
Raportul Special
realizat de specialisti
Care sunt obligatiile care revin operatorului economic caruia i s-a defectat casa de marcat in cursul unei luni? Aceasta este una dintre intrebarile la care specialistii Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF) au oferit raspuns in cadrul sesiunii de aistenta online sustinute ieri (28 august) pe pagina lor de Facebook.
“In cazul unui AMEF care s-a defectat in cursul unei luni, ce obligatii are utilizatorul? Stiu ca trebuie consemnata starea casei de catre utilizator in cartea de interventii si sa emita in continuare facturi/chitante pana se remediaza. Iar distribuitorul autorizat notifica ANAF daca starea casei nu permite citirea prin mijloace proprii. Dar nu imi este clar daca:
1. utilizatorul trebuie sa declare cumva informatiile din perioada de inceput a lunii si pana la momentul defectarii casei catre ANAF?
2. daca acesta trebuie sa primeasca dovada ca distribuitorul a anuntat ANAF ca acea casa este defecta si nu ii permite nici lui citirea prin mijloace proprii”, aceasta este intrebarea adresata de contribuabil.
1. Pentru perioada in care au fost emise bonuri fiscale utilizatorul are obligatia de a transmite A4200.
2. in conformitate cu dispozitiile art. 66 alin. (1) din Hotararea Guvernului nr. 479/2003 privind aprobarea Normelor metodologice pentru aplicarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, in momentul constatarii defectarii sau umplerii memoriei fiscale, precum si in alte cazuri care necesita inlocuirea memoriei, utilizatorul este obligat sa notifice distribuitorul autorizat si/sau unitatea de service acreditata, dupa caz.
Citeste si:
Analiza financiara comparativa intreprinderea romaneasca in comparatie cu modelul nordamerican
Diferente e-TVA Solutii la notificarile ANAF
Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor
Declaratii care trebuie depuse de persoanele fizice care inchiriaza camere in regim hotelier
Modalitatea de notificare este cea prevazuta de partile contractante la momentul comercializarii aparatului de marcat electronic fiscal sau ulterior, iar utilizatorul trebuie sa pastreze dovada notificarii defectiunii.
La procesul verbal incheiat de catre unitatea acreditata pentru service sau distribuitorul autorizat la inlocuirea memoriei defecte, trebuie anexat raspunsul distribuitorului autorizat in care se arata ca nu poate asigura citirea prin mijloace proprii a memoriei fiscale conform obligatiei instituite la art. 67. alin. (2) din HG nr. 479/2003, iar datele generate de catre aparatul de marcat electronic fiscal nu au putut fi extrase in format XML.
Utilizatorii nu au in prezent obligatia de a comunica catre organul fiscal informatii referitoare la astfel de situatii. in cazul in care natura defectiunii nu permite distribuitorului autorizat citirea prin mijloace proprii a memoriei fiscale a aparatelor de marcat electronice fiscale, acesta notifica organul fiscal competent.
Potrivit dispozitiilor art. 68 si 70 din HG nr. 479/2003 memoria fiscala se pastreaza de catre utilizator, acest fapt fiind consemnat in procesul verbal.
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Articole similare
DGAF verifica dotarea cu aparate de marcat fiscale. Se anunta prapad pentru comercianti! Fiscul a aplicat deja sute de sanctiuni!PFA fara activitate. Achizitionarea AMEF la reluarea activitatiiPresedintele CNIPMMR: Casele de marcat electronice sunt complet inutile, daca serverele ANAF nu functioneazaRetur marfa incasata prin casa de marcat electronica fiscala. Ce documente intocmim si ce implicatii fiscale apar?Utilizare case de marcat portabile. Conditii de emitere chitante in loc de bonuri fiscaleUltimele articole
Casa de marcat. Pana cand trebuie sa depuneti F4109 daca NU folositi aparatul intr-o lunaFacturile simplificate B2B si B2C vor trebui transmise in E-Factura incepand cu 2025Facturi simplificate emise in baza bonului fiscal. Cand se transmit in E-FacturaBonuri fiscale. Cum se stabileste numarul de identificareE-Factura si E-TVA, modificate de Finante printr-un nou Proiect de OUG! Care sunt noutatileArticole similare
Noutati microintreprinderi in 2022: plafonul pentru cifra de afaceri, sponsorizarile, depunerea formularului 107, cheltuieli si venituri in T4Sistemul RO e-Transport: 9 schimbari importante propuse de Ministerul Finantelor (Proiect de OUG)Cum iti poti salva afacerea in vreme de criza. Solutii fiscale pentru contabiliE-Factura in relatia B2C: Cum sa procedati daca incasati sume prin transfer bancarANPC: Amenzi de 1,75 milioane de lei, in urma controalelor la marile magazine care comercializeaza fructe si legumeUltimele articole
Impozit dividende. Cum se impoziteaza in relatia cu persoanele juridice si fizice + MONOGRAFIE contabila utilaRO e-Transport in 2025. Declararea transporturilor NU se face pe detalii comerciale[MODEL] Calcul ajustare TVA si reglementari cheieBonul fiscal. De la 1 septembrie 2025 se aplica amenzi de pana la 4.000 lei pentru bonuri fara cod QRRaportari contabile la 30 iunie: ANAF impune noi reguli si SANCTIUNI de pana la 4.500 leiArticole similare
ANAF a publicat calendarul obligatiilor fiscale pe luna -SEPTEMBRIE 2020-Reminder ANAF! 20 ianuarie -termen limita pentru depunerea a patru formulare fiscale -Atentionare ANAF: Declaratiile pe care trebuie sa le depuna OBLIGATORIU agentii economici care utilizeaza noile case de marcatEroare casa de marcat. Documente contabile: Corectarea erorii si completarea A4200Declaratia A4200 care contine datele inregistrate de casele de marcat trebuie depusa pana pe 20 a lunii urmatoare celei de raportareUltimele articole
Casa de marcat. Pana cand trebuie sa depuneti F4109 daca NU folositi aparatul intr-o lunaFirme care NU au depus declaratia A4200. Ce sanctiuni se aplicaCase de marcat neconectate la internet. Este necesara depunerea declaratiei A4200 pentru bonurile care nu au fost trimise catre ANAF?Depunerea Declaratiei A4200 nu mai este obligatorie, insa ramane o necesitate pentru anumiti contribuabiliOBLIGATII declarative pentru utilizatorii de aparate de marcat electronice fiscale. ANAF a publicat listaSfaturi de la experti
Aplicarea sistemului RO e-Factura pentru serviciile cu locul prestarii in alt stat membru
Intrebare: Mentionez ca furnizorul nu a transmis factura prin SPV.
In acest caz, cum procedez?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Cum setati in SAGA NC pentru AIC fara gestiune - raportare SAF-T si Intrastat
Intrebare: Nu stiu cum sa fac acest lucru in soft Saga. Anterior, ii intrebasem pe cei de la SAGA daca pot da codul NC fara sa creez articol de stoc si mi-au spus ca nu se poate.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Subiectele saptamanii
Ce beneficii si facilitati salariale neimpozabile pot acorda angajatorii salariatilor intr-un an
Declaratia 101. Cum sa o completati daca treceti de la impozit micro la impozit pe profit in 2025
Registru Unic de Control. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?
Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B
Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA