Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Companiile nu pun in practica foarte multe proceduri fiscale

13-Nov-2013
2254
Multe organizatii nu au inca puse in practica proceduri adecvate pentru gestionarea salarizarii, a aspectelor fiscale sau a problemelor legate de imigratie pentru personalul lor aflat in misiune formala sau informala, se arata intr-un studi EY.

In pofida faptului ca aproape jumatate (49 la suta) dintre respondenti au afirmat ca au tot mai multi angajati detasati in pietele emergente, unde inregistreaza rate mari de crestere si unde legislatia este intr-o schimbare continua, din studiu rezulta ca:

40 la suta dintre organizatii nu au implementat un cadru formal de control al riscului pentru a monitoriza impozitul pe salarii si respectarea contributiilor sociale. 31 la suta dintre organizatii au fost nevoite sa angajeze consultanti externi sau firme de servicii specializate pentru a rezolva abaterile.

Exista doar foarte putine echipe de mobilitate dedicate monitorizarii "calatoriilor de afaceri" sau a celor care nu sunt in misiune oficiala, 73 la suta dintre respondenti afirmand ca acestea nu fac parte din responsabilitatile echipei globale de mobilitate.

73 la suta nu folosesc tehnologia pentru a urmari activitatea angajatilor lor.


Doar 30 la suta au dezvoltat un sistem de urmarire a personalului lor aflat in "calatorie de afaceri".

"O lipsa de proceduri fiscale si de imigrare poate fi observata in general si pe piata locala, cu exceptia companiilor multinationale, in cazul carora, astfel de politici sunt de regula pregatite de catre Grup si implementate ulterior la nivelul subsidiarelor din diversele tari in care activeaza", spune Claudia Sofianu, Human Capital Country Practice Leader, EY Romania.

Aceasta lipsa ar putea fi justificata, in primul rand, de faptul ca numarul romanilor detasati in strainatate – chiar si in cadrul Grupului – a fost extrem de redus pana de curand. In plus, in ultimii ani, tendinta a fost de a trimite angajati sa desfasoare activitati in strainatate pentru perioade scurte de timp (chiar si de cateva zile), implicatiile fiscale si de imigrare fiind neglijate in astfel de cazuri sau, de multe ori, considerate ca inexistente.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?



MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?






Sfaturi de la experti



Atentie contabili!
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016