
Raportul Special
realizat de specialisti
Ministrul Muncii propune externalizarea arhivarii documentelor cetatenilor, ca o masura de economisire
Ministrul Muncii si Protectiei Sociale, Violeta Alexandru, lasa sa se inteleaga ca arhivarea documentelor ar putea fi externalizata, dat fiind ca peste 50% din spatiile de depozitare existente sunt neconforme, fiind necesare lucrari complexe. In plus, in cazul in care serviciul nu va fi externalizat, s-ar impune necesitatea angajarii de personal suplimentar specializat pentru arhivare.
“Nu renunt pana nu facem ordine si rezolvam problemele legate de starea deplorabila a spatiilor de depozitare/arhivare a documentelor cu care institutiile din subordinea/coordonarea Ministerului lucreaza. Vorbim despre documentele oamenilor. Nu pot rezolva lucrurile peste noapte dar imi propun ca, in scurta vreme, sa nu mai vad situatii cum a fost cea de la arhiva Casei Judetene de Pensii Constanta”, a anuntat ministrul demis al Muncii, Violeta Alexandru.
Cele mai mari probleme, din punct de vedere al depozitarii si arhivarii corespunzatoare a documentelor, sunt la Agentiile Judetene de Plati si Inspectie Sociala. Aceasta sustine ca in peste 50% din cazuri, spatiile de depozitare sunt neconforme, fiind necesare lucrari complexe, de la igienizare, dotare cu rafturi/sisteme de protectie impotriva luminii solare, sisteme de umiditate, cu tavane/rafturi ignifugate pana la reparatii/consolidari cladiri.
“In 6 judete si in Bucuresti, s-au inchiriat spatii de depozitare, unele de la firme specializate. Vad ca AJPIS-urile tind sa externalizeze acest serviciu argumentand ca reabilitarea/dotarea spatiilor existente induce riscul ca, peste cativa ani, acestea sa revina la stadiul actual. Mai mult, in cazul pastrarii arhivelor la institutie, se impune necesitatea angajarii de personal suplimentar specializat pentru arhivare”, argumenteaza ministrul Alexandru.
Pe de alta parte, se pare ca, in majoritatea cazurilor, Casele Teritoriale de Pensii nici macar nu au loc pentru depozitare/arhiva, spatiile de arhivare ale acestora fiind in proprietatea altor institutii de stat (primarii sau AJPIS-uri), in timp ce in 5 judete serviciul a fost deja externalizat.
Manual de inventariere Societati comerciale PFA ONG
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2025 - Editie revizuita
Manual de politici contabile - Stick USB
In ce priveste ITM-urile si AJOFM-urile, situatia spatiilor de depozitare este, in general, satisfacatoare, anunta Violeta Alexandru, care precizeaza ca “unele ITM-uri/AJOFM-uri prefera reabilitarea/dotarea/amenajarea spatiilor existente”.
Asadar, solutia care pare cel mai la indemana, in acest caz, spune sursa citata, pentru pastrarea corespunzatoare a documentelor, este externalizarea catre companii specializate, pentru ca documentele cetatenilor sa fie pastrate in conditii conforme.
