Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Ministrul Muncii propune externalizarea arhivarii documentelor cetatenilor, ca o masura de economisire

11-Feb-2020
2410

Ministrul Muncii propune externalizarea arhivarii documentelor cetatenilor, ca o masura de economisire

Ministrul Muncii si Protectiei Sociale, Violeta Alexandru, lasa sa se inteleaga ca arhivarea documentelor ar putea fi externalizata, dat fiind ca peste 50% din spatiile de depozitare existente sunt neconforme, fiind necesare lucrari complexe. In plus, in cazul in care serviciul nu va fi externalizat, s-ar impune necesitatea angajarii de personal suplimentar specializat pentru arhivare.

“Nu renunt pana nu facem ordine si rezolvam problemele legate de starea deplorabila a spatiilor de depozitare/arhivare a documentelor cu care institutiile din subordinea/coordonarea Ministerului lucreaza. Vorbim despre documentele oamenilor. Nu pot rezolva lucrurile peste noapte dar imi propun ca, in scurta vreme, sa nu mai vad situatii cum a fost cea de la arhiva Casei Judetene de Pensii Constanta”, a anuntat ministrul demis al Muncii, Violeta Alexandru.

Cele mai mari probleme, din punct de vedere al depozitarii si arhivarii corespunzatoare a documentelor, sunt la Agentiile Judetene de Plati si Inspectie Sociala. Aceasta sustine ca in peste 50% din cazuri, spatiile de depozitare sunt neconforme, fiind necesare lucrari complexe, de la igienizare, dotare cu rafturi/sisteme de protectie impotriva luminii solare, sisteme de umiditate, cu tavane/rafturi ignifugate pana la reparatii/consolidari cladiri.

“In 6 judete si in Bucuresti, s-au inchiriat spatii de depozitare, unele de la firme specializate. Vad ca AJPIS-urile tind sa externalizeze acest serviciu argumentand ca reabilitarea/dotarea spatiilor existente induce riscul ca, peste cativa ani, acestea sa revina la stadiul actual. Mai mult, in cazul pastrarii arhivelor la institutie, se impune necesitatea angajarii de personal suplimentar specializat pentru arhivare”, argumenteaza ministrul Alexandru.

Pe de alta parte, se pare ca, in majoritatea cazurilor, Casele Teritoriale de Pensii nici macar nu au loc pentru depozitare/arhiva, spatiile de arhivare ale acestora fiind in proprietatea altor institutii de stat (primarii sau AJPIS-uri), in timp ce in 5 judete serviciul a fost deja externalizat.

In ce priveste ITM-urile si AJOFM-urile, situatia spatiilor de depozitare este, in general, satisfacatoare, anunta Violeta Alexandru, care precizeaza ca “unele ITM-uri/AJOFM-uri prefera reabilitarea/dotarea/amenajarea spatiilor existente”.

Asadar, solutia care pare cel mai la indemana, in acest caz, spune sursa citata, pentru pastrarea corespunzatoare a documentelor, este externalizarea catre companii specializate, pentru ca documentele cetatenilor sa fie pastrate in conditii conforme.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?



MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?






Sfaturi de la experti



Atentie contabili!
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016