Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Codul fiscal dupa Legea 187 din 2015. Analiza punctuala emisa de Finante

31-Iul-2015
1924

PREVEDERI GENERALE DIN CODUL FISCAL modificate prin Legea nr.187 din 2015 intrate in vigoare incepand cu data de 10 iulie 2015

1. Modificarea definitiei unor termeni din Codul fiscal

Eliminarea criteriilor privind reconsiderarea unei activitati ca fiind dependenta

Noile reglementari aduse prin Legea nr.187/2015 mentin definitia data activitatii dependente, ca fiind orice activitate desfasurata de o persoana fizica intr-o relatie de angajare, dar abroga prevederile art. 7 alin. 1) pct. 2.1 si 2.2 din vechile reglementari referitoare la reconsiderarea unei activitati ca fiind dependenta.

In vechile reglementari se stabileau anumite criterii in baza carora o activitate putea fi reconsiderata ca dependenta, caz in care se recalculau si virau impozitul pe venit si contributiile sociale obligatorii, fiind datorate solidar de catre platitorul ?i beneficiarul de venit. in acest caz se aplicau regulile de determinare a impozitului pentru veniturile din salarii realizate in afara functiei de baza.

Redefinirea activitatii independente

(Art. 7 alin. (1) pct. 4 Cod fiscal (modificat prin Legea nr. 187/2015) )

Daca in vechile reglementari se definea activitatea independenta ca fiind orice activitate desfasurata cu regularitate de catre o persoana fizica, alta decat o activitate dependenta, Legea nr.185/2015 stabileste anumite criterii in baza carora se stabileste caracterul independent al unei activitati.

Astfel, se defineste activitatea independenta – ca fiind orice activitate desfasurata de catre o persoana fizica in scopul obtinerii de venituri, care indeplineste cel putin 4 dintre urmatoarele criterii:

- persoana fizica dispune de libertatea de alegere a locului si a modului de desfasurare a activitatii, precum si a programului de lucru;

- persoana fizica dispune de libertatea de a desfasura activitatea pentru mai multi clienti;

- riscurile inerente activitatii sunt asumate de catre persoana fizica ce desfasoara activitatea;

- activitatea se realizeaza prin utilizarea patrimoniului persoanei fizice care o desfasoara;

- activitatea se realizeaza de persoana fizica prin utilizarea capacitatii intelectuale si/sau a prestatiei fizice a acesteia, in functie de specificul activitatii;

- persoana fizica face parte dintr-un corp/ordin profesional cu rol de reprezentare, reglementare si supraveghere a profesiei desfasurate, potrivit actelor normative speciale care reglementeaza organizarea si exercitarea profesiei respective;
- persoana fizica dispune de libertatea de a desfasura activitatea direct, cu personal angajat sau prin colaborare cu terte persoane in conditiile legii.

Modificarea unor reguli speciale de aplicare a Codului fiscal

La art.11 alin.1) din vechile reglementari se prevedea faptul ca la stabilirea sumei unui impozit sau a unei taxe, autoritatile fiscale puteau sa nu ia in considerare o tranzactie care nu avea un scop economic sau puteau reincadra forma unei tranzactii pentru a reflecta continutul economic al tranzactiei. in cazul in care tranzactiile sau o serie de tranzactii erau calificate ca fiind artificiale, ele nu erau considerate ca
facand parte din domeniul de aplicare al conventiilor de evitare a dublei impuneri.

Prin tranzactii artificiale se intelegeau tranzactiile sau seriile de tranzactii care nu aveau un continut economic si care nu puteau fi utilizate in mod normal in cadrul unor practici economice obisnuite, scopul esential al acestora fiind acela de a evita impozitarea ori de a obtine avantaje fiscale care altfel nu ar fi putut fi acordate.

Noile reglementari prevad ca, la stabilirea sumei unui impozit, a unei taxe sau unei contributii sociale obligatorii, autoritatile fiscale pot sa nu ia in considerare o tranzactie care nu are un scop economic, ajustand efectele fiscale ale acesteia, sau pot reincadra forma unei tranzactii/activitati pentru a reflecta continutul economic al tranzactiei/activitatii.

Organul fiscal este obligat sa motiveze in fapt decizia de impunere emisa ca urmare a neluarii in considerare a unei tranzactii sau, dupa caz, ca urmare a reincadrarii formei unei tranzactii, prin indicarea elementelor relevante in legatura cu scopul si continutul tranzactiei ce face obiectul neluarii in considerare/reincadrarii, precum si a tuturor mijloacelor de proba avute in vedere pentru aceasta.

Totodata, se precizeaza ca procedura de aplicare a prevederilor anterioare se stabileste prin ordin al presedintelui ANAF.
Art. 127 alin. (4)-(6) Cod fiscal (modificat prin Legea 187/2015)

 

Sursa: Finante Neamt

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Codul fiscal dupa Legea 187 din 2015. Analiza punctuala emisa de Finante":
Rating:

Nota: 3.57 din 7 voturi
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscall

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Obligatii privind contractele civile. Incadrare fiscala
    • In studiul de caz propus astazi, specialistul nostru va oferi raspuns la intrebarile redate mai jos. 1. Se datoreaza CAS pentru contractul civil? Daca da, in ce formular se declara acesta? 2. Care sunt limitarile in utilizarea contractului civil (numar de zile/an, tipuri de activitatii)? 3. Care sunt diferentele dintre activitatea prestata de un zilier si cea prestata in baza unui contract civil? Raspunsul specialistului 1 – 2. Avand in vedere sfera larga a contractelor civile...» citeste mai departe aici

  • Lista serviciilor livrate de ANAF contribuabililor
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala a actualizat, la inceputul lunii mai, catalogul serviciilor livrate contribuabililor, unde se gasesc informatii detaliate cu fiecare serviciu pe care contribuabilii il pot solicita, dar si o lista cu informatiile care nu intra in categoria “de interes public”. In cele ce urmeaza redam lista completa a serviciilor puse de ANAF la dispozitia contribuabililor. Acordarea de informatii publice de interes general Acordarea de audiente Accesul...» citeste mai departe aici

  • Rosiile romanesti, in afara pericolului privind dublul standard! MADR: Sunt sigure pentru consum
    • Daca zilele trecute liderul PSD Liviu Dragnea anunta ca legea privind dublul standard se va aplica inclusiv in cazul fermierilor, fiindca nu este permis ca unii sa “dea la coada” la rosii, Ministerul Agriculturii si Dezvoltarii Rurale a venit cu un comunicat de presa in care anunta ca producatorii agricoli respecta recomandarile inspectorilor. “Ministerul Agriculturii si Dezvoltarii Rurale, prin Autoritatea Nationala Fitosanitara, efectueaza in aceasta perioada controale in...» citeste mai departe aici

  • MFP: Finantare pentru investitiile de minimum 1 milion de euro (schema de ajutor de stat 807/2014). TOATE proiectele eligibile vor primi finantare!
    • Investitorii sunt incurajati de Ministerul Finantelor Publice sa depuna cereri pentru finantare prin intermediul schemei de ajutor de stat 807/2014. MFP ofera asigurari ca se vor lua masurile necesare astfel incat TOATE proiectele eligibile sa primeasca finantarea necesara. Cererile de finantare depuse pentru investitii mai mari de 1 milion de lei vor fi analizate in sesiune continua, iar daca solicitarile de finantare depasesc bugetul alocat, la rectificarea bugetara vor fi asigurate sumele...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016