunoasterii meritelor celor sustinuti. In acest articol vom prezenta principalele reglementari cheie cu privire la actul de mecenat si vom prezenta un model de...» citeste mai departe aici

  • Ce beneficii si facilitati salariale neimpozabile pot acorda angajatorii salariatilor intr-un an

    • Angajatorii pot oferi salariatilor, pe langa salariul de baza, o serie de beneficii si facilitati care, in anumite conditii, nu sunt impozabile. Aceste avantaje contribuie la motivarea si fidelizarea personalului, fara a genera obligatii fiscale suplimentare pentru angajati. In acest articol, vom prezenta principalele tipuri de beneficii si facilitati salariale neimpozabile care pot fi acordate intr-un an, precum si conditiile legale de acordare. » citeste mai departe aici

  • Declaratia 101. Cum sa o completati daca treceti de la impozit micro la impozit pe profit in 2025

    • In contextul modificarilor fiscale aplicabile din 2025, contribuabilii trebuie sa acorde o atentie sporita obligatiilor declarative si de plata. Schimbarea regimului de impozitare, de la microintreprindere la impozit pe profit, impune completarea corecta a formularelor fiscale. In continuarea articolului vom vedea cateva clarificari privind completarea Declaratiei 101 in aceste situatii. Astfel, un contribuabil are nelamuriri in legatura cu urmatoarele. Daca in trimestrul 1 am fost platitor...» citeste mai departe aici

  • Registru Unic de Control. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?

    • Registrul unic de control este un document obligatoriu pentru contribuabilii persoane juridice inregistrati la Registrul Comertului, avand rolul de a evidentia toate controalele efectuate de autoritatile competente. Reglementat prin Legea nr. 252/2003, acest registru se pastreaza la sediul social si la sediile secundare autorizate. In contextul schimbarii sediului social, apar frecvent intrebari legate de necesitatea unui nou registru. Astfel, un contribuabil intreaba daca are nevoie de un alt...» citeste mai departe aici

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici