Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

De ce nu se poate sanctiona munca la gri

25-Iul-2014
2691
Intr-un interviu cu Niculae Voinoiu, Directorul Directiei Control, Securitate si Sanatate in Munca din cadrul Ministerului Muncii, Familiei, Protectiei Sociale si Persoanelor Varstnice (MMFPSPV), au fost dezbatute aspecte care tin de faptul ca munca la gri sau salariul la plic sunt situatii care nu se pot sanctiona.

Intr-un interviu acordat Agerpres, oficialul MMFPSPV aminteste ca valoarea amenzilor aplicate de Inspectia Muncii prin inspectoratele teritoriale de munca, pentru "munca la negru", se ridica la 32.139.000 lei, in primele sase luni ale anului 2014.

De asemenea, acesta a declarat ca legislatia romaneasca privind securitatea si sanatatea in munca a fost adaptata cerintelor europene, insa practica a scos in evidenta ca mai sunt necesare anumite revizuiri pentru a clarifica unele aspecte particulare pentru care legislatia europeana a formulat cerinte de ordin general.

Intrebat de Agerpres la ce nivel se ridica in prezent evaziunea fiscala din munca la negru, acesta a declarat:

"Din datele centralizate in cadrul Inspectiei Muncii nu poate fi estimat nivelul evaziunii fiscale rezultat din munca la negru. Atributiile Inspectiei Muncii sunt limitate in ceea ce priveste cuantificarea corecta a muncii nedeclarate si diminuarea acestui fenomen, in sensul ca actiunile de control nu influenteaza in mod direct incasarea veniturilor la bugetul de stat si nici crearea de locuri de munca.

Astfel, inspectorii de munca nu au competenta de a sanctiona "munca la gri" sau "salariul la plic". Angajatorii prefera sa incheie contracte de munca pe salariul minim garantat, cealalta parte a remuneratiei, pana la salariul "in mana", nefiind fiscalizata. De asemenea, inspectorii de munca nu au competenta de a verifica achitarea contributiilor sociale la bugetul consolidat al statului si nu pot urmari achitarea amenzilor contraventionale, executarea acestora fiind atributul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF)."

In plus, Voinoiu a precizat ca "in perioada ianuarie-iunie 2014 au fost efectuate 74.635 controale privind "munca la negru" (munca fara forme legale)" si ca "forma de evaziune fiscala cu contracte, folosita de angajatori, rezulta din stabilirea in contractele individuale de munca de salarii mai mici decat cele efectiv acordate".

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "De ce nu se poate sanctiona munca la gri":
Rating:

Nota: 3.88 din 4 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • ANAF: Servicii electronice puse la dispozitia contribuabililor 24h/24h
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala pune la dispozitia contribuabililor servicii electronice disponibile la orice ora, astfel incat cozile de la ghiseele sediilor de administrare fiscala sau de la oficiile postale sa fie evitate. Asadar, prin Spatiul privat virtual (SPV), contribuabilii persoane fizice si persoane juridice au la dispozitie toate facilitatile comunicarii electronice a actelor administrative fiscale emise in forma electronica, dar pot beneficia si de alte informatii si...» citeste mai departe aici

  • Documente justificative. Regim fiscal si declarativ achizitii de la persoane fizice
    • Ce impozite trebuie retinute si livrate de o societate care, in calitate de persoana juridica (societate platitoare de TVA), achizitioneaza cereale de la persoane fizice? Pentru a avea o viziune completa asupra acestui subiect, am apelat la cunostintele unuia dintre expertii nostri. Tot el va explica si ce documente trebuie intocmite si cerute vanzatorului persoana fizica. Raspunsul specialistului 1) Documentele pe care trebuie sa le intocmeasca persoana juridica care achizitioneaza cereale de...» citeste mai departe aici

  • Care sunt facilitatile fiscale care va pot ajuta sa reduceti impozitul pe profit?
    • Pentru ca foarte multi contribuabili nu stiu care sunt parghiile pe care le au la dispozitie pentru a diminua impozitul pe profit, acest material va va pune la dispozitiile informatiile de care aveti nevoie. Pentru a diminua impozitul pe profit, companiile din Romania au la dispozitie mai multe instrumente fiscale. De aceea administratorul unei firme trebuie sa stie: • care sunt facilitatile fiscale pentru societatile platitoare de impozit pe profit sau impozit pe venit (pentru...» citeste mai departe aici

  • Legea salarizarii aplicata incorect: Diferente semnificative de salarii in cadrul aceleiasi categorii profesionale
    • Doar patru din cele 15 Curti de Apel din tara aplica in mod corect Legea Salarizarii, consecinta ducand la diferente semnificative de salarii in cadrul aceleiasi categorii profesionale, potrivit unui comunicat remis, joi, de Ministerul Muncii si Justitiei Sociale (MMJS). "Ministerul Muncii si Justitiei Sociale atrage din nou atentia curtilor de apel din tara ca interpreteaza si aplica in mod eronat dispozitiile Legii 153/2017 privind salarizarea personalului platit din fonduri publice. MMJS a...» citeste mai departe aici

  • 4 beneficii fiscale de care angajatorii pot beneficia in relatia cu angajatii lor
    • Salariul a fost mereu principalul factor motivant pentru un angajat in relatia cu locul de munca. Insa rotunjirea veniturilor unui angajat nu trebuie sa tina mereu doar de salariu. Legislatia permite si alte beneficii pentru angajati, care sunt extrem de avantajoase si pentru firme, reprezentand facilitati fiscale importante pentru bugetul oricarui tip de business. Prin apelarea la acestea, un angajator se poate asigura ca reuseste sa mentina moralul angajatilor sai la un nivel bun, fara sa pune...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016