Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Declara la timp impozitul pe profit si evita amenzile!

15-Mar-2013
4201
Va prezentam mai jos principalele aspecte privind declararea si plata impozitului pe profit aferent anului 2012 si lunii ianuarie 2013.

1. Definitivarea impozitului pe profit aferent anului 2012 se face prin formularul 101 "Declaratie privind impozitul pe profit", cod 14.13.01.04, care se completeaza si se depune pana la 25 martie 2013 inclusiv de catre persoanele juridice care, la 31 decembrie 2012, erau inregistrate ca platitoare de impozit pe profit.

2. Formularul 101 se depune si pentru luna ianuarie 2013 pana la 25 martie 2013 de catre persoanele juridice romane platitoare de impozit pe profit care, la 31 decembrie 2012, indeplineau conditiile prevazute la art. 112^1 din Codul Fiscal, modificat de Ordonanta Guvernului nr. 8/2013, respectiv:

- au realizat venituri, altele decat cele din activitati in domeniul bancar, in domeniile asigurarilor si reasigurarilor, al pietei de capital, cu exceptia persoanelor juridice care desfasoara activitati de intermediere in aceste domenii, in domeniile jocurilor de noroc, consultantei si managementului;

- au realizat venituri care nu au depasit echivalentul in lei al 65.000 euro;


- capitalul social era detinut de persoane, altele decat statul si autoritatile locale.

Contribuabilii mentionati mai sus, incepand cu 1 februarie 2013, au fost obligati la plata impozitului pe veniturile microintreprinderilor.

Declaratia aferenta lunii ianuarie 2013 se completeaza pe acelasi program de asistenta valabil pentru anul 2012, cu mentiunea ca trebuie tastat anul 2013 si bifata casuta PJ care, la 31 decembrie, indeplinesc conditiile de platitor de impozit pe veniturile microintreprinderilor conform art. 112^2 alin. 3) Cod Fiscal.

Depunere

Formularul 101
se completeaza cu ajutorul programului de asistenta care poate fi descarcat de pe websiteul ANAF, la adresa www.anaf.ro, categoria Declaratii electronice/Descarcare declaratii.

Formularul se depune la organul fiscal competent, in format .pdf, cu fisier .xml atasat, pe suport CD, insotit de formatul hartie, semnat si stampilat conform legii, sau se transmite prin mijloace electronice de transmitere la distanta, conform prevederilor legale.

Corectarea declaratiei

In situatia in care platitorul corecteaza declaratia depusa, declaratia rectificativa se intocmeste pe acelasi model de formular, inscriind "X" in spatiul special prevazut in acest scop.


Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?



MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Casarea mijloacelor fixe. Procedura, documente, monografii si reglementari cheie

    • Casarea mijloacelor fixe reprezinta procesul prin care activele imobilizate sunt scoase din functiune si eliminate din evidenta contabila a unei entitati deoarece sunt uzate fizic sau moral si devin nefunctionale sau inutilizabile din punct de vedere economic. Casarea se efectueaza pe baza unor documente justificative si respectand reglementarile legale in vigoare. In acest articol vom discuta despre procedura de casare a mijloacelor fixe si vom prezenta monografiile contabile aferente acestei...» citeste mai departe aici

  • Reactivare firma inactiva. [PROCEDURA] si reglementari cheie

    • Reactivarea unei firme inactive este un proces esential pentru reluarea activitatii economice si recastigarea drepturilor fiscale pierdute. Fie ca inactivitatea a fost cauzata de neconformitati fiscale sau de o suspendare voluntara a activitatii, este important ca antreprenorii sa inteleaga pasii necesari pentru repunerea firmei in legalitate. In acest articol, vom detalia procedura de reactivare a unei firme inactive, reglementarile cheie prevazute de legislatia fiscala si conditiile pe care...» citeste mai departe aici

  • [INFOGRAFIC] PFA sau SRL 2025. Ce tip de firma este mai avantajos?

    • Atunci cand vrei sa iti deschizi o firma in Romania, trebuie sa te gandesti bine, mai inainte, la forma juridica pe care o vei adopta. Cele mai multe persoane se indreapta catre PFA sau SRL. Iar in acest articol vom vedea care sunt avantajele si dezavantajele acestor forme juridice, dar si o comparatie intre cele doua cu privire la urmatoarele aspecte: costurile de infiintare si administrare, responsabilitatile juridice, regimul fiscal, flexibilitatea activitatilor, dar si impactul asupra...» citeste mai departe aici

  • D112. Va fi utilizat un NOU model de formular din luna martie 2025, conform Ordinului 299/2025

    • Prin Ordinul Comun nr. 299/455/435/729/2025, din 4 martie 2025, s-a legiferat noul model al declaratie 112, obligatoriu incepand cu declararea veniturilor aferente lunii martie 2025. Astfel, incepand cu declararea veniturilor lunii martie 2025, va fi folosit noul model al declaratiei 112.» citeste mai departe aici

  • SAF-T: Opinia specialistului cu privire la 2 situatii de raportare a stocurilor in SAF-T

    • Pentru modernizarea si eficientizarea controalelor fiscale autoritatile din Romania au implementat sistemul SAF-T. Chiar daca este utilizat deja de ceva timp, inca exista neclaritati cu privire la raportarea corecta si completa a stocurilor, mai ales in situatii complexe, cum ar fi cele care implica contracte internationale de tip "manufacturing toll" sau perioade tranzitorii in care stocurile sunt transferate intre entitati. In acest articol, vom vedea opinia specialistului cu privire la doua...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016