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple

Articole similare
Inregistrare contracte de inchiriere la ANAF. Tutorial VIDEO pentru completarea formularului C168Raportare in E-Factura si E-Transport: Din 1 iulie 2022 contribuabilii au obligatii noi in relatia cu ANAFProiect: Angajatii vor accesa online datele din Revisal abia din 2025. Pana la implementarea sistemului, adeverintele se vor obtine de la firme sau ITMGDPR: Presedintele a promulgat legea de punere in aplicare! Cine nu are nevoie de acceptul tau pentru prelucrarea datelorDeclaratia 150 in 2024. Unde, cand si cum se poate depune formularul?Ultimele articole
ARHIVArea documentelor. Exceptii de la perioada standard de ARHIVAre de 5 aniARHIVArea documentelor. Ce acte sa pastrati cand treceti la ARHIVArea electronica + un studiu de cazARHIVAre documente: 3 intrebari esentiale la care trebuie sa stii raspunsulRegistrul de evidenta fiscala. Trebuie tinut obligatoriu si in format FIZIC de catre firme?Ce trebuie sa stii despre elaborarea procedurilor contabileArticole similare
DOCUMENTEle necesare mentionarii in registrul comertului pot fi depuse onlineDocumentar fiscal: Procedura de autorizare a celor care desfasoara activitati de schimb valutarGarantie de bunuri personale. Cum procedam pentru un PFA?Achizitii intracomunitare efectuate de PFA platitoare de TVA. Acestea se declara in D212 cu veniturile si cheltuielile?Solutii pentru problemele fiscal-contabile generate de schimbarile legislative intrate in vigoareUltimele articole
Bon de transfer. MODEL si reglementari cheieArhivarea DOCUMENTElor. Exceptii de la perioada standard de arhivare de 5 ani[MODEL] Raport de lichidare si reglementari legislativeD7 ANAF si esalonarea obligatiilor fiscale. Exista posibilitatea esalonarii pe mai mult de 12 luni?Cheltuieli deductibile PFA. Cum sa beneficiezi de deducerea bunurilor care NU sunt in proprietatea taArticole similare
Emiterea in forma electronica a documentelor financiareContabilii si contribuabilii reclama la Guvern problemele pe care le aduce Declaratia 394. Campul CNP e pe lista reclamatiilorLegea nr. 148 din 2012 privind inregistrarea operatiunilor comerciale prin mijloace electroniceCompaniile renunta la testele eliminatorii fiindca sunt prea putini candidatiProcedura de reorganizare si contract prestari servicii. In ce conditii se poate intocmi?Ultimele articole
[MODEL] Imputernicire SPV 2025 si reglementari cheie pentru contribuabiliDetii o firma de leasing? Iata cum sa procedezi in cazul clientilor rau-platnici!Masurile care duc la eficientizarea activitatii in cadrul unei afaceriMetodele eficiente la care pot apela firmele, pentru a reduce costurileANAF a actualizat PDF-ul inteligent pentru descarcarea DAC 6Articole similare
Termene noi pentru intrarea in vigoare a procedurii insolventei persoanelor fizice si pentru introducerea caselor de marcat cu jurnal electronicDin 2024 angajatii vor putea primi, pe langa salariu, tichete de activitati casnice in valoare de 15 lei (Legea 111/2022)Salariul minim, majorat cu 100 de lei! Premierul desemnat: Aceasta decizie nu o poate lua decat un Guvern legitimGuvernul a introdus Registrul public de evidenta a salariatilor: baza de date cu personalul platit din fonduri publice, dupa modelul REVISALNoutati Legislatie Fiscala 24 - 28 noiembrie 2008Ultimele articole
Incepand cu 1 ianuarie 2025 mai multe venituri vor fi MAJORATE: salarii, pensii, alocatiiGuvernul a aprobat! Salariul minim brut, MAJORAT la 4.050 lei lunarProiect: Valoarea tichetelor de masa pentru sem. II 2024 creste doar cu 0,4 baniProiect: Firmele ar putea fi amendate cu pana la 200.000 lei per angajat daca NU majoreaza salariul minimSalariul minim, MAJORAT la suma de 3.700 lei din 1 iulie 2024Sfaturi de la experti
Tratament fiscal organizare conferinta
Intrebare: Societate paltitoare de TVA organizeaza evenimente de tip conferinta in domeniul transportatorilor, in cadrul acestor conferinte se ofera cazare, mancare, bautura, muzica, prezentari. 1. Societatea poate aplica marja de profit...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Intrebare: O societate cumpara si revinde marfa, constand in produse pentru izolatii in constructii, cod CAEN 4683. Este platitor lunar de TVA si platitor de impozit pe profit. 1. Cum poate dona sau sponsoriza marfa si in ce cuantum? 2. Ce...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA